Uszczelka pod głowicą ile ?

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Uszczelka pod głowicą ile ?

Numer postu:#1  Postprzez Voyager » N 22:19, 24 lut 2013

Czy komuś z Was wyleciała uszczelka pod głowicą w benzynce 1.2 ? Interesuje mnie przy jakim przebiegu ? Coś się misiowi dzieje na górze, jedzie na sevis i do wymiany uszczelki zostanie parę śrub więcej. Zastanawiam się czy nie lepiej odrazu ją wymienić, bo ma przelotu ponad 150 tysi żeby nie robić za chwilę uszczelki.
Voyager
Podróżnik
Avatar użytkownika
 
Posty: 217
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: World
Panda: Fiat Panda 1.2 Dynamic

Re: Uszczelka pod głowicą ile ?

Numer postu:#2  Postprzez t-przemek » N 22:41, 24 lut 2013

Przy takim przebiegu ja bym wymienił, jak będzie już silnik otwarty praktycznie do tłoków, choć z drugiej strony znam przypadek z 1.1 że ma zrobione 230k km. i jest na ori uszczelce, mało tego są tam ori świece :D :D chodzi jak marzenie, na skrzyni czuć już zużycie i to spore, a na silniku i całej reszcie nie. Zależy jeszcze ile by ci zaśpiewali za taką wymianę. Nie polecałbym jednak robić takich operacji słabych warsztatach (wiesz co mam na myśli).
t-przemek
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 345
Dołączył(a): Wt 20:43, 04 paź 2011
Lokalizacja: Kraków
Panda: 1.1
Imię: Przemek

Re: Uszczelka pod głowicą ile ?

Numer postu:#3  Postprzez Zwierzak » N 22:44, 24 lut 2013

Profilaktycznie bym sobie dał luz z wymianą, bo jak chcesz zrobić dobrze, to musisz jeszcze zrobić powierzchnię i wymienić śruby.
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Uszczelka pod głowicą ile ?

Numer postu:#4  Postprzez Voyager » N 22:55, 24 lut 2013

t-przemek napisał(a):Przy takim przebiegu ja bym wymienił, jak będzie już silnik otwarty praktycznie do tłoków, choć z drugiej strony znam przypadek z 1.1 że ma zrobione 230k km. i jest na ori uszczelce, mało tego są tam ori świece :D :D chodzi jak marzenie, na skrzyni czuć już zużycie i to spore, a na silniku i całej reszcie nie. Zależy jeszcze ile by ci zaśpiewali za taką wymianę. Nie polecałbym jednak robić takich operacji słabych warsztatach (wiesz co mam na myśli).


Jedzie do ASO 8)
Voyager
Podróżnik
Avatar użytkownika
 
Posty: 217
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: World
Panda: Fiat Panda 1.2 Dynamic

Re: Uszczelka pod głowicą ile ?

Numer postu:#5  Postprzez t-przemek » N 23:26, 24 lut 2013

A to akurat niczego nie gwarantuje heheh :wink:
t-przemek
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 345
Dołączył(a): Wt 20:43, 04 paź 2011
Lokalizacja: Kraków
Panda: 1.1
Imię: Przemek

Re: Uszczelka pod głowicą ile ?

Numer postu:#6  Postprzez Voyager » N 23:52, 24 lut 2013

t-przemek napisał(a):A to akurat niczego nie gwarantuje heheh :wink:


Gwarantuje bo jeden mechanik go robi od nowosci :ok:
Voyager
Podróżnik
Avatar użytkownika
 
Posty: 217
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: World
Panda: Fiat Panda 1.2 Dynamic

Re: Uszczelka pod głowicą ile ?

Numer postu:#7  Postprzez czykit » Pn 0:01, 25 lut 2013

Voyager masz możliwość pomodzenia w silniku zamiast 1.6mm ori uszczelki zakładaj REINZa uszczelkę głowicy -GRUBOŚĆ 0,49mm
czykit
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 90
Dołączył(a): So 9:55, 05 maja 2012
Lokalizacja: wawaraa
Panda: van- lpg
Imię: a.....

Re: Uszczelka pod głowicą ile ?

Numer postu:#8  Postprzez wojtassslg » Pn 9:12, 25 lut 2013

czykit napisał(a):Voyager masz możliwość pomodzenia w silniku zamiast 1.6mm ori uszczelki zakładaj REINZa uszczelkę głowicy -GRUBOŚĆ 0,49mm


Czy chodzi Ci o taką? Czemu nie piszą pały grubości?
http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-fia ... 54550.html

Skoro mówisz o grubych tuningach to napisz wzór na stopień kompresji przy cieńszej uszczelce. Może podstukiwać na tym syfiatym 95?
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 35

Re: Uszczelka pod głowicą ile ?

Numer postu:#9  Postprzez czykit » Pn 13:04, 25 lut 2013

uszczelka jest od lanci y 1.2 po 2003r z warstwą metalową i kosztuje 70zł używam takie dwie przy odprężaniu + przekładka stalowa 2.5mm
co do stukania.... czujnik powinien dać sobie radę z opóźnianiem zapłonu a dla lpg nawet będzie lepiej :)
czykit
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 90
Dołączył(a): So 9:55, 05 maja 2012
Lokalizacja: wawaraa
Panda: van- lpg
Imię: a.....

Re: Uszczelka pod głowicą ile ?

Numer postu:#10  Postprzez wojtassslg » Pn 18:06, 25 lut 2013

przy tej uszczelce na moim 1.1 przy Polskiej 95 100% będzie stukał na niskich obrotach, bo wyszedł stopień kompresji 10,92 bez uwzględnienia odkształcenia gumy fabrycznej i tej o której ty mówisz, ale o takich danych można zapomnieć.
Rozumiem, że ta guma z Y jest w 100% jest p&d do 1.1?
Jeśli możesz to zapodaj linki do tej gumy to bym sobie spisał numery.
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 35

Re: Uszczelka pod głowicą ile ?

Numer postu:#11  Postprzez tomjoz » Pn 19:24, 25 lut 2013

Uważam,że mimo tego przebiegu i jeśli jest dobrze to wymiana uszczelki jest bezsensu.

uszczelka może walnąć nawet przy całkiem niskim przebiegu,niema reguły.
tomjoz
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 698
Dołączył(a): So 21:21, 10 lis 2012
Lokalizacja: Września
Wiek: 45
Panda: II 1,2 2008rok Dynamic LPG Sekwencja BRC Błękitna
Imię: Tomek

Re: Uszczelka pod głowicą ile ?

Numer postu:#12  Postprzez mija » Pn 19:26, 25 lut 2013

Voyager ja bym sobie odpuścił, nie uznaje wymiany UPG profilaktycznie - to jest jakaś paranoja. Równie dobrze na tej co masz możesz przelecieć 400 000 km i nie wymieniać. Nie ma reguły to nie silnik Rovera z serii K.
Weź pod uwagę, że blok możesz planować tylko określoną przez producenta ilość razy i pomyśl o tym, że możesz mieć z tym problem np; mojemu koledze minimalnie krzywo zebrali i głowica wróciła do ponownego planowania w sumie zebrali tyle co na 3 planowaniach producent przewiduje tylko 4 !!!

Dodam, że choć Mercedes w wielu swoich silnikach przewiduje możliwość dwukrotnego planowania głowicy to daje gwarancje swojego serwisu tylko na pierwszy szlif drugi robisz na swoją odpowiedzialność.

Weź to pod uwagę i zasadę, że jak coś działa to się tego nie rusza. Na UPG nie ma reguły możesz przejechać 300 tysięcy i nic, a możesz wydmuchać ją po 20 tysiącach - kwestia szczęścia i zbiegu okoliczności. Jeśli chodzi o pewne sytuację eksploatacyjną.

Ja odradzam :)
Ostatnio edytowano Pn 19:49, 25 lut 2013 przez Zwierzak, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Proszę dzielić wypowiedź na zdania.
mija
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 578
Dołączył(a): Cz 20:01, 06 wrz 2012
Lokalizacja: EZG
Panda: 1,2 PB/LPG - 2003R
Imię: Michał

Re: Uszczelka pod głowicą ile ?

Numer postu:#13  Postprzez Voyager » Pn 20:32, 25 lut 2013

czykit napisał(a):Voyager masz możliwość pomodzenia w silniku zamiast 1.6mm ori uszczelki zakładaj REINZa uszczelkę głowicy -GRUBOŚĆ 0,49mm


Czyli po kolei: mam wsadzić zamiast orginalnej 1dną tą ( rozumiem że wszystko pasi ) i poprawie jej sprężanie i wszystko w tym temacie 8) Głowica jest zdięta i bedzie rozbierana na części pierwsze :ok:

Tak wiem, że się robi i działa ale ........ z tym szlifowaniem, planowaniem, obróbką metalu to jest jedna wieka ściema 8) Przerobiłem to na własnej skórze, sprawa prawie skończyła by się w sądzie z warsztatem " szlifierskim ". Polskie prawo mówi, że ingerencja w metal nie podlega żadnej gwarancji. kosztowało mnie to kilka tysięcy złotych + wynajem auta dostawczego na miesiąc. Po kolejnej naprawie auto trafiło bezpośrednio do komisu. Wszystko jest ładnie ale tylko w rozmowie i ustnych gwarancjach. Oczywiście, że głowica trafi do szlifierza na planowanie i sprawdzenie gniazd zaworowych.
Ostatnio edytowano Pn 21:54, 25 lut 2013 przez Zwierzak, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Scalono dwa posty. Proszę używać przecinków i kropek bo czytać się tego nie da! Tym razem poprawiłem.
Voyager
Podróżnik
Avatar użytkownika
 
Posty: 217
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: World
Panda: Fiat Panda 1.2 Dynamic


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

cron