ESP w 100hp

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

ESP w 100hp

Numer postu:#1  Postprzez Stegos » Wt 10:16, 06 sty 2015

Czołem misiaczki :)

powiedzcie mi jak tam Wasze odczucia co do ESP w stu konnych misiaczkach?
ja mam wrażenie że... albo pozwala na bardzo dużo albo najnormalniej w świecie nie działa...
wcześniej miałem stilo i tam esp było nadgorliwe aż do bólu stąd moje pytanie
Ostatnio edytowano Wt 13:39, 06 sty 2015 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawiłem tytuł :) bo był zbyt ogólny.
Lepiej milczeć, narażając się na podejrzenie o głupotę, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Stegos
Aktywny
 
Posty: 73
Dołączył(a): Pn 6:39, 06 sty 2014
Lokalizacja: Wodzisław Śl
Panda: 100 hp
Imię: Stefan

Re: ESP w 100hp

Numer postu:#2  Postprzez Regis » Wt 22:58, 06 sty 2015

Głównie przy starcie mi działa. Przy próbach zerwania przyczepności na placu reaguje dopiero po odpuszczeniu ręcznego ;) Aczkolwiek jest baaardzo tolerancyjna ;) Też próbowałem na śniegu "rzucać" nią szybkimi skrętami i musiałem ostro przegiąć.
Regis
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 759
Dołączył(a): Pt 10:09, 05 gru 2014
Lokalizacja: Nowy Targ
Wiek: 35
Panda: Megane II 3d 2.0 16V
Imię: Łukasz

Re: ESP w 100hp

Numer postu:#3  Postprzez Stegos » Śr 11:02, 07 sty 2015

a wiesz może który bezpiecznik za to odpowiada? mam auto z "nemec" i doczytać się czegoś w tym barbarzyńskim języku... a na necie nigdzie nie mogę znaleźć a jak znajdę to instrukcję z wersji bez esp..

a korci mnie aby wyjąc ten bezpiecznik i się przejechać czy będzie różnica :)
Lepiej milczeć, narażając się na podejrzenie o głupotę, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Stegos
Aktywny
 
Posty: 73
Dołączył(a): Pn 6:39, 06 sty 2014
Lokalizacja: Wodzisław Śl
Panda: 100 hp
Imię: Stefan

Re: ESP w 100hp

Numer postu:#4  Postprzez Regis » Śr 12:39, 07 sty 2015

Nie wiem... Nie szukałem :D Nie było potrzeby póki co :D Ale z tego co czytałem w kilku miejscach to wyłącznik ASR odpina całą kontrolę trakcji ;) I to porządnie a nie tak jak w VW albo w Mercedesach lub BMW :P
Regis
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 759
Dołączył(a): Pt 10:09, 05 gru 2014
Lokalizacja: Nowy Targ
Wiek: 35
Panda: Megane II 3d 2.0 16V
Imię: Łukasz

Re: ESP w 100hp

Numer postu:#5  Postprzez Stegos » Śr 13:14, 07 sty 2015

tja jeno moja wersja nie ma ASR...
Lepiej milczeć, narażając się na podejrzenie o głupotę, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Stegos
Aktywny
 
Posty: 73
Dołączył(a): Pn 6:39, 06 sty 2014
Lokalizacja: Wodzisław Śl
Panda: 100 hp
Imię: Stefan

Re: ESP w 100hp

Numer postu:#6  Postprzez Regis » Śr 13:36, 07 sty 2015

Nie masz tego przycisku ASR koło przycisku od awaryjnych? Jeśli tak, to z tego co jest mi wiadomo w ogóle ESP możesz nie mieć. Przy przekręconym zapłonie masz kontrolkę ESP?
Regis
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 759
Dołączył(a): Pt 10:09, 05 gru 2014
Lokalizacja: Nowy Targ
Wiek: 35
Panda: Megane II 3d 2.0 16V
Imię: Łukasz

Re: ESP w 100hp

Numer postu:#7  Postprzez Stegos » Śr 21:49, 07 sty 2015

żadna kontrolka się nie pali.. jeno co mnie dziwi to to że ten wóz ma mieć seryjnie ESP niekoniecznie ASR.
jest jeszcze szansa że dojcze coś popsuły.. chyba czeka mnie wizyta na kompie - tam powinno wszystko wyjść jak na tacy.
Lepiej milczeć, narażając się na podejrzenie o głupotę, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Stegos
Aktywny
 
Posty: 73
Dołączył(a): Pn 6:39, 06 sty 2014
Lokalizacja: Wodzisław Śl
Panda: 100 hp
Imię: Stefan

Re: ESP w 100hp

Numer postu:#8  Postprzez Regis » Śr 21:57, 07 sty 2015

Nie jestem pewien czy aby na pewno wszystkie 100HP miały ESP :) Podjedź, sprawdź :) Ale z tego co mi się obiło o uszy (a raczej oczy) to ESP wraz z ASR było standardem tylko w niektórych krajach :) Np w Niemcach nie :)
Regis
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 759
Dołączył(a): Pt 10:09, 05 gru 2014
Lokalizacja: Nowy Targ
Wiek: 35
Panda: Megane II 3d 2.0 16V
Imię: Łukasz

Re: ESP w 100hp

Numer postu:#9  Postprzez przetwornica » Śr 23:09, 07 sty 2015

Jeśli jest ESP, to na etykiecie pompy ABS'u jest duży napis "ESP", a po włączeniu zapłonu zaświeca się na chwilkę kontrolka ESP, tak samo, jak "HILL HOLDER", czy wspomaganie kierownicy.
ESP nie ma dodatkowego bezpiecznika, jest to funkcja ABS'u, który zasilany jest z F04 - 40A; F23 - 20A i F87 - 7,5A
Ostatnio edytowano Śr 23:16, 07 sty 2015 przez przetwornica, łącznie edytowano 1 raz
przetwornica
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 415
Dołączył(a): N 14:01, 08 gru 2013
Lokalizacja: KMY (Siepraw)
Wiek: 41
Panda: 1.2 Active minus
Imię: Marek

Re: ESP w 100hp

Numer postu:#10  Postprzez Regis » Śr 23:12, 07 sty 2015

A u mnie z przed chwili... Wywaliło mi błąd ESP oraz Hill Holder... Zaświeciły się obydwie kontrolki na raz i wyskoczyły komunikaty, że trzeba się zgłosić do ASO. Po restarcie silnika zgasło i póki co się nie pojawiło. ABS śmiga, po restarcie hh oraz ESP i ASR śmigają aż miłe... Co może być nie tak? :(
Regis
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 759
Dołączył(a): Pt 10:09, 05 gru 2014
Lokalizacja: Nowy Targ
Wiek: 35
Panda: Megane II 3d 2.0 16V
Imię: Łukasz

Re: ESP w 100hp

Numer postu:#11  Postprzez Stegos » Śr 23:22, 07 sty 2015

@przetwornica
mi się żadna kontrolka nie pali - co do pompy jutro tam zaglądnę - a co do odczuć - ta 100tka tak się trzyma (i jest na tyle przewidywalna jak na takie małe autko) że nawet w zimowych warunkach ciężko ją wyprowadzić z toru- no chyba że ręcznym

@ Regis
jakaś kostka nie łączy albo przewód któryś co idzie do koła jest przetarty - mi w renii kiedyś waliło błędami z ASR i ABS.. kilku elektryków wiersze pisało aż jeden z nich postanowił porozpinać wszystkie kable z ABS itd. poczyścił styki itp i od tego czasu a było to 4 lata temu błąd nie wrócił :)
Lepiej milczeć, narażając się na podejrzenie o głupotę, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Stegos
Aktywny
 
Posty: 73
Dołączył(a): Pn 6:39, 06 sty 2014
Lokalizacja: Wodzisław Śl
Panda: 100 hp
Imię: Stefan

Re: ESP w 100hp

Numer postu:#12  Postprzez Regis » Cz 10:14, 08 sty 2015

Posprawdzam :) W sumie to fajnie by było, gdyby tyle tylko było :P Tylko zastanawiam się, czy ASR posiada swoje czujniki? Bo ABS'u mi w ogóle nie wywala. Sam ESP z ASR oraz Hill Holder.
Regis
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 759
Dołączył(a): Pt 10:09, 05 gru 2014
Lokalizacja: Nowy Targ
Wiek: 35
Panda: Megane II 3d 2.0 16V
Imię: Łukasz

Re: ESP w 100hp

Numer postu:#13  Postprzez OsiemKilo » Cz 19:50, 08 sty 2015

Kontrola trakcji działa na czujnikach absu.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: ESP w 100hp

Numer postu:#14  Postprzez Regis » Cz 20:08, 08 sty 2015

A czy kontrola trakcji posiada jakiś żyroskop? Czujnik wychylenia pojazdu lub jakiś niezależny czujnik działający dodatkowo poza czujnikami ABS'u?
Regis
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 759
Dołączył(a): Pt 10:09, 05 gru 2014
Lokalizacja: Nowy Targ
Wiek: 35
Panda: Megane II 3d 2.0 16V
Imię: Łukasz

Re: ESP w 100hp

Numer postu:#15  Postprzez przetwornica » Cz 22:30, 08 sty 2015

ASR porównuje prędkość kół napędowych (przednich) i tocznych (tylnych),
ESP sprawdza prędkość każdego koła z osobna i porównuje z kątem wychylenia układu kierowniczego,
HILL HOLDER potrzebuje sygnału wciśniętego pedału sprzęgła i czujnika przechyłu nadwozia,
będziesz kiedyś na spocie, to Ci ktoś odczyta zapisane błędy :wink:
przetwornica
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 415
Dołączył(a): N 14:01, 08 gru 2013
Lokalizacja: KMY (Siepraw)
Wiek: 41
Panda: 1.2 Active minus
Imię: Marek

Następna strona

Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron