Jaka żywotność silnika 1,3?

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Jaka żywotność silnika 1,3?

Numer postu:#1  Postprzez nimmid » Pt 1:58, 11 lis 2011

Noszę się z zamiarem zakupu używanej Pandy i mam na oku jeden egzemplarz z silnikiem 1,3, rok 2005, natomiast przebieg samochodu to około 180 000. Myślicie że warto się tym zainteresować, czy raczej szukać innego egzemplarza? Jaka jest żywotność tego silnika i w ogóle innych elementów przy założeniu że był prawidłowo eksploatowany?
nimmid
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): Cz 21:29, 10 lis 2011
Lokalizacja: poludnie
Panda: aktualnie brak

Re: Jaka żywotność silnika 1,3?

Numer postu:#2  Postprzez Franek16i » So 20:59, 12 lis 2011

jak z pewnego zrodla samochod to bym bral, 180 tys diesel to dla niego pestka slyszalem ze jedne z lepszych malo awaryjne, ale tak tylko slyszalem niech wypowiedza sie Ci co maja ropniaczka;), ale jak pewne zrodlo to bym osobiscie bral, bo co jak co ale wszystkie samochody maja krecony licznik i nie bedziesz wiedzial o ile:D na desce 100 a w realu z 300:D
Franek16i
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 34
Panda: Pandolot 1.2 + NOS:)

Re: Jaka żywotność silnika 1,3?

Numer postu:#3  Postprzez JDK » So 21:07, 12 lis 2011

kupisz co ma 80 tyś i Ci się rozleci bo ktoś nie dbał a kupisz co ma 180 i będzie jak nowy :)
Podam Ci przykład jak mój tata kupował mazde 323 1.7 td :)
Pojechaliśmy oglądać jedną miała na liczniku 150 tysięcy i ledwo odpalała ( temp około 0-5 stopni) kopciła jak nie wiem co i nie jechała :)
Auto dojechane na maksa choć np kierownica pedały gałka nie wyglądały na wyeksploatowane...
Maza nr 2 miała przejechane 230 tysięcy i odpaliła od pierwszego zakręcenia rozrusznika przy czym nie zakopciła ani grama :)
Kupiliśmy ją i każdej zimy nawet przy -30 nie było problemu z odpaleniem... Olej tak gęstniał że ledwo za pierwszym razem obracało silnik i gałka od biegów zachowywała się jak patyk w piachu xD gdzie popchnąłeś tam zostawała :D
Podsumowując jeżeli Przebieg auta nie wystraszył Cię i auto jest zadbane, eksploatowane normalnie, nie katowane, wymiany na czas to nie ma nad czym się zastanawiać autko pojeździ jeszcze bez problemu.
Jeżeli straszny Ci przebieg większy niż 120 tyś i widać że dojechane ma bo np było autem firmowym lepiej dać sobie spokój i poszukać czegoś z mniejszym przebiegiem :)
Bo życie jest zbyt krótkie żeby jeździć autem bez Gleby
JDK
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2044
Dołączył(a): So 13:32, 25 gru 2010
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 34
Panda: Była Biała, Był Sunny, Było Cc 1.2, Było Bmw e36 coupe Jest Sej 1.4 16v 6 speed
Imię: Jędrek

Re: Jaka żywotność silnika 1,3?

Numer postu:#4  Postprzez Agent » So 22:09, 12 lis 2011

Jak chcesz kupić traktor z małym przebiegiem, to polecam Ci wizytę w salonie Fiata :D
Takie samochody kupują firmy i tłuką gigantyczne przebiegi, a potem trafiają do komisu, gdzie jakimś cudem przebieg robi się dwa razy mniejszy :lol: W ogóle nie widzę sensu klekota w tak małym aucie, toć wersja benzynowa spali podobne ilości paliwa, a przy tym w razie jakiejś awarii nie wydamy fortuny.
Life is 2 short 2b slow...
Agent
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 803
Dołączył(a): N 10:57, 18 wrz 2011
Lokalizacja: Giżycko / Olsztyn
Wiek: 38
Panda: 19.09.2011r. - 10.10.2013r.
Imię: Emil

Re: Jaka żywotność silnika 1,3?

Numer postu:#5  Postprzez Deacon » So 22:33, 12 lis 2011

ja kupilem klekota od pierwszego wlasciciela w super stanie jak na 5 latka. teraz mu stuknie 100tys. km i oprocz wymian eksploatacyjnych zero problemow. spalanie w miescie na dojazdach do pracy 5km w jedna strone - 6l. trasa - 4,5l. silnik benzynowy nie spali ci tyle w miescie tylko wiecej :) gdzies kiedys czytalem, ze te silniki byly obliczone na 240tys km ale ile w tym prawdy to nie wiem. od handlaza klekota bym nie kupil - tylko pierwszy wlasciciel ale z tym jest trudno.
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: Jaka żywotność silnika 1,3?

Numer postu:#6  Postprzez Agent » N 0:36, 13 lis 2011

Deacon napisał(a):spalanie w miescie na dojazdach do pracy 5km w jedna strone - 6l. trasa - 4,5l.

I to jest właśnie polska mentalność - jeździć tylko do pracy i po bułki do sklepu, robiąc rocznie kilkanaście tys. km, ale oczywiście klekot musi być bo każdy ma i taka moda :lol: Zasadnicza sprawa - traktor nie nadaje się do miasta i na krótkie odcinki, no ale to Polska - tu każdy wierzy w mit, że klekot to oszczędność, szkoda, że pozorna.

Deacon napisał(a):silnik benzynowy nie spali ci tyle w miescie tylko wiecej :)

Zależy od osoby i od miasta.
Life is 2 short 2b slow...
Agent
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 803
Dołączył(a): N 10:57, 18 wrz 2011
Lokalizacja: Giżycko / Olsztyn
Wiek: 38
Panda: 19.09.2011r. - 10.10.2013r.
Imię: Emil

Re: Jaka żywotność silnika 1,3?

Numer postu:#7  Postprzez Franek16i » N 0:56, 13 lis 2011

diesel potrzebuje mniej paliwa niz benzyniak:) ale tak jak kolega pisze na krotkie odcinki tzn jak nie robisz minimum 20-25 tys rocznie to z czystej kalkulacji Ci sie nie oplaca, jak robisz wiecej to w sumie szarpnalbym sie na dieselka, co do firmowych to duzo mniej jest wlasnie ropniakow niz benzyniakow, duzo drozszy w zakupie itp, jak robisz 10 tys albo i mniej to nie kupuj diesla, ropniaczek to nie benzyna pierwsza sprawa druga sprawa ropniaczek najlepiej jak odpalasz i konczysz jazde na cieplym silniku bo to wszystko chodzi na rozgrzanym itp, dla diesla na krotkich odcinakch zapalc zimnego i gasic i tak caly czas to tez nie dobra sprawa, a pozatym benzyna tansza w utrzymaniu:), robisz malo kilometrow kup w benzynie 1.2 :) zawsze to 6 kucykow wiecej, a jak kupisz iz a drogo bedzie to sekwencje zalozysz i masz taniej:)
Franek16i
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 34
Panda: Pandolot 1.2 + NOS:)

Re: Jaka żywotność silnika 1,3?

Numer postu:#8  Postprzez Vito » N 10:48, 13 lis 2011

Przypominam - Jaka żywotność silnika 1,3? to temat wątku :offtopic: Wypowiedzi sa ciekawe ale nie na temat :(
Vito
Admin na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 4203
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Wiek: 45
Panda: była - jest pug 508
Imię: Witek

Re: Jaka żywotność silnika 1,3?

Numer postu:#9  Postprzez Deacon » N 13:05, 13 lis 2011

Agent napisał(a):
Deacon napisał(a):spalanie w miescie na dojazdach do pracy 5km w jedna strone - 6l. trasa - 4,5l.

I to jest właśnie polska mentalność - jeździć tylko do pracy i po bułki do sklepu, robiąc rocznie kilkanaście tys. km, ale oczywiście klekot musi być bo każdy ma i taka moda :lol: Zasadnicza sprawa - traktor nie nadaje się do miasta i na krótkie odcinki, no ale to Polska - tu każdy wierzy w mit, że klekot to oszczędność, szkoda, że pozorna.


wczesniej do pracy mialem 30km w jedna strone to jak teraz zmienilem prace to mam auto zmienic? chlopie jak bede chcial to do sasiada pojade samochodem - nie twoja sprawa. takie komentarze to zachowaj dla siebie :evil:
miales kiedys diesla? bo cos mi sie wydaje, ze nie a jak tak to jakiegos trupa. akurat silnik benzynowy o tej samej pojemnosci spali ci wiecej. cena czesci jest porownywalna do PB wiec dla mnie oszczednosc jest.
mam jeszcze drugie auto w dieslu z silnikeim 1.9TDI, ktore tez pali w miescie 6l - pokaz mi silnik benzynowy o takiej pojemnosci, ktory tyle spali. nie marudz na diesla tylko dlatego, ze cie na niego nie stac.

sorki Vito ale musialem bo koles mnie zdenerwowal :)
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: Jaka żywotność silnika 1,3?

Numer postu:#10  Postprzez Dreamcatcher » N 14:27, 13 lis 2011

też się zastanawiałem kiedyś (robiąc małe roczne przebiegi swą pandą) czy nie rozsądniejszy byłby benzynowy silnik pod maską. niewiele później panda strzeliła focha: stoję w korku - wypadek był - a tu spod maski jakieś dziwne białe opary lecą. dojechałem do celu - daleko już nie było - otwieram machę a tu paliwo kapie po silniku w okolicy świec. nie muszę mówić jakie wielkie oczy miałem :P
jak się okazało przewód paliwowy poszedł. strach pomyśleć co by było jakby to była benzyna. także w razie takiej awarii albo wypadku diesel będzie bezpieczniejszy.

z drugiej strony koledzy pisząc żeby nie kupować diesla gdy się jeździ głównie na miejscu * mieli sporo racji. jeżdżąc sporo na niedogrzanym silniku łatwo o nagar w silniku. zapycha się EGR, turbina i w efekcie mamy upośledzoną dynamikę (zresztą o czym ja mówię. w przypadku diesla na zimnym silniku nie wolno deptać - żeby nie skracać życia turbinie). i pozostaje albo przegonienie autka albo wizyta u mechanika i czyszczenie.

* ja kupiłem. z tym iż u mnie panda w dieslu to miłość była. tak poprostu :P
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2050
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: Jaka żywotność silnika 1,3?

Numer postu:#11  Postprzez Agent » Pn 2:15, 14 lis 2011

Deacon napisał(a):wczesniej do pracy mialem 30km w jedna strone to jak teraz zmienilem prace to mam auto zmienic? chlopie jak bede chcial to do sasiada pojade samochodem - nie twoja sprawa. takie komentarze to zachowaj dla siebie :evil:

Nie spinaj się, mówiłem ogólnie o irracjonalnej modzie na klekoty, a nie bezpośrednio o tobie.


Deacon napisał(a):miales kiedys diesla? bo cos mi sie wydaje, ze nie a jak tak to jakiegos trupa.

Nie miałem i nigdy miał nie będę.

Deacon napisał(a):akurat silnik benzynowy o tej samej pojemnosci spali ci wiecej. cena czesci jest porownywalna do PB wiec dla mnie oszczednosc jest.

Im mniejsza pojemność tym mniejsza różnica w spalaniu i kosztach on vs. benzyna. A ceny części absolutnie nie sa porównywalne i klekot zawsze bardziej bije po kieszeni, wystarczy spojrzeć na ceny turbin, dwumasy, filtra cząstek stałych itd.

Deacon napisał(a):mam jeszcze drugie auto w dieslu z silnikeim 1.9TDI, ktore tez pali w miescie 6l - pokaz mi silnik benzynowy o takiej pojemnosci, ktory tyle spali.

Pokaż mi tdi, ktore w miescie spali 6 l / 100 km :lol: Norma to 7,5 no ale własnie przez fanatyków krążą legendy, że zaden klekot nie weźmie więcej jak 5 l ropy :lol:

Deacon napisał(a):nie marudz na diesla tylko dlatego, ze cie na niego nie stac.

Teraz zaprzeczasz sam sobie - skoro klekot to sama oszczędność, to przecież tym bardziej byłoby mnie na niego stać :lol:

A co do tematu to co to - wróżenie z fusów? U jednego wytrzyma 100, u drugiego 200 a u innego i pół miliona kilometrów. Jak ktoś używa klekota niezgodnie z jego przeznaczeniem, czyli jeździ po mieście, to żywotność takiego silnika drastycznie spada. Tylko przy kupnie auta z drugiej reki nie wiemy nic o jego przeszłości.
Life is 2 short 2b slow...
Agent
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 803
Dołączył(a): N 10:57, 18 wrz 2011
Lokalizacja: Giżycko / Olsztyn
Wiek: 38
Panda: 19.09.2011r. - 10.10.2013r.
Imię: Emil

Re: Jaka żywotność silnika 1,3?

Numer postu:#12  Postprzez bambrys » Pn 8:49, 14 lis 2011

co do tego diesla to jak wchodził ten silnik na rynek czytałem o nim że powinien wytrzymać przebieg 250tyś bez zaglądania pod maskę czyli żywotność nie za duża no ale to pojemność 1,3 i chyba 75 koni wiec przebiegów rzędu pół miliona nie ma co się spodziewać , diesla nie mam nie wiem ile spali a benzyna po mieście spali ok 7 , a z gazem jest tak że jak robisz krótkie trasy przy takiej temperaturze jak teraz to nawet ci się nie przełączy na gaz wiem bo mam a tak spytam z ciekawości jaka cena tej pandy 1,3D??
Obrazek
bambrys
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 329
Dołączył(a): Wt 13:57, 28 gru 2010
Lokalizacja: Nisko
Wiek: 40
Panda: 1,1 Olimpic klima gaz BRC
Imię: Dawid

Re: Jaka żywotność silnika 1,3?

Numer postu:#13  Postprzez Deacon » Pn 11:12, 14 lis 2011

Agent napisał(a):Nie spinaj się, mówiłem ogólnie o irracjonalnej modzie na klekoty, a nie bezpośrednio o tobie.]

spoko :ok:

Agent napisał(a):Nie miałem i nigdy miał nie będę.

no to sorki ale nie mamy o czym rozmawiac :)

Agent napisał(a):Im mniejsza pojemność tym mniejsza różnica w spalaniu i kosztach on vs. benzyna. A ceny części absolutnie nie sa porównywalne i klekot zawsze bardziej bije po kieszeni, wystarczy spojrzeć na ceny turbin, dwumasy, filtra cząstek stałych itd

co ile robisz turbine, dwumase, dpf? jak kupisz trupa albo diesla, ktory bedzie mial nabite 200k km to logiczne, ze musisz sie liczyc z takimi wydatkami. wiekszosc problemow diesli wynika z ich niewlasciwego uzytkowania. mi chodzilo o cene czesci eksploatacyjnych.

Agent napisał(a):Pokaż mi tdi, ktore w miescie spali 6 l / 100 km :lol: Norma to 7,5 no ale własnie przez fanatyków krążą legendy, że zaden klekot nie weźmie więcej jak 5 l ropy :lol:

to zapraszam do mnie i policze ci pod dystrybutorem :) ja mam wersje 90KM i tyle wlasnie pali mi w miescie - dochodzi do 6,5l. nigdy nie przekroczylem 7.

Agent napisał(a):Teraz zaprzeczasz sam sobie - skoro klekot to sama oszczędność, to przecież tym bardziej byłoby mnie na niego stać :lol:

koszt zakupu jest wiekszy :)

ale koniec OT bo to dalsza rozmowa nie ma sensu.
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: Jaka żywotność silnika 1,3?

Numer postu:#14  Postprzez Dreamcatcher » Wt 12:29, 15 lis 2011

Agent napisał(a):
Deacon napisał(a):akurat silnik benzynowy o tej samej pojemnosci spali ci wiecej. cena czesci jest porownywalna do PB wiec dla mnie oszczednosc jest.

Im mniejsza pojemność tym mniejsza różnica w spalaniu i kosztach on vs. benzyna. A ceny części absolutnie nie sa porównywalne i klekot zawsze bardziej bije po kieszeni, wystarczy spojrzeć na ceny turbin, dwumasy, filtra cząstek stałych itd.
tytułem dygresji:
akurat w pandach z dieslem dwumasu nie ma. jest trwałe koło jednomasowe. w 1.3 mJTD dwumas owszem był montowany ale w wersji 90KM i tylko z 6-biegową skrzynią biegów. a czegoś takiego w Pandzie nigdy nie było.
co do DPF to raczej nieczęsty wynalazek w pandzie. montowny był chyba tylko w wersji 75KM (w 70KM na pewno nie) i chyba nie w każdej wersji wyposażenia (o ile w ogóle). ale to by już ktoś potwierdzić musiał.
Deacon napisał(a):
Agent napisał(a):Pokaż mi tdi, ktore w miescie spali 6 l / 100 km :lol: Norma to 7,5 no ale własnie przez fanatyków krążą legendy, że zaden klekot nie weźmie więcej jak 5 l ropy :lol:

to zapraszam do mnie i policze ci pod dystrybutorem :) ja mam wersje 90KM i tyle wlasnie pali mi w miescie - dochodzi do 6,5l. nigdy nie przekroczylem 7.
te 90KM to fabryczne czy jakiś wirus jest? szczerze pierwszy raz się spotykam z taką wersją silnikową w Pandzie.
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2050
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: Jaka żywotność silnika 1,3?

Numer postu:#15  Postprzez Deacon » Wt 12:58, 15 lis 2011

DPF w pandzie wystepuje w tych nowych silniakch 75KM.
piszac o 90KM pisalem o silniku 1.9TDI a nie o pandzie :)
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron