Numer postu:#1 przez wojtekmzks » Śr 18:50, 30 paź 2013
Witam, mam pewne problemy z Pandą. Od dłuższego czasu występują problemy typu szarpanie, dławienie, brak mocy itp. na instalacji gazowej i na benzynie. Po wymianie cewki zapłonowej objawy na benzynie ustały, instalacja gazowa była regulowana i przez krótki okres było okej. Jednak wszystko powróciło, głównie na gazie, raz jeździ ładnie jak na benzynie, a raz szarpie tak, że gaz trzeba wyłączyć bo inaczej zaraz gaśnie silnik. Wczoraj próbując jechać na gazie miałem te objawy więc przełączyłem się na benzynę i po chwili pojawiła się kontrolka checkengine, która zawsze znikała po ponownym uruchomieniu silnika. Tym razem została na dłużej, pojechałem dziś do mechanika żeby podpiął pod kompa i wyskoczyło kilka błędów:
-P0300 - Przypadkowe lub wielokrotne wypadanie zapłonów
-P0301 - Cylinder nr 1 ? Wykryte wypadanie zapłonów
-P0302 - Cylinder nr 2 ? Wykryte wypadanie zapłonów
-P0130 - Obwód sondy lamda (blok cyl. 1, czujnik 1) ? wadliwe działanie
-P0420 - Zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników, tzw. współczynnik konwersj...
(te znaki zapytanie były, ja ich nie dodawałem)
Mechanik powiedział, że sonda i katalizator do wymiany (katalizator już był podejrzany o chęć wymiany). Teraz moje pytanie: co dokładnie oznaczają te błędy? Są wynikiem błędnie działającej sondy i katalizatora czy coś jeszcze? No i jaką sondę kupić? Bo patrzyłem na allegro, ale jest ich tyle, że głowa boli. I ostatnie pytanie, najpierw udać się do gazownika żeby sprawdził regulację itd., czy najpierw wymiana sondy, a potem gazownik?
Pozdrawiam