Sławetna uszczelka pod pokrywą zaworów

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Sławetna uszczelka pod pokrywą zaworów

Numer postu:#31  Postprzez wuja69 » So 20:36, 15 wrz 2012

Tak,to by się zgadzało,mam starszą wersję silnika i jest tam magistrala do oleju tzn. smarowania łożyska wałka.
wuja69
Bywalec
 
Posty: 179
Dołączył(a): N 8:24, 27 lis 2011
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 55
Panda: 1,1 2007 Lpg
Imię: Janusz

Re: Sławetna uszczelka pod pokrywą zaworów

Numer postu:#32  Postprzez Romix13 » N 21:02, 16 wrz 2012

Pentium napisał(a):- hermetyk stosowało się do uszczelniania powierzchni łączonych bez żadnych uszczelek, z uszczelkami papierowymi lub z "klyngerytu", nigdy na uszczelnieniach gumowych lub zamiast ich. Tam gdzie jest guma, tam MUSI być GUMA (chyba, że masz dużo kasy na alimenty :D )
Pozdrawiam i życzę "suchości" :lol:

Faktycznie , masz rację przy skrzyni w motorynkach były jakieś takie jakby papierowe czy tekturowe uszczelki :) a nie gumowe, nie zwróciłem na to uwagi
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: Sławetna uszczelka pod pokrywą zaworów

Numer postu:#33  Postprzez Dreamcatcher » Śr 2:21, 19 wrz 2012

jaka konsekwencja będzie niesplanowania głowicy po wydmuchaniu upg? Trochę się ostatnio zdziwiłem jak sąsiad stwierdził iż nie ma czasu (coż traktor - czas zasiewow) i że samą uszczelkę i płyny zmieni
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2048
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: Sławetna uszczelka pod pokrywą zaworów

Numer postu:#34  Postprzez waldekb3 » Śr 5:19, 19 wrz 2012

Zapewne w szybkim czasie będzie rozbierał ponownie ,żeby splanować głowice i dać nową uszczelkę.
Fiat Panda 1.2 8v Dynamic
CanTieCar 3.2 pro
waldekb3
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1121
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 47
Panda: 1.2 8v Dynamic 2004r
Imię: Waldek

Re: Sławetna uszczelka pod pokrywą zaworów

Numer postu:#35  Postprzez Romix13 » So 16:36, 22 wrz 2012

Dreamcatcher napisał(a):jaka konsekwencja będzie niesplanowania głowicy po wydmuchaniu upg? Trochę się ostatnio zdziwiłem jak sąsiad stwierdził iż nie ma czasu (coż traktor - czas zasiewow) i że samą uszczelkę i płyny zmieni

Planowanie głowicy ma na celu wyfrezowanie jej płaszczyzny dolegającej do uszczelki a tej do silnika do równa ,tak że będzie przylegać idealnie jak "szyba" (usunięcie wszelkich nierówności na jej powierzchni) więc naprawdę warto to zrobić ,zwłaszcza, że koszt niewielki by osiągnąć pożądany efekt uszczelnienia,między pokrywą, uszczelka i korpusem silnika :)
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: Sławetna uszczelka pod pokrywą zaworów

Numer postu:#36  Postprzez victor89 » So 17:06, 22 wrz 2012

Powinno się to jednak robić, tak jak Romix napisał :)
FES 3.5 + ELM 327 1.4b. Proxi/osiowanie, kasowanie błędów itp.
victor89
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 777
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 35
Panda: 1.2 Dynamic '04 + LPG
Imię: Wiktor

Re: Sławetna uszczelka pod pokrywą zaworów

Numer postu:#37  Postprzez soltek225 » Cz 17:11, 04 paź 2012

witam
problem zażegnany .
okazało się ze ciekło z węża od odpowietrzenia (odmy)
skręciłem na opaskę i jest sucho .
pozdrawiam
Procedura Proxi, podłączenie pod FES'a.Centralny zamek ,
soltek225
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 73
Dołączył(a): N 17:04, 17 cze 2012
Lokalizacja: Kwidzyn
Wiek: 42
Panda: 1.1 MPI Actual

Re: Sławetna uszczelka pod pokrywą zaworów

Numer postu:#38  Postprzez OsiemKilo » Cz 19:33, 04 paź 2012

Romix13 napisał(a):
Dreamcatcher napisał(a):jaka konsekwencja będzie niesplanowania głowicy po wydmuchaniu upg? Trochę się ostatnio zdziwiłem jak sąsiad stwierdził iż nie ma czasu (coż traktor - czas zasiewow) i że samą uszczelkę i płyny zmieni

Planowanie głowicy ma na celu wyfrezowanie jej płaszczyzny dolegającej do uszczelki a tej do silnika do równa ,tak że będzie przylegać idealnie jak "szyba" (usunięcie wszelkich nierówności na jej powierzchni) więc naprawdę warto to zrobić ,zwłaszcza, że koszt niewielki by osiągnąć pożądany efekt uszczelnienia,między pokrywą, uszczelka i korpusem silnika :)

victor89 napisał(a):Powinno się to jednak robić, tak jak Romix napisał :)

Z jedną rzeczą się nie zgodze. Planowanie lepiej robić poprzez szlifowanie powierzchni na magnesówce a nie frezowanie. Oczywiście ludzie frezują i jeżdżą, nie twierdze że to jest zło. :P
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Sławetna uszczelka pod pokrywą zaworów

Numer postu:#39  Postprzez Romix13 » Cz 19:42, 04 paź 2012

OsiemKilo napisał(a):Z jedną rzeczą się nie zgodze. Planowanie lepiej robić poprzez szlifowanie powierzchni na magnesówce a nie frezowanie. Oczywiście ludzie frezują i jeżdżą, nie twierdze że to jest zło. :P

Nie widziałem jak wygląda sam proces "planowania głowicy" :) dlatego napisałem "frezowanie" ale wiadomo ,że chodzi o zeszlifowanie głowicy :P
jak daję głowicę do planowania , to nie wnikam jak to robią :) tylko ma być splanowana na gładziutko :P
soltek225 napisał(a):witam
problem zażegnany .
okazało się ze ciekło z węża od odpowietrzenia (odmy)
skręciłem na opaskę i jest sucho .
pozdrawiam


To miałeś plamę oleju na pokrywie a nie pod nią :P jak u mnie , też brakowało opaski ,jak założyłem to po problemie :)
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: Sławetna uszczelka pod pokrywą zaworów

Numer postu:#40  Postprzez SzaLaS » Pn 16:06, 15 paź 2012

Tydzień temu wymieniałem ową uszczelkę. Problemów nie stwarzała. Najbardziej narażona jest na tych półksiężycach po bokach na wycieki, ale jak ktoś dobrze przygotuje powierzchnię to pocić się nie będzie. Uszczelka kosztowała mnie 32 zł, czas pracy jakieś 20 minut tak na spokojnie.
Lenistwo jest ukrytym ojcem postępu :)
SzaLaS
Emeryt
Avatar użytkownika
 
Posty: 446
Dołączył(a): Cz 23:34, 29 wrz 2011
Wiek: 35
Panda: 1.1 LPG
Imię: Wojtek

Re: Sławetna uszczelka pod pokrywą zaworów

Numer postu:#41  Postprzez mike » Śr 19:34, 19 mar 2014

Ja dziś wymieniłem ale zajęło mi to godzinke:) Uszczelka Reinz (23zł) posmarowana z obu stron smarem, zobaczymy jak się sprawdzi ten patent.
mike
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): N 14:47, 08 gru 2013
Lokalizacja: śląsk
Panda: 1.1
Imię: mike

Re: Sławetna uszczelka pod pokrywą zaworów

Numer postu:#42  Postprzez mike » Cz 23:25, 20 mar 2014

Coś się kopci pod maską po tej wymianie uszczelki jak silnik się zagrzeje i czuć nawet trochę w kabinie. Coś źle skręciłem? A może ten smar się wypala i kopci?
mike
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): N 14:47, 08 gru 2013
Lokalizacja: śląsk
Panda: 1.1
Imię: mike

Re: Sławetna uszczelka pod pokrywą zaworów

Numer postu:#43  Postprzez Dorian1.1 » Cz 23:34, 20 mar 2014

mike napisał(a):Ja dziś wymieniłem ale zajęło mi to godzinke:) Uszczelka Reinz (23zł) posmarowana z obu stron smarem, zobaczymy jak się sprawdzi ten patent.



Smarem?? Sylikonem no to rozumiem ale smarem? te elementy się odtłuszcza przed złożeniem...
Za kierownicą Pandy życie staje sie piekniejsze:-)
Niebiesko-biały znikający punkt... Spokojnie to tylko ja i moja Pandzia:-)
http://www.facebook.com/PandapoBydgosku Zapraszam

MES, ELM, KKL i wiedza zawsze pod ręką jesteś w Bdg kontaktuj się :)
Dorian1.1
Wieczny Szperacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1892
Dołączył(a): N 21:59, 09 wrz 2012
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 30
Panda: 1.1 54km van 2004r
Imię: Dorian

Re: Sławetna uszczelka pod pokrywą zaworów

Numer postu:#44  Postprzez OsiemKilo » Cz 23:51, 20 mar 2014

Po co smarowales ta uszczelke i czym? Z pewnoscia wlasnie ten smar sie kopci a jak sie wykopci to bedzie się lał olej.
Przed nałożeniem uszczelki powierzchnia powinna byc odtluszczona. Nie wiem jak to dokladnie wyglada w 1.1 i 1.2 benzynowych ale jesli jest duża tendencja do lania przez uszczelke pokrywy to mozna jeszcze delikatnie wspomóc silikonem.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Sławetna uszczelka pod pokrywą zaworów

Numer postu:#45  Postprzez mike » Cz 23:56, 20 mar 2014

Ktoś tam pisał wcześniej o smarze to spróbowałem...
mike
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): N 14:47, 08 gru 2013
Lokalizacja: śląsk
Panda: 1.1
Imię: mike

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron