a mnie to wygląda na zbyt wcześnie otwierający się termostat, temperatura jest przy połowie czy poniżej ? oczywiście w układzie płynie paraflu ?
teraz doczytałem, że masz rdzawy płyn
cofam powyższą teorię, ktoś jeździł na wodzie, masz załatwioną nagrzewnicę, nie nagrzewa się obiegiem tylko odbieranym ciepłem, stąd gada dopiero przy ostrym pałowaniu silnika
co do Twojego drugiego tematu z wywalanym przez korek płynem znowu pasuje moja teoria, przytkana nagrzewka i za duże ciśnienie w układzie
możesz ją ratować, dostęp z tego co pamiętam jest okej, odepnij nagrzewnicę od obiegu, podłącz dwa węże i jeden wsadź do wiaderka a drugim wlewaj kwasek cytrynowy czy tam płukankę do układu chłodzenia, płukanka tylko na gorąco, kwasek można na zimno
możesz też przepłukać cały układ wlewając płukankę i postępując wg instrukcji