Niska temperatura silnika

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Niska temperatura silnika

Numer postu:#31  Postprzez AdaMs » Wt 16:19, 08 mar 2016

To co piszesz, sugeruje że wszystko wraca do normy, szybsze nagrzewanie silnika może być również spowodowane wyższą temperaturą zewnętrzną. Na wpływ szybkości nagrzewania silnika ma również ogrzewanie w aucie, czy było włączone przy rozgrzewaniu silnika, wtedy trochę dłużej to wszystko trwa. Ale płynów nie ubywa, temperaturę trzyma i zapala za pierwszym. Będzie jeździć :ok: :D
AdaMs
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2235
Dołączył(a): Śr 11:34, 22 gru 2010
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 34
Panda: Zuza 1.2 69KM (PIII)
Imię: Mateusz

Re: Niska temperatura silnika

Numer postu:#32  Postprzez dedal123 » Śr 0:32, 09 mar 2016

Badanie testerem zawartości CO2 w układzie chłodzenia zakończone, po 15 minutach testu odczynnik nie zmienił koloru. Wygląda na to, że UPG jest OK :-)
dedal123
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): Śr 4:20, 23 wrz 2015
Lokalizacja: małopolska
Panda: 1.1 2007 LPG
Imię: Marek

Re: Niska temperatura silnika

Numer postu:#33  Postprzez morpheus1581 » Wt 21:14, 21 lis 2017

Pytanie do posiadaczy Multijet...
Chodzi mi konkretnie jak Wam nagrzewaja się silniki w okresie jesienno zimowym.
Porownalem to z kolegą Majkel_B i jest podobnie ale może ktoś ma inaczej. Chcielibyśmy wykluczyć termostat. Wiadomo diesel grzeje się dłużej i musi mieć obroty ale do rzeczy...
Z kolegą ustaliliśmy ze nasze auta grzeją się podobnie a mianowicie teraz przy ok 2 stopni na plusie wskaźnik temp zaczyna żyć po przejechaniu ok 3/4 km. Na osiągnięcie pełnej temp roboczej potrzebujemy ok 10/15 km.
Czy posiadacze Multijet mogą coś opisać na ten temat?
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Niska temperatura silnika

Numer postu:#34  Postprzez Albercik » Śr 12:27, 22 lis 2017

Ja nie mam multijeta, ale opiszę jak jest w moim TDI z CR:
- rano wsiadam do auta, mam ok. 9km do pracy przez miasto, korki i światła. ujeżdżam ok. 4km przez miasto (światła, korki) i wskazówka zaczyna się podnosić. Na 90 st. zatrzymuje się w momencie, gdy przejeżdżam 7. kilometr.

- w zimę natomiast, kiedy temperatura spada poniżej zera - często dojeżdżam do pracy z temperaturą w okolicy 75 st.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Niska temperatura silnika

Numer postu:#35  Postprzez Majkel_B » Śr 13:11, 22 lis 2017

Czyli teoretycznie jest to norma. Do tego zarówno u Morpheusa jak i u mnie dochodzi jeszcze do niewielkich wahań wskaźnika temperatury podczas jazdy. Do pracy mam około 40km drogi, więc silnik będzie dojeżdżać rozgrzany za każdym razem i w każdych warunkach.
>>>>> Zapraszam do tematu z moją Bianką <<<<<

Moja Bianka na Motostat:
Obrazek
Majkel_B
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 813
Dołączył(a): N 9:15, 04 cze 2017
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Panda: II 1.3 JTD Dynamic 2011r
Imię: Michał

Re: Niska temperatura silnika

Numer postu:#36  Postprzez morpheus1581 » Śr 13:24, 22 lis 2017

Mi się wydaje ze to jednak norma. Przy uszkodzonym termostacie raczej nie dali byśmy rady dogrzac silnika a jednak nasze osiągają temp. roboczą.
Myślę ze osłona trochę pomoże. Nie będzie tak buchac zimne powietrze od dołu a i coś tam utrzyma tego ciepła.

Co do vw Albercika to myślę że vw rozwiązał ten problem jakoś lepiej niż Fiat.
Na pewno ma solidną szczelna osłonę pod silnikiem i być może więcej termostatow.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Niska temperatura silnika

Numer postu:#37  Postprzez Albercik » Śr 21:32, 22 lis 2017

tak szczelna to ona znowu nie jest.

Przykład z ub. roku - jechałem narty na Słowację. W dniu wyjazdu było -19 st. Zapakowałem auto i pojechaliśmy. Po wyjeździe z miasta zrobiło się -24 st. - Dojechałem z Warszawy do Rawy Mazowieckiej (ok. 75km) i silnik miał przez całą drogę ok 80 st. Ponieważ Paszczura też trochę doposażyłem - pokazuje mi na zegarach temp. oleju. W lato olej ma ok 98-102 stopnie przy normalnej jeździe. Teraz miał cały czas 108. Dopiero za Rawą poprawiły się warunki drogowe i można było depnąć do 150 km/h - silnik się rozgrzał do 90 st., a temp. oleju spadła do 103 st...
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron