Wymiana szczęk hamulcowych.

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Wymiana szczęk hamulcowych.

Numer postu:#1  Postprzez jakubbi » Śr 0:51, 26 sty 2011

Witam serdecznie.
Przeszukałem forum, ale nie znalazłem odpowiedzi.
Potrzebuję manuala wymiany szczęk hamulca tył. Nie wiem czy to jest to samo co w Punto II?
Od rana będę walczył, bo Pandka unieruchomiona (okładzina się odkleiła).
jakubbi
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 49
Dołączył(a): Wt 23:25, 25 sty 2011
Lokalizacja: Czaniec
Wiek: 49
Panda: 1.1 Actual Nędza Edyszyn :)
Imię: Kuba

Numer postu:#2  Postprzez jakubbi » Śr 13:46, 26 sty 2011

Części zakupione - czas walczyć :)
jakubbi
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 49
Dołączył(a): Wt 23:25, 25 sty 2011
Lokalizacja: Czaniec
Wiek: 49
Panda: 1.1 Actual Nędza Edyszyn :)
Imię: Kuba

Numer postu:#3  Postprzez zecer1971 » Śr 17:24, 26 sty 2011

jakubbi napisał(a):Części zakupione - czas walczyć :)
U mnie bardzo ciężko schodziły bębny,przy okazji zwróć uwagę czy cylinderki hamulcowe pracują. Powodzenia.
zecer1971
Zasłużony dla PCP
Avatar użytkownika
 
Posty: 859
Dołączył(a): Pt 23:07, 05 lis 2010
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 52
Panda: Była Active z klimą
Imię: Tomek

Numer postu:#4  Postprzez JDK » Śr 17:27, 26 sty 2011

i mozna od razu pomalowac bebny na jakis kolorek... ;)
JDK
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2044
Dołączył(a): So 13:32, 25 gru 2010
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 34
Panda: Była Biała, Był Sunny, Było Cc 1.2, Było Bmw e36 coupe Jest Sej 1.4 16v 6 speed
Imię: Jędrek

Numer postu:#5  Postprzez jakubbi » Śr 22:19, 26 sty 2011

Po robocie. Jedna strona poszła gładziutko. Pół godziny i po robocie, ale z drugą walczyłem 2,5h. najpierw bęben stawiał opór, później samoregulator się skichał, na końcu walka z upartą sprężynka, ale udało się złożyć do kupy i nawet chyba działa. Jutro jeszcze ręczny podciągnąć chyba muszę troszkę, bo wysoki się zrobił.
Ps. jak reguluje się ręczny w Pandzie?
jakubbi
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 49
Dołączył(a): Wt 23:25, 25 sty 2011
Lokalizacja: Czaniec
Wiek: 49
Panda: 1.1 Actual Nędza Edyszyn :)
Imię: Kuba

Numer postu:#6  Postprzez 12pawel » Śr 22:24, 26 sty 2011

Reguluje się. zdejmujesz ten plastik przy dźwigni ręcznego i tam naciągasz linkę
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#7  Postprzez jakubbi » Śr 22:28, 26 sty 2011

Dzięki. Ale to zostawiam na jutro, po południu pojeżdżę troszkę żeby się szczęki ułożyły i najwyżej podciągnę troszkę ręczny.
jakubbi
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 49
Dołączył(a): Wt 23:25, 25 sty 2011
Lokalizacja: Czaniec
Wiek: 49
Panda: 1.1 Actual Nędza Edyszyn :)
Imię: Kuba

Numer postu:#8  Postprzez jakubbi » Cz 22:44, 27 sty 2011

No i ręczny ustawiony. Mam nadzieję że jak się szczęki ułożą do bębnów jego sprawność nieco wzrośnie. jest dobry, ale jeszcze nie taki jak był.
jakubbi
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 49
Dołączył(a): Wt 23:25, 25 sty 2011
Lokalizacja: Czaniec
Wiek: 49
Panda: 1.1 Actual Nędza Edyszyn :)
Imię: Kuba

Numer postu:#9  Postprzez JDK » Cz 22:45, 27 sty 2011

mozesz troche po hamowac recznym tylko zeby sie szybciej ulozylo i dotarlo :) i napewno poprawi sie ja tak u siebie robilem ;)
JDK
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2044
Dołączył(a): So 13:32, 25 gru 2010
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 34
Panda: Była Biała, Był Sunny, Było Cc 1.2, Było Bmw e36 coupe Jest Sej 1.4 16v 6 speed
Imię: Jędrek

Numer postu:#10  Postprzez Adam » Pt 22:19, 28 sty 2011

JDK napisał(a):i mozna od razu pomalowac bebny na jakis kolorek... ;)

KOLOR :) Bębny oczyścić od środka tzn. usunąć na bokach bierzni wystające - garby - kamień w wiertarce, frez
bart_gabi
Adam
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): Wt 20:09, 18 sty 2011
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 47
Panda: 2004

Numer postu:#11  Postprzez jakubbi » Pt 22:36, 28 sty 2011

W mojej nie było jeszcze progów na bębnach. Problem był, bo się okładziny odkleiły.

ps. żonka coś o seidici przebąkuje :)
jakubbi
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 49
Dołączył(a): Wt 23:25, 25 sty 2011
Lokalizacja: Czaniec
Wiek: 49
Panda: 1.1 Actual Nędza Edyszyn :)
Imię: Kuba

Numer postu:#12  Postprzez chojraaak » So 20:21, 16 kwi 2011

Czy ktos by mnie poprowadzil "za raczke" jak najezy wymienic chamulce z tylu? Nigdy tego nie robilem i chetnie sie czegos nowego naucze.

Interesuje mnie jakis manual krok po kroku.
chojraaak
Aktywny
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt 0:56, 18 sty 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 44
Panda: Dynamit

Numer postu:#13  Postprzez chojraaak » Śr 21:35, 01 cze 2011

Pojawil sie u mnie problem z tylnymi hamulcami :(

Po wymianie okladzin (nie pamietam firmy ale jakies zblizone do oryginalu) oraz bebnow (hart) na pocztaku piszczaly lekko. Ten objaw juz minal bo sie widocznie dotarly... za to pojawilo sie cos niepokojacego.

Otoz przy predkosci pow 80 km/h (wtedy najlepiej wyczuwane) przy wcisnieciu hamulca na pedale czuje lekkie bicie. nie jest to napewno ABS. Co gorsza slychac stukanie oraz samochod wpada w male drgania dosc odczuwalne.

Kontaktujac sie z ASO (telefonicznie) stwierdzili ze to moga byc okladziny krzywe lub bebny. Kazali sprawdzic czy zaciagajac reczny rozniez sa takie objawy. Nie sa one tak wyczuwalne ale wydaje mi sie ze wystepuja. Stwierdzili ze skoro na recznym tez czuc to moga byc zle wytoczone bebny przez co nie sciera ich rownomiernie.


Co Wy o tym myslicie? Jakies pomysly? Powiem ze troche sie obawiam bo hamulce to bezpieczenstwo....
chojraaak
Aktywny
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt 0:56, 18 sty 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 44
Panda: Dynamit

Numer postu:#14  Postprzez Huczas » Śr 21:48, 01 cze 2011

aso nie dało jakiegoś rozwiązania?

jeśli bębny są źle wytoczone co moim zdaniem jest nieprawdopodobne - robią to maszyny cnc które naprawdę nie popełniają takich błędów to trzeba by je wymienić

jak dla mnie to coś z okładzinami źle jest, może krzywo założone? nie rozbierałem nigdy nie wiem czy można wogóle je krzywo założyć.

ewentualnie nie dotarte sa hamulce i za jakiś czas samo przejdzie... :)
Huczas
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1995
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Ruciane-Nida/ Warszawa
Wiek: 37
Panda: 1.2 Dynamic

Numer postu:#15  Postprzez chojraaak » Śr 22:18, 01 cze 2011

mnie tez by przez glowe nie przeszlo ze bebny moga byc krzywe...mysle ze zadna szanujaca sie firma by do tego nie dopuscila!

tez sie na tym nie znam i nie wiem czy mozna cos spartolic... poprostu pojade i niech to przegladna... w ogole to musze sobie innego zakladu poszukac bo zaczynaja mnie draznic tam... ciagle cos nie tak. wrrrr

co do dotarcia to zrobilem na nich kolo 500 km i na pocztaku sie docieraly jak piszczaly... ale zeby tak stukac... ale przez telefon wiele nie zalatwisz niestety. co prawda czesci moje byly ale na usluge daja gwarancje! niech rozbiora i sprawdza.
chojraaak
Aktywny
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt 0:56, 18 sty 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 44
Panda: Dynamit

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

cron