Pierścień od wstecznego na lewarku zmiany biegów.

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Pierścień od wstecznego na lewarku zmiany biegów.

Numer postu:#1  Postprzez Hipolit » Cz 13:24, 20 kwi 2017

Hej.
W mojej Pandzie zepsuł się mechanizm od wstecznego, tzn. ten pierścień na lewarku jest cały czas w górze. Da się do opuścić, ale samoczynnie wraca do górnej pozycji. Wygląda to tak, jakby jakaś sprężynka nie trzymała. Da się to jakoś łatwo naprawić?
Hipolit
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 21
Dołączył(a): Pn 23:16, 14 gru 2015
Lokalizacja: Podkarpacie
Panda: PIII 1.2 Lounge lpg oraz 500L Trekking lpg
Imię: Hipolit

Re: Pierścień od wstecznego na lewarku zmiany biegów.

Numer postu:#2  Postprzez olo 1 » Cz 15:05, 20 kwi 2017

Zdemontuj gałkę i obadaj.Sprężyna powinna odpychać w dół.
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Pierścień od wstecznego na lewarku zmiany biegów.

Numer postu:#3  Postprzez Hipolit » Cz 15:09, 20 kwi 2017

Zaglądałem już do środka. Tam jest taki plastikowy mechanizm dwuelementowy, ale nie wiem jak się za niego zabrać, żeby go nie uszkodzić.
Hipolit
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 21
Dołączył(a): Pn 23:16, 14 gru 2015
Lokalizacja: Podkarpacie
Panda: PIII 1.2 Lounge lpg oraz 500L Trekking lpg
Imię: Hipolit

Re: Pierścień od wstecznego na lewarku zmiany biegów.

Numer postu:#4  Postprzez olo 1 » Cz 18:03, 20 kwi 2017

Kurczę,bo Ty masz PIII.Tego nie rozbierałem jeszcze.Zerknij może na jakieś foto z ogłoszeń np.na alle... .Nieraz fajnie detale widać.
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Pierścień od wstecznego na lewarku zmiany biegów.

Numer postu:#5  Postprzez Hipolit » Pt 8:29, 21 kwi 2017

Mam też PII i o niej mowa.
Wczroaj udało się naprawić. Po zdjęciu gałki i mieszka znalazłem sprężynę i gumowy oring. Pomyślałem sobie, że jest w złym miejscu, bo na logikę powinien być pomiędzy gałką, a tym pierścieniem pod nią. Przełożyłem sprężynkę i oring na pod gałkę i działa jak należy.
Swoją drogą w P III pewnie jest podobny mechanizm.

Ps. Moderatora proszę o przeniesienie z powrotem do działu dot. P II
Hipolit
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 21
Dołączył(a): Pn 23:16, 14 gru 2015
Lokalizacja: Podkarpacie
Panda: PIII 1.2 Lounge lpg oraz 500L Trekking lpg
Imię: Hipolit


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

cron