Niska temperatura silnika

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Niska temperatura silnika

Numer postu:#16  Postprzez Kordian » Wt 19:29, 30 paź 2012

Termostat padł.
Panda ABARTH Bordo Limited Edition
Kordian
Użytkownik Zbanowany
Avatar użytkownika
 
Posty: 1626
Dołączył(a): So 18:30, 23 paź 2010
Panda: Abarth Bordo Limited Edition
Imię: PANICZ Kordian

Re: Niska temperatura silnika

Numer postu:#17  Postprzez ma16 » Śr 0:10, 31 paź 2012

To ja sie podepne. Jak wyglada sprawa z wymiana ? Trzeba zlewac plyn chlodniczy? Pozniej oczywiscie trzeba odpowietrzyc? Jakiej firmy najlepiej kupic termostat?
Prawdziwy zdrajca włoskiej marki Powraca !

Pełny MES. Osiowanie, błędy itp. Kontakt PW.
ma16
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1150
Dołączył(a): So 12:38, 25 gru 2010
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 34
Panda: 1,1 2003 - SOLD :(
Imię: Marek

Re: Niska temperatura silnika

Numer postu:#18  Postprzez Romix13 » Śr 11:39, 31 paź 2012

Polecam termostat Wahler-a , słyszałem wiele dobrych opinii na jego temat tani a dobry. Teść i szwagier mają je w swoich autach u hulają już lata.
U mnie póki co jeszcze śmigam na fabrycznym. Natomiast z Vernet-ami różnie bywa, czasami trafia się fabrycznie uszkodzony jak w sklepie pytałem to gość otrzymywał czasem zwroty.
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: Niska temperatura silnika

Numer postu:#19  Postprzez Deacon » Śr 12:45, 31 paź 2012

zgadzam sie Wahler OK, Vernet juz niekoniecznie :)
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: Niska temperatura silnika

Numer postu:#20  Postprzez dedal123 » N 23:11, 06 mar 2016

Witam wszystkich, Pandzia mojej żony ma dziwny problem. Odpala rano jak zegarek (po odcięciu pochłaniacza oparów 0,5 roku temu wcześniej za 3cim, 5tym razem). Na początku grudnia przy przebiegu 195tys. wymieniałem rozrząd, pompę wody, olej + ustawienia zaworów, filtr gazu. Przegląd u gazownika, korekty nie były wymagane. Po tym wszystkim kilka razy wyskoczył błąd wtrysku na 3 cylindrze. Pandzia miała problemy z nawiewem ciepłego powietrza, odcinki drogi do przełączenia na gaz stawały się coraz dłuższe (relacja żony). Z czasem samochód na gazie zaczął tracić moc i szarpać. Zmieniłem świece na NGK i kable JANMOR (ten na 3 cylindrze słabo siedział + paskudny dostęp).
Moje obserwacje, po odpaleniu, załączam grzanie na full czuć, że letnie powietrze dmucha jednak do czasu. Przełączenie na LPG działa. Kiedy otwiera się termostat (wskazówka temperatury na środku bodaj 2 kreska) zaczyna lecieć ZIMNE POWIETRZE, na LPG szarpie, jeżeli przełączę na benzynę tak już zostaje, nie ma możliwości zmiany na LPG (miga bez końca).
Układ został 2 razy odpowietrzony, i zostałem odesłany do gazownika (ciche podejrzenie UPG). Po opisaniu gazownikowi problemu bez zastanowienia stwierdził UPG, sprawdził pod samochodem i stwierdził wyciek z reduktora. Temperatura cały czas utrzymuje tą samą wartość, gdy próbuję zgasić zagrzany samochód słyszę że obroty są znacznie wyższe niż nominalne ok 800 (oceniam je na 1300) samochód w specyficzny dla podwyższonych obrotów gaśnie, a ponownie jego zapalenie wymaga 2 razy tyle czasu kręcenia rozrusznikiem co na zimnym silniku.
Proszę o pomoc. Co obstawiacie i co sądzicie o TESTERZE SZCZELNOŚCI USZCZELKI GŁOWICY CO2
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=58 ... ket_id=16#
Ostatnio edytowano So 11:38, 12 mar 2016 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Scalono podobne wątki. Pkt.13 Reg.Forum
dedal123
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): Śr 4:20, 23 wrz 2015
Lokalizacja: małopolska
Panda: 1.1 2007 LPG
Imię: Marek

Re: Niska temperatura silnika

Numer postu:#21  Postprzez morpheus1581 » N 23:29, 06 mar 2016

195 tyś na gazie to już sporo. A podejrzewasz nieszczelności uszczelki pod głowicą?
Bo tak sobie myślę ze jeśli idzie Ci np. olej w układ chłodzenia to masz zamulony układ i może Ci nie grzać. Zwróć też uwagę czy masz duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Zrób tak. Kiedy silnik będzie rozgrzany po powrocie z trasy zgaś go i odkręć korek od zbiorniczka płynu. Ciśnienie nie może być za duże. Powinno syknąć tylko. Jak będzie duże to uszczelka.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Niska temperatura silnika

Numer postu:#22  Postprzez dedal123 » N 23:34, 06 mar 2016

Na gazie od 140tys czyli na dzisiaj 60 tys.
dedal123
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): Śr 4:20, 23 wrz 2015
Lokalizacja: małopolska
Panda: 1.1 2007 LPG
Imię: Marek

Re: Niska temperatura silnika

Numer postu:#23  Postprzez morpheus1581 » N 23:48, 06 mar 2016

Mi to tak wygląda na termostat, ale twierdzisz że działa. Ewentualnie zapowietrzony układ, ale mówisz że odpowietrzałeś. Hmy...
Ostatnio edytowano So 11:42, 12 mar 2016 przez Romix13, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Drobne literówki.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Niska temperatura silnika

Numer postu:#24  Postprzez dedal123 » Pn 0:06, 07 mar 2016

Nie pamiętam ile było płynu w układzie chłodzenia po wymianie rozrządu i pompy wody, nie wiem ile go ubyło przy odpowietrzeniu (żona pojechała do mechanika i mówiła, że bardzo pryskało) ale dzisiaj dolałem do MAX 0,4 litra wody. Jutro rano odpowietrzam kolejny raz tak jak pisali wcześniej koledzy na forum czyli przodem pod górkę.
dedal123
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): Śr 4:20, 23 wrz 2015
Lokalizacja: małopolska
Panda: 1.1 2007 LPG
Imię: Marek

Re: Niska temperatura silnika

Numer postu:#25  Postprzez morpheus1581 » Pn 0:17, 07 mar 2016

Przy chłodnicy u góry z lewej str od wewnątrz masz odpowietrznik taki mały kranik.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Niska temperatura silnika

Numer postu:#26  Postprzez dedal123 » Pn 13:30, 07 mar 2016

Odpowietrzyłem tak jak pisał kolega na forum przodem pod górkę i byłem w szoku, weszło ok 2 litry wody. Grzanie powróciło, po otwarciu termostatu można przełączać na gaz i benzynę. Na gazie czasami nieco szarpie i brak jest momentami mocy, być może przyczyną jest wspomniany wyciek z reduktora.
Muszę kupić zestaw naprawczy uszczelek reduktora zobaczymy czy to pomoże. Zamówiłem dzisiaj na allegro TESTER SZCZELNOŚCI USZCZELKI GŁOWICY CO2.
Jutro test czy aby nie poszła uszczelka pod głowicą.
dedal123
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): Śr 4:20, 23 wrz 2015
Lokalizacja: małopolska
Panda: 1.1 2007 LPG
Imię: Marek

Re: Niska temperatura silnika

Numer postu:#27  Postprzez morpheus1581 » Pn 18:53, 07 mar 2016

To teraz się tylko módl aby ta jazda z zapowietrzonym układem nie skutkowala przegrzaniem silnika.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Niska temperatura silnika

Numer postu:#28  Postprzez AdaMs » Pn 22:26, 07 mar 2016

Jakby UPG padła, to byś tracił płyn chłodniczy (znika płyn, oleju aż za dużo) lub olej mieszał się z płynem (kolor kawy w zbiorniczku). W pierwszym przypadku auto kopci na biało, w drugim możliwość zatarcia silnika. Więc jeżeli tak nie masz, to wykluczyłbym uszczelkę.
Z objawów wcześniejszych, też obstawiałem zapowietrzenie. Wskazówka od temperatury faluje podczas jazdy? Przegrzanie silnika by było widać na wskazówce temperatury, ale jakby do tego doszło... to może wykończyć UPG. Plus to nieszczęsne LPG, które to wszystko dobija.
Ale pisząc że dolałeś wody, mam nadzieje że mówisz o płynie chłodniczym? ;)
AdaMs
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2235
Dołączył(a): Śr 11:34, 22 gru 2010
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 34
Panda: Zuza 1.2 69KM (PIII)
Imię: Mateusz

Re: Niska temperatura silnika

Numer postu:#29  Postprzez morpheus1581 » Pn 22:56, 07 mar 2016

To jeszcze zależy jak by uszczelka była wypalona. To że ubywa płynu nie znaczy ze musi iść w olej. Może być przestrzał na tłok i wtedy olej nie będzie się podnosił. Jeśli jest to niewielki przestrzał to nawet silnik będzie normalnie pracował. W tym wariancie będzie szło ciśnienie w układ chłodzenia i będzie mocno bulgotać po odkręceniu korka od płynu przy rozgrzanym silniku.
Ostatnio edytowano So 11:44, 12 mar 2016 przez Romix13, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Używamy polskich znaków. :) Pkt.11 Reg.Forum
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Niska temperatura silnika

Numer postu:#30  Postprzez dedal123 » Wt 1:32, 08 mar 2016

Nie kopci, stan oleju nie zmienił się, olej o nie zmienionej konsystencji. Dolałem normalnej wody, jeżeli test na obecność CO2 w układzie chłodzenia będzie OK czyli brak zawartości CO2, wtedy robię płukanie układu chłodzącego (bez odkamieniacza, boje się o rozszczelnienie nagrzewnicy) zalewam nowym płynem (procedura odpowietrzenia opanowana) i wymiana uszczelek reduktora LPG. Co do temperatury silnika, strzałka nigdy zauważalnie nie falowała, a wskazówka temperatury wchodziła MAX na 2-gą podziałkę na środku. Jedyne co to wydaje mi się, że przez ostatnie kilka dni łapał NIECO szybciej temperaturę silnika. Jeszcze jedno, normalnie zapala na ciepłym silniku, czyli tak jak na zimnym (od kopa bez dodatkowego kręcenia). Dzisiaj pojechaliśmy z żonką Pandzią, i po przejechaniu 120KM (w 4 odcinkach) wydaje mi się, że objawy szarpania i braku mocy na LPG ustają, być może układ LPG także się odpowietrzył luba dalej się odpowietrza. Czasami podczas gaszenia silnika miewa jeszcze nieco podwyższone obroty silnika (praca na LPG)
dedal123
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): Śr 4:20, 23 wrz 2015
Lokalizacja: małopolska
Panda: 1.1 2007 LPG
Imię: Marek

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

cron