problem z doborem oleju silnikowego

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

problem z doborem oleju silnikowego

Numer postu:#1  Postprzez HasaN » Pt 16:12, 23 maja 2014

Panowie pomóżcie . Jaki mam kupić olej silnikowy "Selenia" . Jaki dobrać olej po 40 tys km .
HasaN
Aktywny
 
Posty: 57
Dołączył(a): So 17:48, 29 mar 2014
Lokalizacja: Dobrzelin
Wiek: 30
Panda: 1.2 2012
Imię: Adam

Re: problem z doborem oleju silnikowego

Numer postu:#2  Postprzez Mich@ł » Pt 21:51, 23 maja 2014

HasaN, a na wewnętrznej stronie maski nie ma przypadkiem naklejki ;)?

O samych olejach masz cały temat viewtopic.php?f=5&t=765 ;) Opinii jest wiele ;)
Ostatnio edytowano N 11:59, 13 wrz 2015 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawiono link.
Pozdrawiam,
Michał

Zapraszam na darmowy hosting zdjęć - http://vva.pl oraz forum akwarystyczne
Mich@ł
Profesjonalista
 
Posty: 480
Dołączył(a): Cz 13:50, 18 paź 2012
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 38
Panda: Panda Actual
Imię: Michał

Re: problem z doborem oleju silnikowego

Numer postu:#3  Postprzez zibi63 » Pt 22:37, 23 maja 2014

Jeśli chcesz selenię, to do Pandy w benzynie z rocznika 2012 5w40 KPE (wcześniejsze wersje silnikowe 1,1 i 1,2 były zalewane selenią 20 K 10w40). Olej ma jedną potężną wadę- w serwisie i sklepach motoryzacyjnych kosztuje nawet 70 zł za 1 l. Na allegro można kupić już za 35. Zasięgałem opinii w Petronas Polska ( rozprowadza oleje selenia i syntium) i oni zalecają sprzedaż w cenie 57 zł. Na temat sprzedaży poniżej tej ceny sugerowali, że może to być reeksport z innych krajów (czyżby cena w Polsce była tak wywindowana?). Nie mieli na razie sygnałów o podróbkach. Poza tym selenia nie odbiega od innych produktów tej klasy, pomimo, że wiele osób ma do tego oleju zastrzeżenia - ja słyszałem o nim dobre opinie. Przy przebiegu 40 tkm można zastosować olej dowolnej firmy o parametrach 5w40 i klasy C3 (niskopopiołowy). W tym względzie każdy ma swoje doświadczenie i na tej podstawie wyrobione zdanie.
zibi63
Stały bywalec
 
Posty: 251
Dołączył(a): Śr 19:58, 13 lis 2013
Lokalizacja: Horodło
Panda: Actual 2011
Imię: Zbyszek

Re: problem z doborem oleju silnikowego

Numer postu:#4  Postprzez HasaN » Pt 23:20, 23 maja 2014

Czyli jaki olej polecacie. Cena tu akurat nie gra znacznej roli mimo 70 zł/ l . Jedni piszą 10w40 inni ze 5w40. ?
HasaN
Aktywny
 
Posty: 57
Dołączył(a): So 17:48, 29 mar 2014
Lokalizacja: Dobrzelin
Wiek: 30
Panda: 1.2 2012
Imię: Adam

Re: problem z doborem oleju silnikowego

Numer postu:#5  Postprzez zojer » So 7:28, 24 maja 2014

Masz napisane w instrukcji....5w40 KPE Selenia
Pozdrawiam
zojer
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): N 8:03, 31 mar 2013
Lokalizacja: Kołbaskowo
Panda: Actual 1.2 ECO 69KM od 30.03.2011r
Imię: Jerzy

Re: problem z doborem oleju silnikowego

Numer postu:#6  Postprzez HasaN » So 7:32, 24 maja 2014

No okej ale nie ma różnicy po ilości kilometrów czy syntetyk czy półsyntetyk.
HasaN
Aktywny
 
Posty: 57
Dołączył(a): So 17:48, 29 mar 2014
Lokalizacja: Dobrzelin
Wiek: 30
Panda: 1.2 2012
Imię: Adam

Re: problem z doborem oleju silnikowego

Numer postu:#7  Postprzez HasaN » So 13:15, 24 maja 2014

Teraz mam zalany 10w40 i taki sam kupie i teraz razem z filtrem oleju "op 545/2" chyba taki filtr jest . powiedzcie jak mam wymienić filtr oleju i wyczyscic filtr powietrza itp żeby zrobić samemu przegląd Po tańszych kosztach a nie w aso za 500 zł jak się dziś dowiedziałem i dodatkowo powiedział ze trzeba wymienić klocki hamulcowe jak i świece .. nie wiem w ogóle po co ... aby żeby kasę zgarnąć
HasaN
Aktywny
 
Posty: 57
Dołączył(a): So 17:48, 29 mar 2014
Lokalizacja: Dobrzelin
Wiek: 30
Panda: 1.2 2012
Imię: Adam

Re: problem z doborem oleju silnikowego

Numer postu:#8  Postprzez zibi63 » So 20:19, 24 maja 2014

Jeśli masz Pandę z 2012 roku to musisz zalać selenią 5w40 KPE. Silnik ze względu na zmiany dostosowujące do bodajże normy euro 5 ma wprowadzone zmiany oraz podniesioną moc poprzez osiąganie jej przy wyższych obrotach (poprzednio przy 60 KM 5000 obr/min, teraz przy 69 KM 5500 obr/min). Do tego silnika stosuje się tylko oleje niskopopiołowe o mniejszej zawartości siarki- klasa C3. Tego nie spełniają oleje lepkości 10w40. Na upartego można lać i to, tylko po co ? Odbije się to na żywotności silnika.Stara zasada mówi, że jeśli Cię na pietruszkę stać, to niech będzie stać i na nać. Jak wspomniałem wcześniej na allegro jest dostępna selenia 5w40 KPE w rozsądnej cenie. Ja kupowałem w ricambioriginali, transakcja przebiegła wzorowo. Przebieg 40 tkm oznacza, że silnik w Twojej bryce tak naprawdę jest dopiero dobrze dotarty. Jeśli masz zalecany syntetyk to go lejesz. Zmieniasz go na półsyntetyk w sytuacji kiedy zaczyna porządnie brać olej(choć różne są szkoły w tym temacie). Silniki 1,2 bez problemu wytrzymują przebiegi co najmniej 300 tkm a to znaczy, że w tym czasie nie powinny brać oleju (zużycie oleju w ilości 1 litra na 10- 15 tkm należy traktować jako normę, choć przy katowaniu silnika może być jeszcze wyższe). Co do wymiany świec, to po 40 tkm jest zalecana. Co z tym zrobisz to Twój wybór. Jeśli są w dobrym stanie to można jeździć. Jednak filtr powietrza raczej wymieniłbym ( nie jest drogi, a może polepszyć pracę silnika). Odkręcasz dwie śrubki 10 mm po bokach obudowy filtra na górze silnika, potem rozłączasz przewód doprowadzający powietrze po prawej i unosisz do góry od przodu, bo na tyle obudowa jest na gumowym grzybku i po podniesieniu schodzi. Potem rozkręcasz obudowę i wyciągasz filtr.Do wymiany oleju potrzebny jest kanał (bez niego ciężka sprawa, choć pewnie nie niemożliwa), klucz sześciokątny 12 mm oraz klucz do odkręcenia filtra oleju (ja kupiłem taśmowy w mrówce za 13 zł). Brutalna metoda to wbicie śrubokręta w obudowę filtra oleju.Filtr odkręca się w lewo patrząc od przodu, czyli klasycznie. Przed założeniem nowego filtra oleju uszczelkę smarujesz cienko olejem. Dokręcasz ręką z wyczuciem (nie zaleca się robić tego kluczem). Tyle łopatologicznie, roboty nie jest dużo, a zaoszczędzić można. Co do reszty- klocki i szczęki możesz sprawdzić sam. Jeśli nie heblujesz za często to nie powinny być zużyte. Jeśli chodzi o płyn hamulcowy, to zalecają wymianę co 3 lata, ale to przesada i dotyczy raczej intensywnej eksploatacji. Poza tym jest możliwość sprawdzenia testerem (określa zawartość wody, ponieważ płyn jest higroskopijny) czy płyn jest dobry.
zibi63
Stały bywalec
 
Posty: 251
Dołączył(a): Śr 19:58, 13 lis 2013
Lokalizacja: Horodło
Panda: Actual 2011
Imię: Zbyszek

Re: problem z doborem oleju silnikowego

Numer postu:#9  Postprzez zojer » So 20:36, 24 maja 2014

I tak ma być jak napisał zibi63...
zojer
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): N 8:03, 31 mar 2013
Lokalizacja: Kołbaskowo
Panda: Actual 1.2 ECO 69KM od 30.03.2011r
Imię: Jerzy

Re: problem z doborem oleju silnikowego

Numer postu:#10  Postprzez HasaN » So 22:41, 24 maja 2014

Dzięki za odpowiedź zibi63 .
Ja od początku miałem zalany olejem Selenia 10w40 i na przeglądzie po 20 k tez był zalany 10w40 . Dziś kupiłem taki sam wraz z filtrem OP 545/2 . Po kolejnym przejechaniu 15-17 tys km. Wleje 5w40 i zobaczymy jak się sprawdzi .
HasaN
Aktywny
 
Posty: 57
Dołączył(a): So 17:48, 29 mar 2014
Lokalizacja: Dobrzelin
Wiek: 30
Panda: 1.2 2012
Imię: Adam

Re: problem z doborem oleju silnikowego

Numer postu:#11  Postprzez zibi63 » N 13:49, 25 maja 2014

Dziwna to sprawa. O ile nie można stwierdzić, co zalano fabrycznie, to w przypadku przeglądów gwarancyjnych zrobili Cię w jajo, zalewając 10w40. Ja mam Pandę z 2011 roku i w książce obsługi wyraźnie pisze, że olej silnikowy to selenia 5w40 KPE- musiałem się wykłócać, żeby zalali mi liqui molly 4100 top tec klasy C3 (mimo dyrektywy unijnej zezwalającej na użycie materiałów klienta spełniających normy producenta). Ewidentnie orżnęli Cię w serwisie, szkoda, że nie sprawdziłeś.
zibi63
Stały bywalec
 
Posty: 251
Dołączył(a): Śr 19:58, 13 lis 2013
Lokalizacja: Horodło
Panda: Actual 2011
Imię: Zbyszek

Re: problem z doborem oleju silnikowego

Numer postu:#12  Postprzez HasaN » N 15:19, 25 maja 2014

Oo nie wiedziałem myślałem ze wiedzą co robią :/ a filtr oleju jak odkręcić . Normalnie ręką da się i czy dokrecic tez ręcznie z wyczuciem ?
HasaN
Aktywny
 
Posty: 57
Dołączył(a): So 17:48, 29 mar 2014
Lokalizacja: Dobrzelin
Wiek: 30
Panda: 1.2 2012
Imię: Adam

Re: problem z doborem oleju silnikowego

Numer postu:#13  Postprzez zojer » N 15:23, 25 maja 2014

Nie czytasz co napisał zibi63...
zojer
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): N 8:03, 31 mar 2013
Lokalizacja: Kołbaskowo
Panda: Actual 1.2 ECO 69KM od 30.03.2011r
Imię: Jerzy

Re: problem z doborem oleju silnikowego

Numer postu:#14  Postprzez rosomak2 » N 17:36, 25 maja 2014

rosomak2
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 95
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 57
Panda: Panda IV Hybryd SPORT
Imię: Janusz

Re: problem z doborem oleju silnikowego

Numer postu:#15  Postprzez kampress » Pt 10:30, 03 paź 2014

Hej,
Nie chcę zakładać nowego wątku więc,
poradźcie proszę czy wymiana oleju z Seleni 5W40 na Shella 5W40 przy przebiegu 27000 tys. to będzie zbrodnia dla silnika - czy może być...? - dodam że auto jeździ 90 % na LPG - silnik 1,2 69 PS, rocznik 2012.
kampress
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 193
Dołączył(a): Cz 14:22, 26 cze 2014
Lokalizacja: małopolskie
Panda: 1,2 Pb + LPG
Imię: kampress

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron