Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

Tutaj rozmawiamy o wszystkim i o niczym.

Moderatorzy: Majkel_B, Camcioo

Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

Numer postu:#1  Postprzez witek785 » N 21:24, 04 sty 2015

Na allegro znalazłem fajny moduł świateł do jazdy dziennej, moduł bardzo prosto się instaluje do fabrycznej instalacji, efekt mamy taki że po uruchomieniu silnika z lekkim opóźnieniem włączają się światła drogowe na 40% mocy i tak możemy jeździć w dzień. Gdy włączymy światła postojowe, mijania, światła do jazdy dziennej gasną. Bardzo fajnie to wygląda, nie trzeba montować żadnych ledów. Podłączyłem ten moduł do swojego drugiego auta Astra H, wszystko działa jak należy, teraz kupiłem drugi moduł jak podłącze do pandy zamieszcze foty. link na allegro
http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich ... source=mlt
witek785
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): So 21:40, 03 sty 2015
Lokalizacja: dolnyśląsk
Panda: 1.2 kat
Imię: Witek

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

Numer postu:#2  Postprzez adamson » Pn 10:07, 05 sty 2015

Sposób na bakier z przepisami, niestety.

Wysłane z .... blendera zelmer ....
adamson
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): Pt 9:13, 15 kwi 2011
Lokalizacja: Świętochłowice /SW
Wiek: 51
Panda: Była Panda 1.1 Actual, obecnie Linea 1.4 Dynamic i Lancia Ypsilon Elefantino
Imię: Adam

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

Numer postu:#3  Postprzez misiek775 » Pn 11:07, 05 sty 2015

Przy kontroli policji mogą zabrać dowód - reflektory nie mają homologacji d używania ich jako światła dzienne
misiek775
Aktywny
 
Posty: 85
Dołączył(a): Pn 21:08, 16 cze 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 37
Panda: 1.1 2003
Imię: Micz

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

Numer postu:#4  Postprzez Regis » Pn 12:37, 05 sty 2015

już nie mówiąc o tym, że taka zabawa to nie jest jakaś wielka oszczędność... Dla mnie światła dzienne służą głównie po to, żeby oszczędzać reflektory i drogie żarówki a nie żeby oszczędzać prund... Bo moim zdaniem to sensu nie ma...
Regis
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 759
Dołączył(a): Pt 10:09, 05 gru 2014
Lokalizacja: Nowy Targ
Wiek: 35
Panda: Megane II 3d 2.0 16V
Imię: Łukasz

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

Numer postu:#5  Postprzez Deacon » Pn 21:03, 05 sty 2015

Sorry ale za cenę tego modułu mamy normalne dzienne na Ledach, które montujemy w kratki. O minusach napisali już koledzy wyżej. Ja nie widzę sensownego zastosowania :)
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

Numer postu:#6  Postprzez wojtassslg » Pn 21:25, 05 sty 2015

a mnie przy moim audio szczerze powiedziawszy mało interesuje czy auto mi spali mniej czy wiecej xD hahaha ale jesli ktos nie odpala sprzetu tak ze nawet po jezdzie trzeba ładowac aku to duzo powodzenia w modach i niech działa :) no i niech przebija numery homologacji
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 35

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

Numer postu:#7  Postprzez SALEK » Cz 21:58, 08 sty 2015

W samochodzie, który ma osobną żarówkę obsługującą drogowe może ma to sens moim zdaniem i wygląda ciekawie, ale jeśli jest jak w Pandzie na jednej to nie widzę sensu. To rozwiązanie jest stosowane fabrycznie w noeym Seacie Ibiza (zauważyłem to u taty w samochodzie) jeśli masz ustawione pokrętło od świateł w pozycji "Auto" nie podświetlają się zegary tylko wskazówki, nie podświetla się większość konsoli, chyba nie działa doświetlanie zakrętów przeciwmgłowymi, a światła mijania świecą tak na określiłbym 70% jasności. Pewnie jest to minimum światła emitowanego, które dopuszczają przepisy . Oszczędność znikoma, ale zawsze.
SALEK
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 834
Dołączył(a): Cz 12:45, 28 lut 2013
Lokalizacja: k/Krakowa
Panda: 1.2 Dynamic
Imię: Rafał

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

Numer postu:#8  Postprzez Regis » Cz 22:08, 08 sty 2015

Dzisiaj w Focusie MK1 FL widziałem takie cudo w akcji :) Osobiście jako że mam sentyment do tego wozu, to tam fajnie wyglądało :P Ale tak jak Salek przytoczył - tam są rozbite drogowe i mijania na osobne żarówki.W Pandzie prędzej bym się zastanowił nad wpięciem tego czegoś w światła przeciwmgłowe, aczkolwiek znając życie jest to już całkiem nielegalne :P
Regis
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 759
Dołączył(a): Pt 10:09, 05 gru 2014
Lokalizacja: Nowy Targ
Wiek: 35
Panda: Megane II 3d 2.0 16V
Imię: Łukasz

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

Numer postu:#9  Postprzez SALEK » Pt 16:20, 09 sty 2015

Regis napisał(a):W Pandzie prędzej bym się zastanowił nad wpięciem tego czegoś w światła przeciwmgłowe, aczkolwiek znając życie jest to już całkiem nielegalne :P


No właśnie niestety tak, a szkoda bo może bym się skusił.
Też szukałem jakiegoś oryginalnego rozwiązania problemu jazdy na światłach i spotkałem się z czymś takim:
http://allegro.pl/lampy-jazdy-dziennej-ring-fiat-500l-freemont-panda-i4924188824.html
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-drl-halogen-fiat-panda-2013-i4958718499.html
Dzienne jako ring przeciwmgłowego, wyglądają fajnie ale cena przeraża, pewnie ze względu na fakt, że nie ma wielkiej konkurencji.
SALEK
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 834
Dołączył(a): Cz 12:45, 28 lut 2013
Lokalizacja: k/Krakowa
Panda: 1.2 Dynamic
Imię: Rafał

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

Numer postu:#10  Postprzez Regis » Pt 16:30, 09 sty 2015

Cena mnie zabiła... :/ Chociaż możliwe że za rok - półtorej przemyślę temat, bo zauważyłem łuszczące się "sreberko" w przeciwmgłowych... :(
Regis
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 759
Dołączył(a): Pt 10:09, 05 gru 2014
Lokalizacja: Nowy Targ
Wiek: 35
Panda: Megane II 3d 2.0 16V
Imię: Łukasz

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

Numer postu:#11  Postprzez SALEK » Pt 16:31, 09 sty 2015

Regis napisał(a):Cena mnie zabiła... :/ Chociaż możliwe że za rok - półtorej przemyślę temat, bo zauważyłem łuszczące się "sreberko" w przeciwmgłowych... :(


U mnie też się łuszczy niestety.
SALEK
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 834
Dołączył(a): Cz 12:45, 28 lut 2013
Lokalizacja: k/Krakowa
Panda: 1.2 Dynamic
Imię: Rafał

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

Numer postu:#12  Postprzez Regis » Pt 16:36, 09 sty 2015

Ale już zacząłem kombinować po swojemu ;) Za 100 - 150 zł można kupić dwa oringi do portretów montowane przy obiektywach w lustrzankach. Muszę obczaić średnicę :) Jedyne w czym będzie lipa to to, że homologacji brak :/
Regis
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 759
Dołączył(a): Pt 10:09, 05 gru 2014
Lokalizacja: Nowy Targ
Wiek: 35
Panda: Megane II 3d 2.0 16V
Imię: Łukasz

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

Numer postu:#13  Postprzez przetwornica » Pt 19:54, 09 sty 2015

Podłączyłem ten moduł do swojego drugiego auta Astra H, wszystko działa jak należy,

Wprost przeciwnie.
Światła dzienne są tak skonstruowane, aby lekko rozpraszać strumień światła, światła drogowe emitują wiązkę skupioną.
Efekt jest taki, że samochód jest widoczny dokładnie z przeciwka, natomiast pod lekkim kątem już słabo.
Żarówka halogenowa powinna być zasilana napięciem znamionowym.
Gdy obniżymy jej moc, znacznie skracamy żywotność zaburzając regeneracyjny cykl halogenowy.
Dodatkowo żarówka halogenowa pod obniżonym napięciem emituje światło o większej długości fali, zatem mocniej nagrzewa odbłyśnik, który często jest z tworzyw sztucznych.
Pomijam już kwestie formalno-prawne, dalej jest to światło drogowe, którego używanie od świtu do zmroku jest zabronione w każdych warunkach, za wyjątkiem krótkiego sygnału ostrzegawczego.
przetwornica
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 415
Dołączył(a): N 14:01, 08 gru 2013
Lokalizacja: KMY (Siepraw)
Wiek: 41
Panda: 1.2 Active minus
Imię: Marek

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

Numer postu:#14  Postprzez OsiemKilo » Pt 21:05, 09 sty 2015

Takie rozwiązanie z długimi na ileś tam % było często stosowane przez producentow aut wypuszczanych na kraje skandynawskie także takie rozwiązanie nie niczym dziwnym, jedynie kwestia lamp z odpowiednią homologacją lub kwestia jej naniesienia ;)
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek


Powrót do Luźne tematy...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

cron