+12V po stacyjce

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#31  Postprzez Albercik » Pn 13:39, 06 lut 2017

Rafał, a odkręcałeś cały moduł bezpieczników i patrzyłeś od tyłu? Bo od przodu tego nie widać. Wieczorem postaram się zrobić foto jak to wygląda.

P.S. - gdyby ktoś pytał to konektory jakie tam są (w tej skrzynce B002) to MTA Mini F280 ;)
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#32  Postprzez morpheus1581 » Pn 13:54, 06 lut 2017

No to Tomek pojechales. Dlatego mówię że dla mnie trochę czarna magia Ale się uczę.

Halski jak odkrecisz ten cały plastik z bezpiecznikami i odwrocisz go to zobaczysz że od spodu są spięte jedną listwa i zasilane jednym przewodem.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#33  Postprzez Albercik » Pn 14:25, 06 lut 2017

Panowie, wbiłem się do bezpośredniego importera na PL tych konektorów, bo są praktycznie nieosiągalne w granicach naszego kraju. Będę zamawiał większą ilość, więc jak ktoś będzie potrzebował - oddam za koszt zakupu, tj. 10,95 netto za 10 szt. (1,095zł za sztukę) + koszt przesyłki, który doliczę, jak sam poznam ceny.

Zamawiam 30 sztuk, więc dla wszystkich powinno wystarczyć ;)
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#34  Postprzez morpheus1581 » Pn 14:38, 06 lut 2017

No i tu właśnie się pojawia pytanie? Czy będę mógł wtedy wypełnić te wolne miejsca konektorami, połączyć je z istniejącymi lub wymienić w całości (bez roznicy). I wtedy będę mógł tam się wpinac? Czy to nie obciąży instalacji? Czy to bezpieczne?
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#35  Postprzez arnold » Pn 14:56, 06 lut 2017

Tak jest to bezpieczne. Bo fabrycznie np. jest tam zasilanie dla radia po stacyjce. Tylko nie możesz tam dawać 20 amperowego obciążenia.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#36  Postprzez Albercik » Pn 15:05, 06 lut 2017

Po kolei:
- Wypełnić miejsca możesz.
- połączyć z istniejącymi nie możesz, bo są one fabrycznie zaciśnięte (bez kabli) i nie da się tego przeskoczyć, ale... (o tym niżej)
- wymienić w całości możesz, zastępując mostek z blachy - mostkiem z kabli (nie, żeby zalecał takie rozwiązanie...)
- wpinać się możesz,
- nie wiem co rozumiesz przez obciążenie instalacji? Zasilanie dodatkowych bezpieczników (+30) możesz wziąć ze złącza D001 (na słupku po stronie pasażera - fabrycznie jest to zasilanie dachu otwieranego elektrycznie),
- bezpieczeństwo instalacji zależy tylko i wyłącznie od jakości wykonania połączeń i zabezpieczenia przewodów.

Co do 'nie da się przeskoczyć, ale...' - można zrobić taki myk, że upitalasz przewód od istniejącego bezpiecznika, ale ten już za bezpiecznikiem, zarabiasz mu nowy konektor, w który wkładasz dwa przewody. Na końcu nowego przewodu - zarabiasz drugi konektor, który wpinasz w B002 jako zasilanie nowego bezpiecznika. Wszystko zależy od tego ile prądu chcesz ssać. Jeśli mowa o ładowarce do telefonu - takie rozwiązanie będzie skuteczne i bezpieczne. Jeśli chcesz używać czegoś prądożernego (np. zapalniczki samochodowej) - wtedy złącze tego typu szybko się upali. Dlatego, orygnalnie, zapalniczka jest zasilana z B001, a z bezpiecznika F31 B002 idzie tylko zasilanie przekaźnika, który daje prąd zapalniczce.

Przy rozważaniu sposobu wykonania instalacji - należy też uwzględnić grubość kabli, bo tu niestety większość ludzi daje ciała i zasilają np. zapalniczkę przewodem 0,5mm2, albo - co gorsze - 0,35. Wtedy faktycznie - grozi to pożarem. Fiat fabrycznie też daje kable 'na styk', stąd częste problemy z upalaniem się styków, kostek i przewodów w naszych wozidłach.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#37  Postprzez morpheus1581 » Pn 15:39, 06 lut 2017

Z dolozeniem bym sobie poradził. Potrafię używać lutownice :D
Wolałbym jednak założyć całą nową listwe blaszana taka jak na zdjęciu przedstawiles.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#38  Postprzez Albercik » Pn 17:16, 06 lut 2017

trzy 'ale':
- w samochodzie nie używa się lutownicy,
- fabrycznie, w pandach, ta listwa była tylko do tych bezpieczników, które masz,
- można kupić taką listwę całą, nową, na 10 pinów, ale dostępna tylko w UK za 2,17 funtów + VAT + 7 funtów za przesyłkę:
http://www.vehicle-wiring-products.eu/p ... lade-fuses
Ostatnio edytowano Pn 17:46, 06 lut 2017 przez Albercik, łącznie edytowano 2 razy
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#39  Postprzez morpheus1581 » Pn 17:45, 06 lut 2017

Albercik napisał(a):trzy 'ale':
- w samochodzie nie używa się lutownicy,
- fabrycznie, w pandach, ta listwa była tylko do tych bezpieczników, które masz,
- można kupić taką listwę całą, nową, na 10 pinów


A niby czemu nie można lutownicy używać? Już nie przesadzaj.
Co do listwy to można by było dołożyć taką samą jak mam, krótką. Ciekawe czy jest do zdobycia?
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#40  Postprzez Albercik » Pn 17:49, 06 lut 2017

Zaczekaj, aż przyjdą do mnie, bo jak kupuję po 10, to niewykluczone, że przyjdą na listwie.

Lutownicy nie można używać ze względu na drgania nadwozia, zimne luty (w efekcie grzanie się/iskrzenie połączeń) i ogólne robienie druciarni, że potem żaden elektryk nie jest w stanie dojść co się zwaliło, jak się zwali.

Listwy nie dołożysz tak łatwo drugiej, bo i tak musisz ją jakoś zasilić. I tu wracamy do sedna problemu, czyli konektorów na listwie, które są fabrycznie zaciśnięte. Listwę-dawcę możesz kupić kupując skrzynkę bezpieczników na allegro za 10 zł.

Zaczekaj - jak przyjdą to zobaczymy.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#41  Postprzez morpheus1581 » Pn 17:57, 06 lut 2017

Albercik napisał(a):Listwy nie dołożysz tak łatwo drugiej, bo i tak musisz ją jakoś zasilić.


Co się nie da? Wtedy można by je było zmostkowac przewodem oczywiście na luty.

Ale dobra. Daj znać jak przyjdą.

Tylko jedno mnie zastanawia. Jak te konektory będą się trzymały skoro nie mamy listwy? Przecież te konektory w listwe się wpina.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#42  Postprzez Albercik » Pn 20:19, 06 lut 2017

Nie. Konektory mają ząbki. "Listwa" to nic innego jak kawałek blachy, z której są w fabryce wycinane. Wszystkie nowe konektory, jak schodzą z taśmy produkcyjnej są robione z długaśnego paska blachy i nie są z niego odcinane (tak jest latwiej np dla transportu i liczenia ich). Ocinane są dopiero w chwili montażu do przewodu, a czasem... nie są odcinane, więc powstaje jakby "szyna" z konektorów.

Jak kupuję hurtowo konektory MQS (np. takie jak są we wtyczce licznika w Pandzie, albo przy sterowniku PDC) - zawsze dostaję je w formie listwy-paska, z którego je odcinam.

Obrazek

P.s. oprócz ząbków - po to masz ten żólty plastik-zabezpieczenie. Wyjmujesz zabezpieczenie, wkładasz konektor aż ząbki zrobią klik i wkładasz zabezpieczenie.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#43  Postprzez morpheus1581 » Pn 21:08, 06 lut 2017

Dlatego najlepiej by było dostać takie konektory pomostkowane już. Jak przedstawiles na zdjęciu parę postów powyżej. Takie na przykład z 10 sztuk.
Wtedy by się wymienilo całość i byłoby elegancko.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#44  Postprzez Albercik » Pn 21:13, 06 lut 2017

No nie do końca, bo nie wszystkie bezpieczniki tam są zasilane z terminala 15. Np. podgrzewanie lusterek idzie z BCM, wtyczka M do bezpiecznika drugiego od góry (albo czwartego - nie pamiętam :P ) skąd idzie dalej zasilanie prosto do lusterek.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#45  Postprzez morpheus1581 » Pn 21:45, 06 lut 2017

Zawsze mozna nadmiar obciac. Z 2/3 pewnie się da dołożyć.
Ja muszę jutro to obejrzeć bo juz zapomniałem jak to wygląda.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron