Panda 1,1 +LPG 2008 rok

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Panda 1,1 +LPG 2008 rok

Numer postu:#1  Postprzez Kamell » Cz 21:01, 05 sty 2012

Witam,

Mam problem z panda 1,1 + LPG. Mruga mi (dosyć intensywnie) kontrolka check engine i silnik nierówno pracuje tak jakby nie palił na jeden gar. Po podłączeniu do kompa wykazało błąd zapłonu na trzecim garze. Tak wiec wymieniłem świece, dalej to samo, następnie kable...dalej to samo... Dzisiaj zakupiłęm cewkę i ja wymieniłem silnik dalej pracuje jakby na 3gary chodził i kontrolka dalej mruga.... Co dalej sprawdzić?

Dodam iż na każdym kablu pojawia sie iskra.
Kamell
Sympatyk
Avatar użytkownika
 
Posty: 53
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 35
Panda: 1,2 8V 75KM ACTUAL +LPG
Imię: Kamil

Re: Panda 1,1 +LPG 2008 rok

Numer postu:#2  Postprzez johnydeep » Cz 21:10, 05 sty 2012

Nowe tez nie znaczy dobre, ja kupiłem swiece i jedna pekła przy montazu i od samego poczatku nawalała. Byc moze którys z wtrysków jest uszkodzony, zatkany, badz prad nie dochodzi do niego.

Zależy w sumie czy to sie dzieje na LPG czy na PB bo to dość istotne.
johnydeep
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 99
Dołączył(a): Wt 11:58, 05 lip 2011
Lokalizacja: kraków
Wiek: 39
Panda: 2 x PANDA 1.1 turbo lpg 540 HP

Re: Panda 1,1 +LPG 2008 rok

Numer postu:#3  Postprzez Kamell » Cz 21:14, 05 sty 2012

na PB i na LPG lecz na LPG chodzi ciut lepiej lecz na obu paliwach nie ma mocy i nie pracuje równo.
Kamell
Sympatyk
Avatar użytkownika
 
Posty: 53
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 35
Panda: 1,2 8V 75KM ACTUAL +LPG
Imię: Kamil

Re: Panda 1,1 +LPG 2008 rok

Numer postu:#4  Postprzez wojtassslg » Cz 22:44, 05 sty 2012

najprawdopodobniej problem który pojawił sie u mnie i u kogos jeszcze... poszukaj na forum wszystko opisane jest
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 35

Re: Panda 1,1 +LPG 2008 rok

Numer postu:#5  Postprzez Kamell » Pt 19:48, 06 sty 2012

Jakos nie umiem znaleź...

Pojawiły mi sie błędy 303 i 304 co to może być?? na 3 i 4 garze.
Kamell
Sympatyk
Avatar użytkownika
 
Posty: 53
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 35
Panda: 1,2 8V 75KM ACTUAL +LPG
Imię: Kamil

Re: Panda 1,1 +LPG 2008 rok

Numer postu:#6  Postprzez Zwierzak » Pt 20:14, 06 sty 2012

Wypadanie zapłonów na 3 i 4 cylindrze. Te błędy będą zarejestrowane jeśli:

1. Wypadanie iskry
2. Za duża/za mała dawka paliwa
3. Brak ciśnienia na danym cylindrze
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Panda 1,1 +LPG 2008 rok

Numer postu:#7  Postprzez Kamell » Pt 20:28, 06 sty 2012

a mozesz powiedizec mniejwiecej co trzeba sprawdzić jezeli chodzi o wypadanie iskry i za mała/za duza dawka paliwa.
Kamell
Sympatyk
Avatar użytkownika
 
Posty: 53
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 35
Panda: 1,2 8V 75KM ACTUAL +LPG
Imię: Kamil

Re: Panda 1,1 +LPG 2008 rok

Numer postu:#8  Postprzez Zwierzak » Pt 20:41, 06 sty 2012

1. Wypadanie iskry: świece, kable, cewka, sterownik wtrysku (cewka i sterownik wtrysku to wypadanie zapłonów by było w parach cylindrów 1-4 i 2-3). Chyba więszkość wyeliminowałeś

2. Jeśli wypada na jednym tylko to mógłby być uszkodzony wtryskiwacz gazu/benzyny, ale mechanicznie np zatarty (elektrycznie to miałbyś błąd uszkodzonego wtryskiwacza). Tu jednak nie miałbyś wypadania zapłonów zarówno na benzynie jak i gazie, bo mało prawdopodobne, że masz padły oba na tym samym cyklindrze (zakłdam, że masz sekwencje).

3. Brak kompresji możesz sprawdzić, poprzez jego pomiar, ale tu niestety trzeba mieć odpowiedni sprzęt. Może być np wypalony zawór czy gniazdo zaworowe. Brak ciśnienia bedzie powodował wypadanie na danym cylindrze zarówno na gazie jak i benzynie.
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Panda 1,1 +LPG 2008 rok

Numer postu:#9  Postprzez Kamell » Pt 20:49, 06 sty 2012

Zwierzak napisał(a):1. Wypadanie iskry: świece, kable, cewka, sterownik wtrysku (cewka i sterownik wtrysku to wypadanie zapłonów by było w parach cylindrów 1-4 i 2-3). Chyba więszkość wyeliminowałeś

Tak to wyeliminowałem.

2. Jeśli wypada na jednym tylko to mógłby być uszkodzony wtryskiwacz gazu/benzyny, ale mechanicznie np zatarty (elektrycznie to miałbyś błąd uszkodzonego wtryskiwacza). Tu jednak nie miałbyś wypadania zapłonów zarówno na benzynie jak i gazie, bo mało prawdopodobne, że masz padły oba na tym samym cyklindrze (zakłdam, że masz sekwencje).

Gaz sekwencja Tartarini montowant we fiacie jezeli to cos pomoże

3. Brak kompresji możesz sprawdzić, poprzez jego pomiar, ale tu niestety trzeba mieć odpowiedni sprzęt. Może być np wypalony zawór czy gniazdo zaworowe. Brak ciśnienia bedzie powodował wypadanie na danym cylindrze zarówno na gazie jak i benzynie.



Sprzet do tego mam i to sprawdze.
Kamell
Sympatyk
Avatar użytkownika
 
Posty: 53
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 35
Panda: 1,2 8V 75KM ACTUAL +LPG
Imię: Kamil

Re: Panda 1,1 +LPG 2008 rok

Numer postu:#10  Postprzez Zwierzak » Pt 21:34, 06 sty 2012

Czyli skoro sekwencja a zapłony wypadają na obu paliwach to punkt 2 bym wyeliminował

3. trzeba zmierzyć i porównać z innymi cylindrami
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Panda 1,1 +LPG 2008 rok

Numer postu:#11  Postprzez Kamell » Cz 21:19, 12 sty 2012

Tak wiec.... dziekuje za pomoc....

A sytuacja skonczyła sie wymiana uszczelki pod głowica, gdyz przedmuchalo pomiedzy 3 a 4 garnkiem.... i do tego wymiana emulatora z instalacji LPG. I cegiełka już jeżdzi.
Kamell
Sympatyk
Avatar użytkownika
 
Posty: 53
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 35
Panda: 1,2 8V 75KM ACTUAL +LPG
Imię: Kamil


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron