Witam. Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jest to nawiązanie do wątku:
http://forum.pandaclubpolska.org/viewtopic.php?f=5&t=10221W sobotę i w niedziele odpalałem auto bez żadnego problemu. W poniedziałek padł mi nowy akumulator, który kupiłem 2 tygodnie temu.
Naładowałem akumulator i zaprowadziłem auto do mechanika. Mechanik sprawdził ładowanie akumulatora (14.1 na postoju), zdemontował alternator, przez dobę stał samochód podpięty do urządzenia sprawdzającego czy gdzieś bokiem nie "ucieka" prąd i nic. Po podpięciu kamery i telefonu do zapalniczki stwierdził, że jest chwilowy spadek ładowania do 13,6, a po odpięciu i ponownym podpięciu ww. urządzeń ładowania jest poprawne. Powiedział, że prawdopodobnie rozdzielacz gniazdek podpiętych do zapalniczki powoduje błędy na magistrali (U1600).
Lista błędów jakie zostały sczytane po podpięciu do komputera:
- P0340 Czujnik położenia wałka rozrządu. [Zakłócenia działania]To była przyczyna zapalania się pomarańczowej kontrolki silnika w czasie jazdy. Mechanik po oczyszczeniu styków i wykasowaniu błędów powiedział, że błąd już nie wyskakuje. Auto ma 116k przebiegu, a rozrząd był robiony przy 100k. Sprawdzał wszystko z rozrządem jest ok.- U1600 Magistrala CAN immobilizera. [Błąd komunikacyjny]
- P0115 Czujnik temp. płynu chłodzącego [Niepraw.sygn.temp./brak sygna.temp.] Ten moment pamiętam, bo na zimnym silniku 22 grudnia włączał mi się wentylator. Zdarzenie jednorazowe.- ABS 8.0
- C1108 Tablica wskaźników [Brak komunikacji]
- C1800 Napięcie akumulatora [Za niski]
- Poduszka pow. TRW 1.0
- 03 Lampka kontrolna poduszki powietrznej [Przerwa]
- 05 Dezaktywacja lampki kontrolnej poduszki powietrznej pasażera [Zwarcie do masy]
- Cent.ukł.elektron.ZE 2.1.2
- U1600 Minicrypt [Błąd komunikacyjny]
- B1008 Włącznik świateł postojowych [Błędny sygnał/brak sygnału]
- B1004 Akumulator [Wartość/sygnał poza zakresem min.]
- Wspomaganie kierownicy 1.1.1 Za piątym razem jak mi auto zakręciło to zapaliła mi się czerwona lampka kierownicy i miałem zablokowaną kierownicę. Jak zgasiłem auto i zapaliłem ponownie (tym razem bez przeszkód) wszystko zgasło i kierownica się odblokowała. Zdarzenie jednorazowe- C1001 Silnik wspomagania układu kierowniczego [Błąd]
- C1007 Napięcie zasilania [Błąd]Zdaje sobie sprawę, że niektóre błędy są po tym jak padł mi akumulator.
Pomiar wykonany po usunięciu ww. błędów.
- P0340 Czujnik położenia wałka rozrządu [Zakłócenia działania]
- U1600 Magistrala CAN immobilizera [Błąd komunikacyjny]Mechanik testowo podłączył kamerę i telefon do gniazdka zapalniczki przez rozdzielacz.- P0115 Czujnik temp. płynu chłodzącego [Niepraw.sygn.temp./brak sygn.temp.]Później po tym pomiarze mechanik wyczyścił styki czujnika położenia wału i twierdzi, że nie pojawia się ten błąd.
Po odebraniu auto od mechanika (przyjemność 350 zł) w czasie jazdy zauważyłem, że faluje mi wskaźnik temperatury.
Po przyjechaniu pod blok, odpaliłem auto 2 razy, a za trzecim już nie zakręcił za pierwszym razem. Odpiąłem klemę (-) od akumulatora, żeby się dziad w nocy znów nie rozładował i zastanawiam się co mam dalej z tym samochodem zrobić. Mechanik niewiele pomógł.
Pytanie, gdzie mam szukać przyczyny tych wszystkich problemów?