Numer postu:#9 przez Pentium » So 16:45, 25 sty 2014
Najlepiej do wymiany cylinderka zdemontować szczęki ham. wraz ze sprężynami, rozpierakiem ręcznego, zostaje Ci sam cylinderek. Można pokusić się o uproszczoną procedurę wymiany samego cylinderka, choć nie jest to łatwe, nie w każdym modelu auta się sprawdza i dobrze mieć kogoś do pomocy.
Po zdjęciu bębna ham. musisz rozpiąć górną sprężynę szczęk ham., od strony zewnętrznej tarczy kotwicznej luzujesz śruby M6 mocujące cylinderek ham. do tarczy kotwicznej, odkręcasz od cylinderka końcówkę przewodu hamulcowego (najlepiej za pomocą specjalnego klucza oczkowego przeciętego, do kupienia np. w Bricomarche), potem rozchylasz na boki szczęki u góry, odkręcasz do końca śruby mocujące cylinderka i wyciągasz go. Może być konieczne najpierw zdjęcie zapinek sprężystych z kołków trzymających szczęki w płaszczyźnie pionowej, po środku szczęk, aby odchylić je na boki. Szczęki będą ściągane z powrotem dolną sprężyną, więc druga osoba powinna je jakimiś dźwigniami rozchylać. Cylinderek powinien wyjść, ale montaż nowego jest trudny i obarczony ryzykiem uszkodzenia gumowych osłon, górnymi końcówkami szczęk.
W każdym razie jedną sprężynę musisz rozpiąć, jednak najlepiej zrobić to zgodnie ze sztuką - odpięcie linki ręcznego, odpięcie zapinek mocowania szczęk, rozpięcie sprężyn, zdjęcie szczęk z rozpierakiem ręcznego, odkręcenie przewodu, odkręcenie mocowania cylinderka, wymiana cylinderka i montaż w odwrotnej kolejności.
Pozdrawiam.