falujące obroty

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

falujące obroty

Numer postu:#1  Postprzez martin » So 22:58, 22 sty 2011

witam
Panda 1.2 +Gaz sekwencja STAG4

problem jest następujący przy hamowaniu obroty spadają gdzieś do 500, przy staniu na np.światłach falują (nie zawsze) przy kilkukrotnym wciskaniu pedału hamulca na postoju obroty zaczynają falować. na gazie i benzynie tak samo z tym że na benzynie mniej odczuwalne

pandka podłączana pod komputer 0 błędów, świece kable nowe ngk
przeczyszczona przepustnica, przeczyszczony czujnik podciśnienia
serwo dział sprawdzone( po zapaleniu pedał opada)

zastanawiam się że albo ten czujnik podciśnienia walnięty albo nie wiem co???
martin
Sympatyk
 
Posty: 3
Dołączył(a): So 15:39, 22 sty 2011
Lokalizacja: Bulowice
Wiek: 44
Panda: 1.2 dynamic

Numer postu:#2  Postprzez JDK » So 23:10, 22 sty 2011

jak naciskasz hamulec to zazwyczaj w kazdym aucie spadaja obroty... Dodaj do tego jeszcze minus jakim jest LPG... Mialem Sc z LPG i przy wciskaniu sprzegla raz spadaly nisko a raz nie... Tak juz bywa :P
JDK
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2044
Dołączył(a): So 13:32, 25 gru 2010
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 34
Panda: Była Biała, Był Sunny, Było Cc 1.2, Było Bmw e36 coupe Jest Sej 1.4 16v 6 speed
Imię: Jędrek

Numer postu:#3  Postprzez Adam » N 18:10, 23 sty 2011

JDK napisał(a):jak naciskasz hamulec to zazwyczaj w kazdym aucie spadaja obroty... Dodaj do tego jeszcze minus jakim jest LPG... Mialem Sc z LPG i przy wciskaniu sprzegla raz spadaly nisko a raz nie... Tak juz bywa :P

Przy poj. 1,2l to już nie powinny falować z serwa (gdy benzyna). Ten zaworek zwrotny - ale zależnie od rocznika. Można jeszcze sprawdzić jakość potencjometru - w czujniku położenia kontowego przepustnicy. On może już być zanieczyszczony (uszkodzony) i trochę źle kontaktować (zrywać). Sprawdzić jest jak, ale oczyszczać będzie trochę nietechnologiczne. Wymiana - to razem z ob.przepustnicy i koszty
Może ktoś wie - regulacja predkości obrotowej b.jałowego z poziomu testera - diagnoza aktywna. Można tam dodać 50-100obr/min i nie będzie tak ciężko ruszać przy opadaniu do 550-600obr/min ???
bart_gabi
Adam
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): Wt 20:09, 18 sty 2011
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 47
Panda: 2004

Numer postu:#4  Postprzez martin » N 22:05, 23 sty 2011

witam

dzisiaj zauważyłem jeszcze jeden objaw
przy "przegazowaniu" obroty spadają do 800 i potem następuje ich chwilowe wahnięcie do 1200 i potem wracają do normy???

także obstawiam ten czujnik podciśnienia
martin
Sympatyk
 
Posty: 3
Dołączył(a): So 15:39, 22 sty 2011
Lokalizacja: Bulowice
Wiek: 44
Panda: 1.2 dynamic

Numer postu:#5  Postprzez bambrys » N 22:13, 23 sty 2011

Odłącz czujnik podciśnienia i zobaczysz cz jest uszkodzony , jak auto będzie chodzić tak samo to znaczy że jest uszkodzony, może być też krokowy , ja mam tak że się zatrzymam to trochę skoczą obroty raz może dwa i chodzi normalnie , krokowego czyściłem ale już mam 90 tyś wiec może nawalać
bambrys
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 329
Dołączył(a): Wt 13:57, 28 gru 2010
Lokalizacja: Nisko
Wiek: 40
Panda: 1,1 Olimpic klima gaz BRC
Imię: Dawid

Numer postu:#6  Postprzez Adam » N 23:23, 23 sty 2011

bambrys napisał(a):Odłącz czujnik podciśnienia i zobaczysz cz jest uszkodzony , jak auto będzie chodzić tak samo to znaczy że jest uszkodzony, może być też krokowy , ja mam tak że się zatrzymam to trochę skoczą obroty raz może dwa i chodzi normalnie , krokowego czyściłem ale już mam 90 tyś wiec może nawalać

Też jest - jak zatrzymam, to poskaczą i ustalają się.
Czujnik odłączony - wypięty elektrycznie to wyskoczy bład do kasowania testerem :!: Kupiłem kiedyś, to z nerwów ten nowy czujnik, ale reakcje się nie zmieniły. Stary (ciśnienie+temp. zasysanego pow.) tak zaolejony, ze płukałem pł. do czyszczenia gaźników i też bez róznicy tak działało. Chciałem się wpiąć na przewody czujnika podczas pracy, ale mi ochota przeszła.
Może ktoś się podpinał na czyjnik ciśń./temp. pow. i sprawdził charakterystyki z tabelek??
bart_gabi
Adam
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): Wt 20:09, 18 sty 2011
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 47
Panda: 2004

Numer postu:#7  Postprzez martin » Wt 16:16, 25 sty 2011

jeszcze jedna rzecz którą zauważyłem powyżej tego czujnika podciśnienia w kolektor gazownik się wkręcił z rurką podciśnienia może ona za blisko jest czujnika i głupieje !!!

gdzie macie rurki podciśnienia do gazu wkręcone w kolektor??
martin
Sympatyk
 
Posty: 3
Dołączył(a): So 15:39, 22 sty 2011
Lokalizacja: Bulowice
Wiek: 44
Panda: 1.2 dynamic

Numer postu:#8  Postprzez bambrys » Wt 19:10, 25 sty 2011

O ile się nie mylę to tak na środku kolektora jutro sprawdzę to napisze dokładniej , spróbuj przeczyścić przepustnice , krokowy
bambrys
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 329
Dołączył(a): Wt 13:57, 28 gru 2010
Lokalizacja: Nisko
Wiek: 40
Panda: 1,1 Olimpic klima gaz BRC
Imię: Dawid

Numer postu:#9  Postprzez dani3llo » Cz 14:53, 17 mar 2011

Mam podobny problem rano na nierozgrzanym silniku jak stoję na skrzyżowaniu na biegu jałowym obroty falują, tylko autko się rozgrzeje problem znika. Wymieniłem świece wyczyściłem przepustnice, wymieniłem filtr powietrza i dalej jest tak samo...
dani3llo
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2
Dołączył(a): Pn 22:27, 31 sty 2011
Lokalizacja: lublin
Wiek: 45
Panda: 1,2

falujące obroty

Numer postu:#10  Postprzez zbynekk » N 17:29, 19 cze 2011

witam,
mam taki sam problem co Martin
silnik 1,2, na początek wymieniłem świece i przewody wysokiego napięcia na nowe, nic to nie dało
kupiłem kompletny kolektor dolotowy z wtryskami i przepustnicą, wolne obroty dalej falują
wymieniłem cewki, też to samo

komp nie wykazuje żadnych błędów, wykonałem (adaptacje, test )każdej nowo założonej części i nic to nie daje
co jeszcze odpowiada za wolne obroty ?

zastanawiam się jeszcze nad czujnikiem temperatury, falowanie na wolnych obrotach występuje tylko po zapaleniu silnika i zatrzymaniu na światłach gdy osiągnie już właściwą temperaturę problem znika

żeby nie było ze wydałem kupę kasy na darmo to średnie spalanie spadło mi z 7,5 l do 6,8 l na 100 km według kompa pandy ale nie oto mi chodziło
robię krótkie trasy max 10 km to chyba wynik nie jest zły
zbynekk
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): Pn 21:13, 06 cze 2011
Lokalizacja: PIASECZNO
Wiek: 48
Panda: 1,2

Numer postu:#11  Postprzez Dreamcatcher » N 18:35, 19 cze 2011

silniczek krokowy sprawdzony?
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2048
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Numer postu:#12  Postprzez zbynekk » Pn 20:14, 20 cze 2011

Dreamcatcher napisał(a):silniczek krokowy sprawdzony?


silniczek nowy z przepustnicą, dziś podmieniłem przepustnice od punto, to samo
zbynekk
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): Pn 21:13, 06 cze 2011
Lokalizacja: PIASECZNO
Wiek: 48
Panda: 1,2

Numer postu:#13  Postprzez natus08 » Pn 22:09, 20 cze 2011

Mam identycznie, to chyba bolączka silników 1.2. Z tym, że ja mam tak na rozgrzanym silniku i tylko na lpg. Jak jadę na lpg, na zimnym silniku, czy to na benzynie to idzie jak złoto. W piątek wymieniam silniczek krokowy i też zobaczę czy pomogło.
natus08
Specjalista
 
Posty: 351
Dołączył(a): Cz 15:25, 09 cze 2011
Lokalizacja: Radomsko
Wiek: 35
Panda: 1.2 Dynamic 2003r. + lpg

Numer postu:#14  Postprzez Zwierzak » Pn 22:51, 20 cze 2011

Zbynekk u Ciebie falowanie to jest takie klasyczne falowanie o kilkaset obrotów ze stałą amplitudą i częstotliwością czy tak jakby wypadanie zapłonów?
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Numer postu:#15  Postprzez zamberek » Pn 22:58, 20 cze 2011

zbynekk Ty też posiadasz w swoim misiu LPG??
zamberek
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 701
Dołączył(a): Śr 23:50, 01 cze 2011
Lokalizacja: Grajewo/Warszawa
Wiek: 37
Panda: '05 1.1 VAN LPG
Imię: Maciek

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron