sfist napisał(a):Zrobilem ten test, o ktorym pisales kolego, chwile po odpaleniu woda we wlewie zaczela sie podnosic i wylewac
Trzeba bylo sprawdzic czy wylewanie sie wody wzrasta z obrotami silnika. Jesli tak to na 200% uszczelka pod głowicą.
sfist napisał(a):Zrobilem ten test, o ktorym pisales kolego, chwile po odpaleniu woda we wlewie zaczela sie podnosic i wylewac
johnydeep napisał(a):możliwe diagnozy:
1. Pompa wody - mogly sie urwać łopatki i woda stoi w miejscu.
2. Uszczelka pod głowica
3. wina użytkowania - zbyt mało płynu w układzie chłodzenia - ale twierdzisz ze wchodzi maks 0.5L - wiec odpada
4. termstat - zamknał sie na małym obiegu + np zapowietrzenie układu
5. korek chłodnicy - robi ciśnienie w układzie
6. moga być zatkane kanały wodne w bloku, lub głowicy - ale mało prawdopodobne
Wiecej powodów z płynem nie kojarze
12pawel napisał(a):johnydeep napisał(a):możliwe diagnozy:
1. Pompa wody - mogly sie urwać łopatki i woda stoi w miejscu.
2. Uszczelka pod głowica
3. wina użytkowania - zbyt mało płynu w układzie chłodzenia - ale twierdzisz ze wchodzi maks 0.5L - wiec odpada
4. termstat - zamknał sie na małym obiegu + np zapowietrzenie układu
5. korek chłodnicy - robi ciśnienie w układzie
6. moga być zatkane kanały wodne w bloku, lub głowicy - ale mało prawdopodobne
Wiecej powodów z płynem nie kojarze
Ad 1 Jeśli woda stoi w miejscu to dlaczego gotuje się w chłodnicy? Jeśli pompa by nie kręciła to woda by przez chłodnicę nie przepływała
Ad 2 uszczelka pod głowicą. No niby ok ale to nie powinna być przyczyna aż takiego przegrzewania, aczkolwiek bardzo możliwe
Ad 4 Termostat jakby się zamknął w małym obiegu to dlaczego woda w chłodnicy kipi?
Ad 5 korek chłodnicy robi ciśnienie bo takie ma zadanie, więc nie wiem dlaczego się dziwisz?
Ad 6 zatkane kanały wodne mogą być oczywiście przyczyną przegrzewania, ale nie gotowania się wody w chłodnicy.
johnydeep napisał(a):Ad. 2 Jak ma dziure 2mm w uszczelce i cisnienie w clindrze 12 barów to jak myslisz duzo tam do układu spalin ucieknie czy nie ?? w aucie w oponach masz 2 bary i i jak wbijesz pinezke to co nie ucieknie ci te skromne 2 bary ??
Powrót do Mechanika - problemy techniczne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości