Analiza spalin

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Analiza spalin

Numer postu:#1  Postprzez Quest » Pt 23:15, 30 gru 2016

Witam, posiadam pewien problem ze spalinami w mojej Pandzie. Pojechałem ostatnio na przegląd, podłączyli ją pod analizator spalin i na jałowym biegu jest podobno masakra - są przekroczone dwie normy CO: 5,5% oraz HC: 1052ppm w pierwszym przypadku podobno norma jest 0,5%, a w drugim 100ppm, więc jest więcej 10x. Na wysokich obrotach spaliny są książkowe. Podłączyli auto pod komputer - jedyny błąd jaki się pokazał to U1602 (niezidentyfikowany), po wykasowaniu - dalej to samo. Mechanik wyciągnął sondy lambda przeczyścił - dalej to samo. Przeglądu nie podbili i rozłożyli ręce. Spotkaliście się z taką sytuacją? Kable i świece wymieniałem w tamtym roku, założyłem NGK - raczej nie powinny paść. Nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny. Rok temu też była podłączana do analizatora i wszystko było super. Nie miałem w tym czasie robionego żadnego remontu silnika, nic nie było grzebane. PS. paliwo tankuję zawsze w sieciówkach typu BP, a nie u Pana Franka. Jakieś pomysły lub podobny przypadek?
Quest
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): Pt 11:37, 30 gru 2016
Lokalizacja: Kraków
Panda: II 1.1 '04 r.
Imię: Dawid

Re: Analiza spalin

Numer postu:#2  Postprzez kokoko1x » Pt 23:36, 30 gru 2016

przeczyscic polaczenia masowe
kokoko1x
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): Śr 13:26, 03 lut 2016
Lokalizacja: Werkhausen
Panda: 1.2
Imię: Jakub

Re: Analiza spalin

Numer postu:#3  Postprzez Albercik » Pn 0:59, 02 sty 2017

A nie przygasają Ci światła na wolnych obrotach?
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Analiza spalin

Numer postu:#4  Postprzez Quest » Pn 9:00, 02 sty 2017

kokoko1x dzięki za poradę, co powinienem dokładnie zrobić? gdzie znajdują się te połączenia?
Albercik nic takiego nie zauważyłem, światła działają cały czas normalnie.
Quest
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): Pt 11:37, 30 gru 2016
Lokalizacja: Kraków
Panda: II 1.1 '04 r.
Imię: Dawid

Re: Analiza spalin

Numer postu:#5  Postprzez Quest » Cz 11:56, 05 sty 2017

Ktoś ma jakiś pomysł co zrobić z tym problemem? Może wymienić sondy lambda?
Jak mechanik je wykręcał to były dwie, znalazłem coś takiego: https://autoczescizielonki.pl/partscata ... 86602.aspx
Tam idą dwie identyczne sondy? Chociaż z drugiej strony wymieniać w ciemno sondy za 500 zł to trochę słabo :/
Czy ktoś wie jak to zdiagnozować?
Quest
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): Pt 11:37, 30 gru 2016
Lokalizacja: Kraków
Panda: II 1.1 '04 r.
Imię: Dawid

Re: Analiza spalin

Numer postu:#6  Postprzez morpheus1581 » Cz 13:02, 05 sty 2017

Sonda może być przyczyną ale tak sobie myślę...
Może katalizator?
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Analiza spalin

Numer postu:#7  Postprzez Quest » Cz 16:43, 05 sty 2017

Jakby był katalizator to chyba na wysokich obrotach też byłaby masakra, a jak się ją kręci do 3 tyś. to spaliny są książkowe - chyba, że się mylę.

Jakbym pojechał na komputer do ASO Fiata to może coś więcej wykazać? Nie wiem czy pakować w to kasę.
Quest
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): Pt 11:37, 30 gru 2016
Lokalizacja: Kraków
Panda: II 1.1 '04 r.
Imię: Dawid

Re: Analiza spalin

Numer postu:#8  Postprzez Quest » Śr 10:40, 11 sty 2017

Ktoś ma jakiś pomysł co uczynić z tym problemem?
Quest
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): Pt 11:37, 30 gru 2016
Lokalizacja: Kraków
Panda: II 1.1 '04 r.
Imię: Dawid

Re: Analiza spalin

Numer postu:#9  Postprzez kokoko1x » Śr 22:53, 11 sty 2017

Wróżenie z fusów.
Jak wymienisz części to może być lepiej, ale nie musi i nikt nie podejmie tegoż ryzyka, tym bardziej, że koszty niemałe.

Pomiar był dokonywany jak rozumiem na rozgrzanym silniku?
Na początek kup nawet najtańszy multimetr (przyda się tez w domu) i sprawdź, czy lambda pracuje. Możesz się tez zaopatrzyć w najtańszy interfejs, pobrać póki co darmową wersje MESa i podglądnąć błędy/parametry.
Spróbuj też przeciągnąć pandziore na wysokich obrotach, być może to ten nieszczęsny katalizator.
Masa idzie na pewno pod akumulatorem na wybierak skrzyni biegów- przeczyścić, a resztę konektorów poszukać.

I nie oczekuj gotowego rozwiązania, bo to może być wszystko - od lejącego wtrysku po uszkodzony sprzęt diagnostyczny w SKP (tak, tak- samoloty też spadają).
Ostatnio edytowano Cz 18:46, 12 sty 2017 przez Pols, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Interpunkcja, ortografia, stylistyka - punkt 11 regulaminu.
kokoko1x
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): Śr 13:26, 03 lut 2016
Lokalizacja: Werkhausen
Panda: 1.2
Imię: Jakub

Re: Analiza spalin

Numer postu:#10  Postprzez tek7 » Cz 1:27, 12 sty 2017

Witam, moim zdaniem masz do ustawienia zawory - koszt u mechanika to około 200-250 pln. Przerabiałem to z Fiatem Seicento ... Na wysokich obrotach zawory inaczej pracują i dlatego wyniki pomiarów lepsze ... Ten błąd U1602 - to błąd komunikacji sterownika z urządzeniem diagnostycznym -nieistotne!
Ostatnio edytowano Cz 18:49, 12 sty 2017 przez Pols, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Literówki, polskie znaki - punkt 11 regulaminu.
tek7
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): Wt 1:22, 05 sty 2016
Lokalizacja: Stargard
Panda: 1,2 van
Imię: maciej

Re: Analiza spalin

Numer postu:#11  Postprzez Quest » Pn 9:00, 16 sty 2017

Dzięki za poradę, będę szukał przyczyny.
Analizator w SKP był ok, bo następnego dnia byłem na innej stacji u znajomego i to samo :/
Quest
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): Pt 11:37, 30 gru 2016
Lokalizacja: Kraków
Panda: II 1.1 '04 r.
Imię: Dawid


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

cron