1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

Numer postu:#1  Postprzez Deacon » Pt 16:21, 01 cze 2012

witam

dzisiaj rano klekot strzelil focha ale po kolei.
warunki: auto stalo 8h pod chmurka od 22-6 (w pracy bylem), rano zaczal padac deszcz, temp. 13st.C, bak w 3/4 zalany ON (na Lotosie), wczesniej zero jakichkolwiek problemow z odpalaniem, akumulatro nowy naladowany, nie ubywa oleju ani plynu chlodniczego

objawy: odpalam, silnik zalapuje na 2sek i gasnie, odpalam znowu - silnik zalapuje na 5 sek i znowu gasnie, powtarzam probe kilkakrotnie i dalej to samo. rozrusznik kreci jak szlony :) nie zapalaja sie zadne inne kontrolki oprocz tych, ktore normalnie sie zapalaja przy odpalaniu.
ide na zywiol - odpalam ponownie i dodaje troche gazu. silnik wchodzi na obroty ale nie rowno i po chwili zaczyna normalnie pracowac.
jednak z rury leci bialy dymek a pod rura mam czarna plame czegos (nie wiem czego bo plama plywa w kaluzy). po przylozeniu reki pod rure nie widac, zeby czyms zygal - reka sucha.
daje mu troche pochodzic i ruszam. dymek znika po nagrzaniu sie silnika do tem wlasciwej. czuc jednak, ze auto ma mniej mocy.
zajechalem do domu i poszedlem spac. teraz go odpalilem to zapalil normalnie i dymku juz nie ma.

pytanie: WTF? :)
1. wilgoc? Multijety sa znane z tego, ze sa wrazliwe na wilgoc ale nigdy nie mialem tak wczesniej.
2. zapchany katalizator? robie bardzo krotkie trasy 2x5km dziennie. czarna plama to mogla byc sadza z kata.
3. EGR?

jakies inne sugestie? co moge sprawdzic i jak?
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

Numer postu:#2  Postprzez Jarecki8810 » Pt 16:41, 01 cze 2012

Filtr paliwa mógł zaleźć mazutem.
- Najlepszym przyjacielem faceta jest pies !
- A kobieta ?
- Walczy o dziewiąte miejsce z lodówką ...
Jarecki8810
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 491
Dołączył(a): So 4:09, 07 sty 2012
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 36

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

Numer postu:#3  Postprzez Szopek » Pt 16:48, 01 cze 2012

Jarecki8810 napisał(a):Filtr paliwa mógł zaleźć mazutem.

Mało prawdopodobne aby to było przyczyną, mój był prawie całkowicie zapchany a auto chodziło. Zastanawiałbym się nad tą wilgocią, albo może immo w kluczyku Ci wariuje, próbowałeś na zapasowaym?
Szopek
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 411
Dołączył(a): Śr 20:51, 15 lut 2012
Lokalizacja: Bychawa/Lublin
Wiek: 36
Panda: 1.3 M-jet (Black&Yellow edition)
Imię: Kamil

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

Numer postu:#4  Postprzez Jarecki8810 » Pt 17:08, 01 cze 2012

Szopek napisał(a):
Jarecki8810 napisał(a):Filtr paliwa mógł zaleźć mazutem.

Mało prawdopodobne aby to było przyczyną, mój był prawie całkowicie zapchany a auto chodziło. Zastanawiałbym się nad tą wilgocią, albo może immo w kluczyku Ci wariuje, próbowałeś na zapasowaym?


Na pewno powodem niewkręcania i gaśnięcia silnika jest IMMO. Na pewno.

Immo w ogóle nie pozwoli silnikowi się uruchomić. Co więcej zasygnalizuje to kontrolką.

Co do tematu filtra- jest taka możliwość i to, że u Ciebie jeszcze nie gasł to nie znaczy, że wszędzie ma tak samo być. Ja bym mu się przyjrzał.
- Najlepszym przyjacielem faceta jest pies !
- A kobieta ?
- Walczy o dziewiąte miejsce z lodówką ...
Jarecki8810
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 491
Dołączył(a): So 4:09, 07 sty 2012
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 36

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

Numer postu:#5  Postprzez johnydeep » Pt 18:30, 01 cze 2012

NIe ma nic gorszego niz sytuacji w której auto niby chodzi a nie chodzi, i jeszcze zadnych błedów nie ma to juz wogole... Wg.mnie szkoda gdybania na forum w takiej sytyacji bo podczas dyskusji każde bedzie wymyslał co mu przyjdzie do głowy :) od różnego rodzaju czujników których w JTD jest od groma, EGR., turbo, kompresja, swiece, itp. oraz oczywiscie nie moze braknać winy paliwa oraz filtrów :)
PS.
Tylko ja wiem co sie zepsuło na 100% :) - Panda sie zepsuła :)
johnydeep
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 99
Dołączył(a): Wt 11:58, 05 lip 2011
Lokalizacja: kraków
Wiek: 39
Panda: 2 x PANDA 1.1 turbo lpg 540 HP

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

Numer postu:#6  Postprzez Deacon » Pt 18:45, 01 cze 2012

olej i wszystkie filtry byly wymieniane ok 2000km temu (Mann) wiec malo prawdopodobne, zeby filtr byl zapchany.
teraz nim jezdzilem - odpala i jezdzi normalnie. :hmm:
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

Numer postu:#7  Postprzez t-przemek » Pt 19:47, 01 cze 2012

Moim zdaniem najbardziej prawdopodobna była twoja teza z zapchanym katalizatorem. Diesel potrzebuje wyższych obrotów, żeby żyć i raczej lubi dłuższe trasy niż miasto a jak sam piszesz najczęściej robisz po 5km, "wyprostuj" mu rurę od czasu do czasu :) (nie mówię żeby go orać czy coś takiego, myślę że wiesz o czym mówię). A jak podpinasz kompa to coś wywala?
t-przemek
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 345
Dołączył(a): Wt 20:43, 04 paź 2011
Lokalizacja: Kraków
Panda: 1.1
Imię: Przemek

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

Numer postu:#8  Postprzez Deacon » Pt 20:09, 01 cze 2012

no ostatnio zrobilem trase na zlot wiec 2x 160km powinno go przedmuchac. chyba, ze wlasnie go ruszylo i cos sie pozatykalo. dzisiaj podepne do FES'a i zoabcze.
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

Numer postu:#9  Postprzez Dreamcatcher » Pt 21:22, 01 cze 2012

Myślę iż jeśli problem się nie powtórzył to nie warto się przejmować: wystarczy obserwować.
Jeśli by EGR lub turbo szwankowało to auto straciło by przede wszystkim na dynamice.
Z ciekawości oczywiście można się podpiąć i zobaczyć czy komp nie zapisał jakiś błędów, ew. zrobić test w czasie jazdy.
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2048
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

Numer postu:#10  Postprzez OsiemKilo » Pt 22:03, 01 cze 2012

Ha Ha! Miałem taką samą sutuacje w tamtym roku, bodajże w kwietniu. W nocy padało, rano wsiadłem w pande zagrzałem świece, odpaliłem i po 5 sekundach silnik zgasł, przy drugim podejściu silnik nie zagadał, przy trzecim zapalił na 2 sekundy. Poźniej kręciłem go z gazem wciśnietym to troche paliwa przewalił ale nie zagadał.
Jako, że mi sie wtedy spieszyło to wsiadłem w poczciwą peżocinke (drugie autko) i pojechałem. Tego samego dnia po południu, jak wróciłem, spróbowałem jeszcze raz odpalić zły na pande jak cholera, a ona zagadała od strzała. Nie mam pojęcia co to było, nic z tym nie robiłem, problem nigdy sie już nie powtórzył.
t-przemek napisał(a):Moim zdaniem najbardziej prawdopodobna była twoja teza z zapchanym katalizatorem. Diesel potrzebuje wyższych obrotów, żeby żyć i raczej lubi dłuższe trasy niż miasto a jak sam piszesz najczęściej robisz po 5km, "wyprostuj" mu rurę od czasu do czasu :) (nie mówię żeby go orać czy coś takiego, myślę że wiesz o czym mówię). A jak podpinasz kompa to coś wywala?

Ja swoje auto regularnie przeganiam, więc teza z zapchanym katem nie pasuje. No chyba, że w wydechu sie myszy zagnieźdiły :razz:
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

Numer postu:#11  Postprzez Mastertoon » Pt 22:20, 01 cze 2012

W takim razie zostaje wilgoć :)
Obrazek
Mastertoon
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 219
Dołączył(a): So 20:48, 31 mar 2012
Lokalizacja: SJ...KOL
Wiek: 38
Panda: 1.3 Multijet Dynamic
Imię: Darek

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

Numer postu:#12  Postprzez JaceK » Pt 22:36, 01 cze 2012

W późniejszym procesie produkcji silnika pamiętam że zaczęto montować EGR z cewką ( to czarne z wtyczką ) uszczelnione silikonem, bo jak mi się obiło o uszy to woda się dostawała czy wilgoć, do końca juz nie pamiętam...

Montaż był chyba do Idei i do pandy też
PCP
JaceK
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1969
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 42
Panda: 1.2 Dynamic Full Opcja
Imię: Jacek

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

Numer postu:#13  Postprzez Deacon » Pt 23:58, 01 cze 2012

FES pokazuje tylko blad przeplywki, ktora tez jest do wymiany. czyli jak OsiemKilo pisze, przyczyna jest wilgoc. dziwne bo przeciez misiek nie pierwszy raz spal na deszczu i nigdy potem nie marudzial a tu wczoraj taki foch :)
czyli nie ma sie czym przejmowac :) dzieki wszystkim za pomoc :ok:
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

Numer postu:#14  Postprzez Jarecki8810 » So 0:01, 02 cze 2012

Mój dziś rano też przez chwilę popierdywał na gazie. Ale po kilku minutach jazdy, jak wilgoć zniknie od ciepła z silnika, wszystko wraca do normy.
- Najlepszym przyjacielem faceta jest pies !
- A kobieta ?
- Walczy o dziewiąte miejsce z lodówką ...
Jarecki8810
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 491
Dołączył(a): So 4:09, 07 sty 2012
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 36

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

Numer postu:#15  Postprzez OsiemKilo » So 0:49, 02 cze 2012

Deacon napisał(a):FES pokazuje tylko blad przeplywki, ktora tez jest do wymiany. czyli jak OsiemKilo pisze, przyczyna jest wilgoc. dziwne bo przeciez misiek nie pierwszy raz spal na deszczu i nigdy potem nie marudzial a tu wczoraj taki foch :)
czyli nie ma sie czym przejmowac :) dzieki wszystkim za pomoc :ok:

Mój też cały czas pod chmurką i obstawiam, że tamten deszcz nie róznił sie wiele od innych :P
Faktem jest, że jak jest deszczowa pogoda to czasami czuć spadki mocy :/

JaceK napisał(a):W późniejszym procesie produkcji silnika pamiętam że zaczęto montować EGR z cewką ( to czarne z wtyczką ) uszczelnione silikonem, bo jak mi się obiło o uszy to woda się dostawała czy wilgoć, do końca juz nie pamiętam...

Montaż był chyba do Idei i do pandy też

Czyli winny za takie zachowanie może byc EGR? Hmm, dobrym rozwiązaniem w takiej sutuacji wydaje się być uszczelnienie... tylko czego, cewki czy wtyczki?? JaceK jakbyś sobie przypomniał o co tam chodzi to daj znać.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

cron