Najpewniej UPG

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Najpewniej UPG

Numer postu:#1  Postprzez wojtanowsky » Cz 10:27, 19 sty 2017

Cześć wszystskim. Generalnie 2 dni temu zostałem niemiło zaskoczony w trakcie jazdy najpierw zimnym nawiewem, potem wzrostem temperatury (skończył się czujnik temperatury po 5 minutach jazdy). Doszła do tego nierówna praca silnika. Przy takich powierzchownych oględzinach wyszło, że olej w układzie chłodzącym, do tego coś z przewodami układu chłodzenia, że bardzo nabrzmiałe (nie do końca wiem jak to opisać, tłumaczył to kolega który na to zerknął). Wyszło, że najprawdopodobniej poszła UPG no i oczywiście jak spojrzałem na cenę tej przyjemności, to mnie totalnie zamurowało. No i mam w związku z tym kilka pytań
>Ile powinien wziąć mechanik za całą zabawę, tak, żebym nie miał poczucia że przepłacił, czyli za uszczelke, planowanie, robociznę, no i z tego co rozumiem to rozrząd, bo wyczytałem, że nie ma sensu robić UPG bez jednoczesnej wymiany rozrządu.
>Czy to możliwe, że wywalenie się tej uszczelki jest moją winą? Mam na myśli błędy w eksploatacji. Generalnie raczej na jestem spokojnym kierowcą, regularnie jeżdżę na przeglądy, wymieniam olej, czyszczę filtry, żadnych większych napraw nie miałem nigdy, a na liczniku 144 tyś km. Czy to jest typowa trwałość tej części?

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
wojtanowsky
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): So 18:51, 07 sty 2017
Lokalizacja: Katowice
Panda: II 1.1 Actual
Imię: Wojciech

Re: Najpewniej UPG

Numer postu:#2  Postprzez morpheus1581 » Cz 12:09, 19 sty 2017

Na początek mogles się podpiąć pod jakiś temat A nie zakładać nowy.

Na 100 procent UPG. Świadczy o tym olej w ukł chłodzenia i nabrzmiale węże, ciśnienie idzie w ukł chlodzenia.
Czasem wystarczy raz zagrzac silnik aby UPG padła. Bardzo ważny jest też płyn w układzie. Należy go wymieniać i to na dobry a nie jakaś tania zupa z biedronki.

Koszt planowania to jakieś 50 zl. Robocizna za wymianę UPG powinno kosztować gdzieś 300, tyle placilem w seju. Do tego części. Rozrząd gdzieś 300 zl za dość dobry.
Myślę ze w 700/800 powinieneś się zmieścić.
Ostatnio edytowano Cz 12:14, 19 sty 2017 przez morpheus1581, łącznie edytowano 2 razy
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Najpewniej UPG

Numer postu:#3  Postprzez arnold » Cz 12:11, 19 sty 2017

Masz od zawsze te auto? Wypalenie uszczelki to wypadkowa jakiejś innej awarii która przegrzała silnik, produkty Fiata nie są w czołówce. Rozrząd od razu należy poskładać na nowych czesciach bo i tak trzeba poluzować pasek. Co do cen to nie powiem Ci bo to jest dość prosta naprawa, którą robię sam, ale jest trochę zabawy i jeżdżenia z częściami po podwykonawcach.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Najpewniej UPG

Numer postu:#4  Postprzez Albercik » Cz 12:46, 19 sty 2017

ja ostatnio za rozrząd + upg + planowanie + docieranie zaworów + regulacja, razem z gratami, zapłaciłem 1600 zł w Wawie. Silnik chodzi jak zegarek :)
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Najpewniej UPG

Numer postu:#5  Postprzez morpheus1581 » Cz 12:55, 19 sty 2017

Aż tyle? Chyba trochę dużo.
Przy takiej naprawie trzeba oczywiście jeszcze doliczyć olej + filtr i płyn chlodzacy nowy.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Najpewniej UPG

Numer postu:#6  Postprzez wojtanowsky » Cz 13:04, 19 sty 2017

arnold napisał(a):Masz od zawsze te auto? Wypalenie uszczelki to wypadkowa jakiejś innej awarii która przegrzała silnik, produkty Fiata nie są w czołówce. Rozrząd od razu należy poskładać na nowych czesciach bo i tak trzeba poluzować pasek. Co do cen to nie powiem Ci bo to jest dość prosta naprawa, którą robię sam, ale jest trochę zabawy i jeżdżenia z częściami po podwykonawcach


Autem jeżdżę ja od 3 lat, wcześniej jeździła mama przez 10, auto mamy praktyczne od nowości, bo od 2005 roku, wcześniej 5 tys km nabił na nim pierwszy właściciel. No ja jestem kompletnie amechaniczny, niczego sobie sam nie zrobię w aucie, co nie za bardzo mam pomysł jak zmienić, bo po prostu jestem trochę zajętym człowiekiem i nie mam jak się bawić w metody próg i błędów.

Płyn chłodniczy zawsze starałem się na bieżąco wymieniać (dokładnie to raz, po 100 tys km) wlewany jest porządny, żadnego lania wody do układu chłodzącego, nigdy nic takiego nie miało miejsc

Mechanik chce 1300 z robocizną za całą naprawę, czyli uszczelke i wymianę rozrządu, dobra cena? Brać?
Ostatnio edytowano Cz 13:08, 19 sty 2017 przez wojtanowsky, łącznie edytowano 1 raz
wojtanowsky
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): So 18:51, 07 sty 2017
Lokalizacja: Katowice
Panda: II 1.1 Actual
Imię: Wojciech

Re: Najpewniej UPG

Numer postu:#7  Postprzez arnold » Cz 13:08, 19 sty 2017

Taką cenę podejrzewałem.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Najpewniej UPG

Numer postu:#8  Postprzez kokoko1x » So 13:02, 21 sty 2017

rozrzad:
pasek 40
rolka 60
pompa 90-120

olej (3x1l) 45-50
filtr 5-10
plyn chlodniczy (5l) 40

uszczelka pod pokrywe zaworow corteco 10
uszczelka pod glowica elring 40
uszczelniacze zaworowe 20-30
sruby glowicy 30-40
plytka regulacyjna zaworow 5/szt (najczarniejszy scenariusz x8) 40
plus pierdoly jak klej do gwintow, pasta do docierania zaworow itd

Suma +/- 500 zl

Drogo czy nie, odpowiedz sobie sam. Silnik to niewysilona, stosunkowo juz stara, nieskomplikowana w naprawach konstrukcja. Przykladowo, znajac odpowiednia kolejnosc wymiana rozrzadu laikowi nie powinna zajac dluzej niz 2 godziny.
O ile rozrzad byl niedawno wymieniany to osobiscie bym go zostawil (ewentualnie sam pasek wymienil).

Polskich znakow niema, bo niemcownia

---------------------
Polskie forum, to i polskie znaki są wymagane. Przełączenie na pasku zadań klawiatury na język polski, nie jest zbyt dużym wyzwaniem.
Proszę używać w przyszłości polskich znaków.

AdaMs
kokoko1x
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): Śr 13:26, 03 lut 2016
Lokalizacja: Werkhausen
Panda: 1.2
Imię: Jakub

Re: Najpewniej UPG

Numer postu:#9  Postprzez arnold » So 14:59, 21 sty 2017

No i reszta robocizna.
Planowanie głowicy- 100
Wymiana samego rozrządu to około 200
Demontaż głowicy, osprzętu kolektorów to wyceniłbym też na jakieś 200.

Podwieszanie silnika i narzędzia nie z marketu którymi dojdziesz do dolnej śruby w łapie to rzeczy nie do przeskoczenia dla zupełnego laika.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Najpewniej UPG

Numer postu:#10  Postprzez kokoko1x » So 16:56, 21 sty 2017

Lape odkrecilem zwyklym kluczem osczkowym, z cienkimi sciankami
Ta dolna to naturalnie mordega, ale po cwierc/pol obrotu i powoli idzie.

Do forumowego straznika :policjant:
Jesli nie moge udzielac sie na forum bez wykorzystywania polskich znakow (nie kazdy musi sie znac na tableto/komputrach z win 8.1 z niemieckim ukladem klawiszy) to zbanuj w pizdziet.
Nie wiem jak to przestawic, w nalepki nie bede sie bawil, polskich znakow z tablicy znakow recznie wywolywal nie bede.
kokoko1x
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): Śr 13:26, 03 lut 2016
Lokalizacja: Werkhausen
Panda: 1.2
Imię: Jakub

Re: Najpewniej UPG

Numer postu:#11  Postprzez arnold » So 17:13, 21 sty 2017

Wydaje mi się że jeśli ktoś daje adnotację że używa kompa z innym zestawem znaków, to nie powinno się tak bardzo wymagać polskich znaków. Wiadomo można przełączać języki, ale w praktyce to jest upierdliwe.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Najpewniej UPG

Numer postu:#12  Postprzez tomek sunshine » So 22:10, 21 sty 2017

Ja dzisiaj odebrałem Pandę po regeneracji UPG łącznie wyszło 820zł
robocizna 350 zł reszta to klamoty + planowanie + testy szczelności głowicy oraz testy zaworów.
Szkoda że miesiąc wcześniej robiłem rozrząd - 500+ zł
tomek sunshine
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 39
Dołączył(a): Pn 21:57, 02 sty 2017
Lokalizacja: Gniezno
Panda: 1.1
Imię: Tomek


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron