Napięcie Ładowania 10,2V

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Napięcie Ładowania 10,2V

Numer postu:#1  Postprzez darkos » N 11:41, 22 lut 2015

Dwa dni temu auto nie odpaliło. Podładowałem aku na prostowniku i niby wszystko OK. Panda odpaliła. Wczoraj wieczorem sprawdziłem napięcie ładowania. Na klemach przy włączonym silniku było 10,2 V. Bez aku było tyle samo. Co może być przyczyną?
darkos
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 23
Dołączył(a): N 21:30, 16 lut 2014
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 48
Panda: Panda 2 Niebieska
Imię: Darek

Re: Napięcie Ładowania 10,2V

Numer postu:#2  Postprzez arnold » N 12:17, 22 lut 2015

Przyczyny należy szukać przy alternatorze- tak czy siak wina leży w szczotkotrzymaczu- regulatorze(to jest jeden zespół), ewentualnie skontrolować samo podłączenie. Przed pracami należy odłaczyć akumulator, żeby nie zrobić zwarcia. Radzę żebyś jednak się udał z tym do mechanika, najlepiej zaufanego.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Napięcie Ładowania 10,2V

Numer postu:#3  Postprzez rosomak » N 14:25, 22 lut 2015

Tak jak pisze "arnold' sprawdź alternator, albo pękł korpus(obudowa) jest to częsta usterka w fiatowskich alternatorach. Naprawa może być nieopłacalna, lepiej kupić altek po regeneracji i samemu wymienić.
rosomak
Bywalec
 
Posty: 194
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Panda: Bravo2 1.4 + LPG
Imię: Darek

Re: Napięcie Ładowania 10,2V

Numer postu:#4  Postprzez arnold » N 16:25, 22 lut 2015

Raz kupiłem za 120 złoty altek, w starym szumią łożyska. Jak policzyłem koszt części, to wolałem dać inny alternator, przynajmniej nie muszę martwić się pierścieniami ślizgowymi, a za te pieniądze to nawet jak zrobi tylko 50 tys. to nie ma tragedii.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Napięcie Ładowania 10,2V

Numer postu:#5  Postprzez darkos » N 17:43, 22 lut 2015

Alternator wymieniłem 3 lata temu, bo pękł.
Przed chwilą sprawdziłem napięcie przez Multiecuscan. Przy wyłączonym silniku U=11.2V, a przy załączonym silniku 13.7V. I to bez względu czy ze światłami, dmuchawą na maxa i ogrzewaniem tylnej szyby, czy bez.
darkos
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 23
Dołączył(a): N 21:30, 16 lut 2014
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 48
Panda: Panda 2 Niebieska
Imię: Darek

Re: Napięcie Ładowania 10,2V

Numer postu:#6  Postprzez arnold » N 20:48, 22 lut 2015

Możesz napięcie sprawdzić bezpośrednio na alternatorze. Akumulator dętka też może zafałszować pomiar, ale nie do 11 z groszem.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Napięcie Ładowania 10,2V

Numer postu:#7  Postprzez mipan » So 10:51, 28 lut 2015

darkos napisał(a): Przy wyłączonym silniku U=11.2V, a przy załączonym silniku 13.7V. I to bez względu czy ze światłami, dmuchawą na maxa i ogrzewaniem tylnej szyby, czy bez.

To świadczy o tym, jak kiepska jest dokładność tego rodzaju sprawdzenia. Pomiar należy wykonać porządnym miernikiem cyfrowym na klemach akumulatora, a jeśli są podejrzenia co do połączeń, to również na alternatorze.
Wygląda na uszkodzenie regulatora napięcia lub całego alternatora.
mipan
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 91
Dołączył(a): Pt 17:47, 24 maja 2013
Lokalizacja: Warszawa
Panda: Active 1.1
Imię: Michał


Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

cron