Potężny kłopot z układem chłodzenia

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#16  Postprzez OsiemKilo » N 23:51, 27 maja 2012

sfist napisał(a):Zrobilem ten test, o ktorym pisales kolego, chwile po odpaleniu woda we wlewie zaczela sie podnosic i wylewac :(


Trzeba bylo sprawdzic czy wylewanie sie wody wzrasta z obrotami silnika. Jesli tak to na 200% uszczelka pod głowicą.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#17  Postprzez 12pawel » Pn 20:48, 28 maja 2012

johnydeep napisał(a):możliwe diagnozy:
1. Pompa wody - mogly sie urwać łopatki i woda stoi w miejscu.
2. Uszczelka pod głowica
3. wina użytkowania - zbyt mało płynu w układzie chłodzenia - ale twierdzisz ze wchodzi maks 0.5L - wiec odpada
4. termstat - zamknał sie na małym obiegu + np zapowietrzenie układu
5. korek chłodnicy - robi ciśnienie w układzie
6. moga być zatkane kanały wodne w bloku, lub głowicy - ale mało prawdopodobne
Wiecej powodów z płynem nie kojarze :)

Ad 1 Jeśli woda stoi w miejscu to dlaczego gotuje się w chłodnicy? Jeśli pompa by nie kręciła to woda by przez chłodnicę nie przepływała
Ad 2 uszczelka pod głowicą. No niby ok ale to nie powinna być przyczyna aż takiego przegrzewania, aczkolwiek bardzo możliwe
Ad 4 Termostat jakby się zamknął w małym obiegu to dlaczego woda w chłodnicy kipi?
Ad 5 korek chłodnicy robi ciśnienie bo takie ma zadanie, więc nie wiem dlaczego się dziwisz?
Ad 6 zatkane kanały wodne mogą być oczywiście przyczyną przegrzewania, ale nie gotowania się wody w chłodnicy.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#18  Postprzez dziadek » Pn 21:13, 28 maja 2012

Ad1. woda bardzo dobrze przewodzi ciepło
ad2. robi się tak zwana poduszka powietrza w bloku silnika (inaczej bąbel) więc płyn przestaje spełniać swe zadanie gdyż nie tworzy płaszcza wodnego
ad4. dolny wąż ma stałe połączenie z silnikiem reszta jak ad1
Ad5. to jego normalne zadanie, ale służy też jako zawór gdy ciśnienie jest zbyt wysokie, inaczej rozsadzi wąż lub coś podobnego
ad.6 może być zatkane np połowa kanałów w chłodnicy i nie oddaje ciepła do otoczenia

Do wymiany uszczelka pod głowicą, prawdopodobnie poszła między kanałem wodnym a komorą spalania, stąd taki cyrk. sprawdź jeszcze czy auto nie kopci mocno na biało i czy nie ma wody w tłumiku, jak jest to nie ma co gdybać tylko brać się za głowicę.
dziadek
Aktywny
 
Posty: 80
Dołączył(a): Śr 21:50, 21 gru 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 40
Panda: 1,2 dynamic

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#19  Postprzez johnydeep » Wt 17:17, 29 maja 2012

12pawel napisał(a):
johnydeep napisał(a):możliwe diagnozy:
1. Pompa wody - mogly sie urwać łopatki i woda stoi w miejscu.
2. Uszczelka pod głowica
3. wina użytkowania - zbyt mało płynu w układzie chłodzenia - ale twierdzisz ze wchodzi maks 0.5L - wiec odpada
4. termstat - zamknał sie na małym obiegu + np zapowietrzenie układu
5. korek chłodnicy - robi ciśnienie w układzie
6. moga być zatkane kanały wodne w bloku, lub głowicy - ale mało prawdopodobne
Wiecej powodów z płynem nie kojarze :)

Ad 1 Jeśli woda stoi w miejscu to dlaczego gotuje się w chłodnicy? Jeśli pompa by nie kręciła to woda by przez chłodnicę nie przepływała
Ad 2 uszczelka pod głowicą. No niby ok ale to nie powinna być przyczyna aż takiego przegrzewania, aczkolwiek bardzo możliwe
Ad 4 Termostat jakby się zamknął w małym obiegu to dlaczego woda w chłodnicy kipi?
Ad 5 korek chłodnicy robi ciśnienie bo takie ma zadanie, więc nie wiem dlaczego się dziwisz?
Ad 6 zatkane kanały wodne mogą być oczywiście przyczyną przegrzewania, ale nie gotowania się wody w chłodnicy.


O kurcze Paweł dałes czadu :D

Ad. 1 A jak gotujesz wode w czajniku to którędy para ucieka?? dołem,przez wtyczke od pradu???Albo w centralnym jak zagotujesz wode w piecy,który przeważnie jest na najniższym poziomie to para ucieka przez popielnik? czy może na strychu przez taki dziwny zbiornik z rurka, który nazwya sie nazwya wyrównwaczym?
Ad. 2 Jak ma dziure 2mm w uszczelce i cisnienie w clindrze 12 barów to jak myslisz duzo tam do układu spalin ucieknie czy nie ?? w aucie w oponach masz 2 bary i i jak wbijesz pinezke to co nie ucieknie ci te skromne 2 bary ??
ad. 4 patrz pkt. 1 - ta fizyka jest straszna nie ?
ad. 5 korek ma w srodku zawór ktory sie otwiera przy okreslonym cisnieniu, a np. w butli lpg jak myslisz co jest ?? da sie nabic 500 barów? czy może jest jakis zawór który po określonym cisnieniu sie otwiera?
ad.6 jeżeli schłozona woda nie dochodzi kanałem/kanałami i stoi w miejscu to jak myslisz co sie może stac z takim płynem który jest ogrzewany non stop przez kilkaset stopni? mama mi mowiła że temp wrzenia wody to 100 stopni a tata ze płyny chłodzącego ok 110-130*C.jakoś im wierze w to co mowia :)

Zreszta dziadek ci juz odpowiedział na twoje pytania :)
johnydeep
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 99
Dołączył(a): Wt 11:58, 05 lip 2011
Lokalizacja: kraków
Wiek: 39
Panda: 2 x PANDA 1.1 turbo lpg 540 HP

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#20  Postprzez OsiemKilo » Wt 22:44, 29 maja 2012

Podoba mi się bardzo ta wymiana argumentów :P
Ogólnie jehnydepp ma racje prócz jednego.
johnydeep napisał(a):Ad. 2 Jak ma dziure 2mm w uszczelce i cisnienie w clindrze 12 barów to jak myslisz duzo tam do układu spalin ucieknie czy nie ?? w aucie w oponach masz 2 bary i i jak wbijesz pinezke to co nie ucieknie ci te skromne 2 bary ??

2 mm to bardzo dużo i w takim przypadku podczas suwu ssania woda bedzie zasysana przez podciśnienie do komory spalania. W tym wypadku silnik bedzie pracował na 3 gary normalnie a na jeden bedzie przerabiał płyn chłodniczy (wciągał na tłok i wypychał gdzie popadnie: układ chlodzenia, układ wydechowy a nawet kolektor ssący). Zjawisko dośc spektakularne bo za autem jest prawdziwa zasłona dymna ;). Jeśli nie "spalimy" wszystkiej wody to po zatrzymaniu motoru woda zostaje w komorze spalania i unieruchamia silnik na amen.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#21  Postprzez johnydeep » Śr 9:09, 30 maja 2012

nie doprecyzowanie z mojej strony, 2 mm służyło jako przykład :) A ogolnie mowiac robiłem juz 2 UPG i leci 1 i 4 cylinder od zewnetrznej strony, i w obu przypadkach długość uszkodzonej uszczelki to ok 3-8cm z każdej strony, czyli można powiedziec ze na takiej długosci było możliwe przedostawanie się spalin do wody, i na odwrót. Oczywiście uszczelka nie ma dziury tak jak napisałem, tylko powierzchnie którymi sie styka do bloku/głowicy nie są szczelne.
johnydeep
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 99
Dołączył(a): Wt 11:58, 05 lip 2011
Lokalizacja: kraków
Wiek: 39
Panda: 2 x PANDA 1.1 turbo lpg 540 HP

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#22  Postprzez Dreamcatcher » Śr 10:10, 30 maja 2012

Do rzeczy: auto w warsztacie u mechznika? Co wyszło?
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2048
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#23  Postprzez sfist » Śr 11:42, 30 maja 2012

Czekam na przelew z banku by sfinansowac ta operacje i dogrywam z warsztatem temat lawety. Jak sprawa pojdzie naprzod to sie podziele wrazeniami. Ale wstepna wycena ktora dostalem z warsztatu to:
Koszt wymiany uszczelki pod glowica + uszczelki pokrywy zaworow + uszczelki
kolektora wydechowego + uszczelek kolektora ssacego + planowanie głowicy
wynosi 700 zl. Plyn chłodzący + olej silnikowy + filtr oleju + filtr
powietrza 200 zl
sfist
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 76
Dołączył(a): Śr 1:47, 21 gru 2011
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 36
Panda: 2004 1.1 Active

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#24  Postprzez johnydeep » Śr 13:34, 30 maja 2012

to jest własnie warsztaty który chce cie naciac wg. mnie. uszczelka pod głowice koszt 35 zł, uszczelka wydechu cos koło 15 -20 zł, uszczelki kolektora ssacego po co wogole wyminiac????? nie daj sie naciac bo to nie potrzebne - uszczelki ok 80 zł, planowanie głowicy 30 zł, olej 60 - 80 zł filtr oleju 20, płyn 40 zl, powietrza 16 zł. pokrywa zaworów koszt ok 15 zł. w sumie cześci z olejem to 250 zł bez uszcz. ssacego bo nie sa potrzebne. Wiec mowisz ze 900 zł za robote gdzies chce? Jak dla mnie to duzo za duzo!!! Dodatowo licza w tym uszczelki ssacego ktorych i tak nie wyminią bo nawet nie bedziesz wiedział:)

Silnik 1.1 to konstrukcja tak stara jak golf II wiec 900 zł to jest o min. 300zł za dużo. Popytaj po innych mechanikach i porównaj bo napewno znajdziesz taniej. poczytaj na forach tez ile kosztuje taka usługa - ok 200-300 zł :) albo przyjedz do mnie to ci wyminie za 100 + 4 paka + czesci :)
johnydeep
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 99
Dołączył(a): Wt 11:58, 05 lip 2011
Lokalizacja: kraków
Wiek: 39
Panda: 2 x PANDA 1.1 turbo lpg 540 HP

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#25  Postprzez sfist » Śr 13:41, 30 maja 2012

Spoko juz sie pakuje z panda w OLT Jeta i lecimy na Krakow ;) takie ceny w Gda, koncza mi sie warsztaty, do ktorych mozna dzwonic ;/ a laweta minimum jaka znalazlem to 200 zl
sfist
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 76
Dołączył(a): Śr 1:47, 21 gru 2011
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 36
Panda: 2004 1.1 Active

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#26  Postprzez boston » Cz 10:01, 31 maja 2012

(58) 309-92-26 w Gdańsku na Świętokrzyskiej 64 serwis http://www.zumi.pl/98975,Mechanika_Poja ... firma.html - słyszałem same dobre opinie zadzwoń i dowiedz się z czystej ciekawości. 200 zł za lawetę ? to ja Ci go za 100 do pruszcza zaciągnę w razie co :D
PROFESJONALNE ZDJĘCIA TWOJEGO SAMOCHODU ? ZAPRASZAM NA PRIV
boston
Klubowicz na emeryturze
 
Posty: 287
Dołączył(a): Śr 20:01, 29 cze 2011
Wiek: 39
Panda: JTD

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#27  Postprzez johnydeep » Cz 10:28, 31 maja 2012

Dzowniłem tam z ciekawości i powiedział tak 450 z planowaniem głowicy. Pierwsze powiedział ze 350 za sama wymiane, a pozniej ze planowanie to trzeba jechac dodatowo i zrobic to wiec powiedział 450. W cenie napewno jest płyn chlodniczy bo auta nie pusci bez wody przcież :) no i zostaje ci sam olej z filtrem za 100zł jak sam wymienisz, wiec suma sumarum masz 550 a nie 900 :)
johnydeep
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 99
Dołączył(a): Wt 11:58, 05 lip 2011
Lokalizacja: kraków
Wiek: 39
Panda: 2 x PANDA 1.1 turbo lpg 540 HP

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#28  Postprzez victor89 » Cz 10:31, 31 maja 2012

W renault Clio dziadzia również wystąpił podobny kłopot. Hol za free, robocizna (wymiana, planowanie) równo 500zł.
Postaraj się znaleźć coś tańszego i skorzystaj z pomocy Bostona :)
victor89
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 777
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 35
Panda: 1.2 Dynamic '04 + LPG
Imię: Wiktor

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#29  Postprzez dziadek » Cz 20:51, 31 maja 2012

Warto poszukać przyczynę takiej awarii, dokładnie sprawdził bym układ chłodzenia, oraz wentylator. Uszczelka sama z siebie nie idzie tak łatwo, myślę że mogło nastąpić przegrzanie silnika, a reszta poszła jak po sznurku. Należy jaszcze dokładnie sprawdzić głowicę przed montażem, na wypadek gdyby pękła.
Jak chcesz przyjedź do Ina, ogarnę ci to bez problemu i na pewno nie za 500zł.
Oczywiście sprawdzę też układ chłodzenia. Pozdrawiam
dziadek
Aktywny
 
Posty: 80
Dołączył(a): Śr 21:50, 21 gru 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 40
Panda: 1,2 dynamic

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#30  Postprzez sfist » Pt 14:37, 01 cze 2012

Tyle jesli chodzi o postep na chwile obecna w sprawie

Obrazek
sfist
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 76
Dołączył(a): Śr 1:47, 21 gru 2011
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 36
Panda: 2004 1.1 Active

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

cron