Ciężko wbijająca 5-tka

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Ciężko wbijająca 5-tka

Numer postu:#16  Postprzez mija » Pt 11:51, 04 sty 2013

Bobo ale jest zalana selenia taka jak ją fabryka wymyśliła po za tym czemu kiepsko tylko 1,2 i ew. wsteczny, a 3 i 4 od początku chodzą ok?
Ok pomyślę nad zmiana oleju ile tam wchodzi bo robił ostatnio mechanik, a teraz ja się za to zabiorę?
Nadal myślę, że przyczyna w linkach albo wybieraku.
mija
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 578
Dołączył(a): Cz 20:01, 06 wrz 2012
Lokalizacja: EZG
Panda: 1,2 PB/LPG - 2003R
Imię: Michał

Re: Ciężko wbijająca 5-tka

Numer postu:#17  Postprzez OsiemKilo » Pt 14:15, 04 sty 2013

A istnieje możliwość, że mechanik wlał ci coś innego?
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Ciężko wbijająca 5-tka

Numer postu:#18  Postprzez mija » Pt 22:16, 04 sty 2013

Nie ten mechanik znamy się dobrze i wiem, że wlał co trzeba zresztą zależało mu żeby skrzynia (była wtedy wymieniana) chodziła jak trzeba.
Inna sprawa jest taka, że mówiłem o poprawie wybierania 1 i 2 po rozgrzaniu ale to nie znaczy, że dobrze wchodzą nadal opór jest za duży i dlatego myślę o wybieraku jeżeli piszecie tu o możliwości regulacji wybieraka to pytam się jak?
Wygląda to tak jak by się lekko blokował nie mam zastrzeżeń do samej skrzyni jest cicha biegi nie wypadają dobrze się zazębiają mam wrażenie jak by była minimalnie krótsza niż poprzednia ale to chyba tylko wrażenie nie jest to skrzynia z SC zresztą w SC wydaje mi się że 4 i 5 była szybsza tzn dłuższa niż w Pandzie bo auto mogło osiągać wyższe prędkości ale może to kwestia też wagi auta bo jednak jest większa niż SC.

To jak z tym wybierakiem?
mija
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 578
Dołączył(a): Cz 20:01, 06 wrz 2012
Lokalizacja: EZG
Panda: 1,2 PB/LPG - 2003R
Imię: Michał

Re: Ciężko wbijająca 5-tka

Numer postu:#19  Postprzez Janys » Śr 17:58, 09 sty 2013

Panowie u mnie jest niestety tak , że każdy bieg wchodzi ciężko. Kiedy padło sprzęgło musiałem dojechać do mechanika jakieś 130km kiedy już się kończyło do końca sprzęgło wtedy wciskałem biegi jakby 'na siłę'. Pytanie jest czy uszkodziłem skrzynie?
Janys
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): N 13:39, 14 paź 2012
Lokalizacja: Osterwijk
Wiek: 34
Panda: Van
Imię: Jakub

Re: Ciężko wbijająca 5-tka

Numer postu:#20  Postprzez OsiemKilo » Śr 18:28, 09 sty 2013

Jak robiłeś to "z głową" to skrzyni nic nie powinno być. Bo prawda jest taka, że biegi można zmieniać bez sprzęgła jak zsynchronizujesz predkośc obrotową silnika, że tak powiem, z kołami. Wtedy biegi wchodzą dośc lekko. Jeśli jednak zmieniałeś mocno na chama to mogła skrzynia mocno ucierpieć. Nikt CI tutaj nie odpowie w 100% czy uszkodziłeś skrzynie czy nie? Można to sprawdzić w praktyce: Pierwsza rzecz to zlać olej i sprawdzić czy nie w nim rzeźni w postaci mnóstwa opiłków. Jeśli nie ma, to zalać nowy olej i jeździć do momentu aż padnie :P. Jeśli jest dużo opiłkow to wypadałoby sprawdzić w pierwszej kolejności przełożenie główne, synchronizatory.
Ostatnio edytowano Śr 18:58, 09 sty 2013 przez OsiemKilo, łącznie edytowano 2 razy
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Ciężko wbijająca 5-tka

Numer postu:#21  Postprzez Pentium » Śr 18:37, 09 sty 2013

Najprawdopodobniej tak, przy zmianie biegów na siłę bez rozłączania napędu zostały przytarte lub zniszczone pierścienie synchronizatorów i uszkodzone ząbki sprzęgieł kłowych. Odkręć korek spustowy oleju, spuść olej ze skrzyni aby zobaczyć czy zawiera opiłki metalu i ile tego jest. Jadąc autem bez działającego sprzęgła 130 km spowodowałeś jej zużycie dla przebiegu 250 - 300 tys. km. lub więcej. Można bez sprzęgła przejechać, z niewielką szkodą dla skrzyni, ale parę kilometrów starając się jechać tak, aby jak najrzadziej zmieniać bieg i dodatkowo dostosowując prędkość silnika tzw. przegazówką po "wypięciu" biegu przed "wbiciem" kolejnego. Ci którzy jeździli kiedyś np Starem 28/29 z niezsynchronizowaną skrzynią biegów potrafią zrobić to niemal bezboleśnie dla skrzyni. Dodatkowo ruszanie samochodem musi następować po rozgrzaniu silnika w nast. kolejności : wyłączenie silnika - wbicie dwójki - odpalenie silnika z włączonym biegiem - żabka do przodu - gaz i jazda,. Ale taki sposób jest dobry ew. tylko na parę kilometrów.
Pentium
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 193
Dołączył(a): Wt 19:56, 17 lip 2012
Lokalizacja: Kępno
Wiek: 62
Panda: Actual 1.1 2007 Lougne 1.2 2014
Imię: Janek

Re: Ciężko wbijająca 5-tka

Numer postu:#22  Postprzez OsiemKilo » Śr 18:54, 09 sty 2013

Mój znajomy przejechał bez sprzęgła z warszawy do wrocławia (w środku nocy) i skrzyni nie rozwalił (opel corsa b). Nie trzeba jeździć starem, ale trzeba mieć świadomość tego co i jak robić ;)
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Ciężko wbijająca 5-tka

Numer postu:#23  Postprzez Pentium » Śr 19:12, 09 sty 2013

Janys przecież napisał:
Janys napisał(a):że każdy bieg wchodzi ciężko. Kiedy padło sprzęgło musiałem dojechać do mechanika jakieś 130km kiedy już się kończyło do końca sprzęgło wtedy wciskałem biegi jakby 'na siłę'.

a więc jego jazda nie była "bezskutkowa", dziwię się tylko, że mechanik naprawiając sprzęgło nie sprawdził stanu skrzyni.
Pentium
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 193
Dołączył(a): Wt 19:56, 17 lip 2012
Lokalizacja: Kępno
Wiek: 62
Panda: Actual 1.1 2007 Lougne 1.2 2014
Imię: Janek

Re: Ciężko wbijająca 5-tka

Numer postu:#24  Postprzez OsiemKilo » Śr 19:43, 09 sty 2013

Aha, mój błąd. Zrozumiałem, że to się teraz wydarzyło.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Ciężko wbijająca 5-tka

Numer postu:#25  Postprzez mija » Cz 23:51, 10 sty 2013

Obrazek

Czy element 5 na tym obrazku to regulacja?

Znalazłem całkiem tanio komplet nowych linek do biegów - 185zł za oryginały ale chwilowo miałem wydatki więc linki muszą poczekać :(
mija
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 578
Dołączył(a): Cz 20:01, 06 wrz 2012
Lokalizacja: EZG
Panda: 1,2 PB/LPG - 2003R
Imię: Michał

Re: Ciężko wbijająca 5-tka

Numer postu:#26  Postprzez mija » Cz 15:25, 21 lut 2013

Jak już chyba pisałem moim problemem przy zmianie biegów okazała się linka od wybieraka ta krótsza, wymontowałem całość wypiąłem z wybieraka i albo ją rozruszam i nasmaruje albo wymienię.
Tu moje pytanie jak się rozbiera ta linkę z pancerza by można było to przełożyć przez gumową zaślepkę karoserii teraz mam całość z gumą (obie linki) razem na wierzchu ale linka z tymi końcówkami od pancerza jest za szeroka za chiny ludowe tego nie przepchnę przez gumę grodziową tym bardziej, że to nie sa tylko otwory ale również takie gumowe rurki.
Kto to rozbierał w sensie linkę bo zdjąłem tylko końcówkę tę co jest przy skrzyni jest wykręcana i dalej nic co robić?
Vito Ty się nie bawiłeś z linkami?
mija
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 578
Dołączył(a): Cz 20:01, 06 wrz 2012
Lokalizacja: EZG
Panda: 1,2 PB/LPG - 2003R
Imię: Michał

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron