Zmieniają się wolne obroty

Szarpie, stuka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Camcioo, AdaMs

Zmieniają się wolne obroty

Numer postu:#1  Postprzez tom109 » Cz 22:11, 25 paź 2018

Witam,
Chcę zapytać czy to normalne, że w rozgrzanym silniku wolne obroty kiedy samochód się toczy wynoszą 700 obr, a jak się zatrzymam podnoszą się do 850. Tak jest za każdym razem i dzieje się tak na gazie i na benzynie.
Druga sprawa to czasem gaśnie na gazie przy schodzeniu z obrotów, gaz jest świeżo założony więc może wymaga regulacji, a może wystarczy wymienić świece (60 tys. pewnie nie zmieniane od nowości) :?:
tom109
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): Pn 14:51, 13 sie 2018
Lokalizacja: Podkarpacie
Panda: III 1,2 LPG
Imię: Tomasz

Re: Zmieniają się wolne obroty

Numer postu:#2  Postprzez Majkel_B » Pt 2:19, 26 paź 2018

Kiedyś jeździłem zgazowanym oplem, przyczyną gaśnięcia przy schodzeniu z obrotów była zbyt duża dawka powietrza (za każdą wizytą u mechanika ktoś mi przekręcał wlot powietrza tak, żeby łapał od przodu a nie połowicznie, jak gaziarz ustawiał). Regulacja to swoją drogą, jak świeżo założony to po kilkuset kilometrach warto sprawdzić. Świece to też podstawa, najlepiej kup NGK, dobrze się sprawują z gazem.
>>>>> Zapraszam do tematu z moją Bianką <<<<<

Moja Bianka na Motostat:
Obrazek
Majkel_B
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 813
Dołączył(a): N 9:15, 04 cze 2017
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Panda: II 1.3 JTD Dynamic 2011r
Imię: Michał

Re: Zmieniają się wolne obroty

Numer postu:#3  Postprzez Pentium » Pt 14:22, 26 paź 2018

tom109 napisał(a):Chcę zapytać czy to normalne, że w rozgrzanym silniku wolne obroty kiedy samochód się toczy wynoszą 700 obr, a jak się zatrzymam podnoszą się do 850.

Tak w Pandzie III to normalne, jest to zgodne z wymaganiami ochrony środowiska, przy jeździe na luzie sterownik silnika ustawia jak najniższe stabilne wolne obroty, po zatrzymaniu ustawia większe czyli 850 obr./min. do sprawnego ruszenia bez zdławienia silnika. Zresztą przy ruszaniu bez dodawania gazu w trakcie puszczania sprzęgła podnosi obroty do 1000 obr./min i utrzymuje je w trakcie jazdy bez gazu na I i II begu (może i na innych, nie sprawdzałem). Podnoszenie wolnych obrotów do 1000 jest bardzo praktyczne przy manewrowaniu autem np. na parkingu, jedna nóżka operuje delikatnie sprzęgłem, druga nóżka w pogotowiu na hamulcu, nie stukniesz w przeszkodę i nie spalisz sprzęgła piłowaniem silnika. Wadą tego sterowania (elektryczna przepucha) jest minimalna zwłoka silnika na dodanie gazu, można się przyzwyczaić.
Przy jeździe na luzie z włączoną klimatyzacją obroty silnika nie schodzą poniżej 800.
O ile pamiętam pisze o tym w instrukcji obsługi.
Pentium
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 193
Dołączył(a): Wt 19:56, 17 lip 2012
Lokalizacja: Kępno
Wiek: 62
Panda: Actual 1.1 2007 Lougne 1.2 2014
Imię: Janek


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron