Numer postu:#2 przez Albercik » Śr 17:10, 01 mar 2017
ech... a masz jakieś pojęcie o elektryce? bo podając +12 na + i - co najwyżej spalisz radio...
żeby Ci ten kenwood ruszył musisz mu podać masę na styk GND, +12 na + i +12 na +SW (czy jak to tam będzie opisane). jedno + to jest podtrzymanie pamięci, drugie + to jest po stacyjce, które wzbudza (włącza) radio.
A w aucie masz instalację do radia fabrycznego, która ma 4 przewody: masa, +12 stałe (+30), CAN-A i CAN-B. nie masz przewodu który daje +12 po stacyjce (+15) bo radio fabryczne jest wzbudzane i gaszone CAN'em (cyfrowo).
Błędy Ci wywaliło dlatego, że Twój kenwood prawdopodobnie ma wyjście na antenę elektryczną na pinie, gdzie w instalacji jest CAN-B czyli podałeś +12V do sieci CAN i samochód zgłupiał. Obyś nie upalił BCM'a...
Jak chcesz podłączyć radio pod oryginalną instalację bez przeróbki - musisz kupić can-converter, który wpinasz między radio, a fabryczną instalację i on odczytuje sygnał wzbudzenia z sieci CAN i na wyjściu już podaje analogowy sygnał +12V do wzbudzenia nieoryginalnego radia (droga zabawka i trudnodostępna). Inną opcją jest odłączenie przewodów CAN z wtyczki radia, zaizolowanie ich (oddzielnie, żeby nie zrobić zwarcia!) i dociągnięcie +15 z innego miejsca typu skrzynka z bezpiecznikami czy zapalniczka.
Ogólnie - sądząc po Twoich dotychczasowych poczynaniach - daj to komuś to zna się na elektryce samochodowej albo pojedź do elektryka.