Wspomaganie kierownicy - dziwne warczenie, drganie

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Wspomaganie kierownicy - dziwne warczenie, drganie

Numer postu:#1  Postprzez Huczas » Śr 23:19, 06 lip 2011

już temat był wprawdzie poruszony, ale tu lepsze miejsce na mój problem.

Opis problemu:
Kierownica drży i słychać z kolumny dźwięk przypominający zwarcie prądnicy.

dzieje się to tylko w określonych pozycjach kierownicy. Głównie przy jeździe na wprost i okolice, ok. +/- 20 stopni. i najbardziej w momencie stania w miejscu lub wolnej jazdy np. w korku.

Błędów żadnych mi nie wyświetla, kol. Zwierzak podłączał program i również nie wyświetliło błędów poza tym że czujnik skrętu dziwnie wariował.

I teraz moje pytania :)

Co dokładnie mogło się popsuć? w jaki sposób zdiagnozować usterkę? "coś" z kolumny kierownicy jest mało precyzyjne a moja wiedza w tym temacie jest mała.
Huczas
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1995
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Ruciane-Nida/ Warszawa
Wiek: 37
Panda: 1.2 Dynamic

Re: Wspomaganie kierownicy - dziwne warczenie, drganie

Numer postu:#2  Postprzez bunio14 » Cz 14:06, 07 lip 2011

Huczas napisał(a):Kierownica drży i słychać z kolumny dźwięk przypominający zwarcie prądnicy.


No to mozemy zalozyc fanklub :)
Mam dokladnie to samo, zero bledow - raz sie wylaczylo wspomaganie ale razem z (nie wiem czemu): Hill Holder, ESP i ASR - wszystko jednoczesnie sie wylaczylo.
Po wylaczeniu i wlaczeniu silnika wszystko chodzi.

Ja obstawiam ten nieszczesny czujnik polozenia skretu, czuje ze wspomaganie ciagnie lekko w lewo.
Wtedy kiedy sie wylaczylo to oprocz tego ze kiera chodzila rzecz jasna ciezko to wszystko poza tym super. Zadnego sciagania
A przy dzialajacym wspomaganiu sciaga ja w lewo. Zbieznosc, gemoteria zrobiona. Byla odchylka 0,5 stopnia ale po poprawce zero roznicy

Takze wyglada na to, ze czas odwiedzic ASO :)

Mam wrazenie, ze w cenie samego czujnika w ASO mozna kupic kompletne wspomaganie na Allegro i kto wie czy tak nie zrobie :)

Czekam na Wasze pomysly:)
Pozdrawiam,
Filip
bunio14
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 275
Dołączył(a): Pt 23:56, 11 mar 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 44
Panda: 1.2 limuzyna [sprzedana] :(
Imię: Filip

Numer postu:#3  Postprzez Huczas » Cz 14:50, 07 lip 2011

Czyli też obstawiasz czujnik, masz jakiś pomysł jak się do niego dobrać? co trzeba pozdejmować żeby dotrzeć do niego?

jadę dziś po ten czujnik, 245zł kosztuje, pod warszawą...
Huczas
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1995
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Ruciane-Nida/ Warszawa
Wiek: 37
Panda: 1.2 Dynamic

Numer postu:#4  Postprzez Zwierzak » Cz 19:45, 07 lip 2011

Po wymianie czujnika bedziesz musiał zrobić kalibracje :)
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Numer postu:#5  Postprzez bunio14 » Cz 21:39, 07 lip 2011

Zwierzak napisał(a):Po wymianie czujnika bedziesz musiał zrobić kalibracje :)


Hmm.. a moglbys prosze jasniej? Podpina sie kabelek i robi czary mary czy konieczna wizyta w ASO?
Pozdrawiam,
Filip
bunio14
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 275
Dołączył(a): Pt 23:56, 11 mar 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 44
Panda: 1.2 limuzyna [sprzedana] :(
Imię: Filip

Numer postu:#6  Postprzez bunio14 » Cz 21:41, 07 lip 2011

Czyzby 05-074 Halinów, ul. Magnolii 3 ? :)
Pozdrawiam,
Filip
bunio14
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 275
Dołączył(a): Pt 23:56, 11 mar 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 44
Panda: 1.2 limuzyna [sprzedana] :(
Imię: Filip

Numer postu:#7  Postprzez Zwierzak » Cz 21:50, 07 lip 2011

FESem można. Kalibrujesz czujnik pozycji i czujnik obciążenia.

Szkoda, że u Huczasa na zlocie nie spróbowaliśmy kalibracji
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Numer postu:#8  Postprzez Huczas » Cz 22:38, 07 lip 2011

Tak dokładnie, jednak jutro tam pojadę...

Po rozmowie z kol. Zwierzakiem, samodzielna wymiana może być o tyle problematyczna że nie skalibrujemy tego czujnika we własnym garażu.

Potrzeba użycia FESa niestety wymagana. Więc w grę wchodzi wymiana czujnika i jazda do ASO na kalibrację(w moim przypadku 100zł - WAW)
Huczas
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1995
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Ruciane-Nida/ Warszawa
Wiek: 37
Panda: 1.2 Dynamic

Numer postu:#9  Postprzez bunio14 » Pt 13:02, 08 lip 2011

Huczas napisał(a):samodzielna wymiana...


A masz 100% pewnosci, ze to czujnik skretu?

Jesli chodzi o mnie to czekam az viaken bedzie mial znowu ELM w ofercie, kupie kabelek i zobacze co sie da poczarowac. Chociaz zaraz.. ELMem do wspomagania chyba sie nie da, musze poczytac temat o interfejsach :)
Pozdrawiam,
Filip
bunio14
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 275
Dołączył(a): Pt 23:56, 11 mar 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 44
Panda: 1.2 limuzyna [sprzedana] :(
Imię: Filip

Numer postu:#10  Postprzez Huczas » Pt 13:06, 08 lip 2011

nie mam pewności. kupię kabel najpierw i sprawdzę. tylko czy musi być (płatny) fes aby to sprawdzić? czy może być jakiś darmowy program?
Huczas
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1995
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Ruciane-Nida/ Warszawa
Wiek: 37
Panda: 1.2 Dynamic

Numer postu:#11  Postprzez Huczas » Pn 12:13, 11 lip 2011

po zaczerpnięciu informacji od kolegi Zwierzaka, przetestowałem sobie układ wspomagania, czujnik faktycznie wariuje.

Na środę jestem umówiony już z mechanikiem i auto zostaje tam do czwartku.

Wymieniać będzie mi rozrząd, drążki stabilizatorów(kupione niedawno u kol. Darcyna). Ma mi zajrzeć do wspomagania, przez telefon powiedział że na 70% to wina zużytego czujnika położenia kierownicy.

Pozostaje mi już tylko czekać.
Huczas
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1995
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Ruciane-Nida/ Warszawa
Wiek: 37
Panda: 1.2 Dynamic

Numer postu:#12  Postprzez Huczas » Cz 0:03, 14 lip 2011

Okazuje się że padł silniczek wspomagania... zakup używanego(bardzo rzadko się psują) powinien załatwić sprawę. Mechanik pierwszy raz spotkał się z taką usterką w pandzie, przekonany był że to wina czujnika położenia kierownicy :)

Koszt nowego to od 250 do 350zł na alledrogo.

Przy okazji, skoro okazało się że to usterka elektryczna to przenoszę do odpowiadającego działu :)
Huczas
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1995
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Ruciane-Nida/ Warszawa
Wiek: 37
Panda: 1.2 Dynamic

Numer postu:#13  Postprzez bunio14 » Cz 11:56, 14 lip 2011

Huczas napisał(a):po zaczerpnięciu informacji od kolegi Zwierzaka, przetestowałem sobie układ wspomagania, czujnik faktycznie wariuje.


A moglbys sie podzielic wiedza jak go przetestowac?
Ja wczoraj dostalem wreszcie sprawnego ELMa i FES nie pokazuje zadnych bledow.
Zeby polaczyc sie za pomoca FESa ze wspomaganiem bede zdaje sie musial przelacznik sobie zrobic w ELMie ale to nie problem.

U mnie ogolnie sie uspokoilo, nic nie drga i nie szarpie, ale pewnie kwestia czasu az cos padnie calkowicie wiec chcialbym wiedziec co to zeby sie przygotowac na koszty :)
Pozdrawiam,
Filip
bunio14
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 275
Dołączył(a): Pt 23:56, 11 mar 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 44
Panda: 1.2 limuzyna [sprzedana] :(
Imię: Filip

Numer postu:#14  Postprzez Huczas » Cz 12:28, 14 lip 2011

w FES jak wejdziesz we wspomaganie masz testy, przejdź je - to kalibracja.
Później zerknij na wskazania z czujnika położenia kierownicy, powinien pokazywać w stopniach kont obrócenia koła kierownicy - jeżeli to nie wariuje w żaden sposób no to znaczy że jest OK.
Druga sprawa - mechanik powiedział mi że jeżeli coś się z tym czujnikiem stanie to od razu błędy wywala i to widać.

Silnik wspomagania jest 3 fazowy - naprawdę! też się zdziwiłem :)
Mechanik powiedział mi że na postoju czy jeździe do 10km/h koła mają największe opory skręcania i wspomaganie największą moc dostaje, w tym momencie tak jak by silnikowi brakuje fazy jednej i buczy/brzęczy (zwał jak zwał). W momencie przyspieszenia objaw znika bo i moc wspomagania jest niższa, jak się jedzie ponad 60km/h to wspomaganie praktycznie w ogóle zostaje odcięte :)
Huczas
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1995
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Ruciane-Nida/ Warszawa
Wiek: 37
Panda: 1.2 Dynamic

Numer postu:#15  Postprzez bunio14 » Cz 23:13, 14 lip 2011

Polutowalem ELMa i podpialem sie pod wspomaganie a pozniej ABS (tak przy okazji ;))

Bledy wspomagania:

READING ERROR CODES:
1: C1002 - Czujniki poz.mom. obr. walu silnika
A problem is detected in the sensor(s) or the power steering motor assembly, as indicated by the code.
Check the system fuses and the connectors and wiring for open, short and weak connections.
If the wiring is in good condition and the problem can be directly pointed to an internal component, it may be necessary to renew the entire servo motor assembly, since repairs are usually not possible.
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymała nieprawidłowy sygnał z czujnika. Usterka nie zostanie wykryta teraz, ale jest przechowywana w pamięci. Wyczyść kody błędów i obserwuj przyszłe wystąpienie tego błędu. Lampka na desce została aktywowana przez ten błąd.

Wykasowalem, zrobilem kalibracje i sie zobaczy..
Swoja droga to na necie nic wiecej nie moglem znalezc o tych bledach niestety

A tak bonusowo bledy ABS (moge zalozyc osobny temat):
READING ERROR CODES:
1: U1717
Powodem tego błędu jest to, że ECU nie otrzymywał sygnału z czujnika. Usterka nie zostanie wykryta teraz, ale jest przechowywana w pamięci. Wyczyść kody błędów i obserwuj przyszłe wystąpienie tego błędu. Lampka na desce została aktywowana przez ten błąd.
2: C1117 - Czujnik katu skretu (NGE)
Anomaly on the steering angle sensor signal of the electric driving node (NGE).
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymała nieprawidłowy sygnał z czujnika. Usterka nie zostanie wykryta teraz, ale jest przechowywana w pamięci. Wyczyść kody błędów i obserwuj przyszłe wystąpienie tego błędu. Lampka na desce została aktywowana przez ten błąd.

Wyglada na to, ze to czujnik polozenia skretu
Tak sobie wlasnie mysle, ze fajnie miec wybajerzona Pandzioche ale jak sie zacznie sypac elektronika to bedzie dramat :(
Pozdrawiam,
Filip
bunio14
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 275
Dołączył(a): Pt 23:56, 11 mar 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 44
Panda: 1.2 limuzyna [sprzedana] :(
Imię: Filip

Następna strona

Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron