Polecam wymianę termostatu. Nie kosztuje to zbyt wiele, a może pomóc. Zanim jednak wymienisz, spróbuj odpowietrzyć układ. Za silnikiem po prawej stronie ( mniej więcej koło pudełka z bezpiecznikami pod maską ) jest taki gumowy przewód na samej górze jest taka nakrętka. jak samochód będzie troche zagrzany - odkręc to delikatnie i poproś drugą osobę, aby "dodała gazu". Jeśli odrazu leci płyn, to znak ze termo walnięty. Jeśli z początku nic - to znak że był zapowietrzony. Sprawdź też poziom płynu w chłodnicy.
Uważaj, abyś nie poparzył sobie rąk, jeśli płyn wypłynie i będzie gorący. Rób to zachowując pełną ostrożnośćDobry sposób, jak sprawdzić czy termo dobrze chodzi:
- Zapalasz silnik z rana ( chodzi o to, że silnik musi być totalnie zimny )
- Otwierasz maske
- kładziesz ręke na chłodnicy
- jeśli po dosłownie chwili chłodnica nabiera temperatury oznacza to, że termo jest walnięty, ponieważ woda powinna się najpierw grzać na małym obiegu wody.
Jak już wspominałem, jeśli nie masz pewności -> udaj się do mechanika. Wymiana termo kosztuje ok 40 zł + robocizna.