Pasek wymieniony
Wymieniłem bez napinacza bo był w bardzo dobrym stanie.
Mini manualPotrzebne narzędzia:
- nowy pasek (Contitech 6PK1180 dla wersji bez klimatyzacji, 6PK1310 dla wersji z klimatyzacją)
- klucz do kół
- podnośnik/lewarek
- klucz oczkowy 15
- wkrętak krzyżowy
- coś pod plecy jak będziemy się kłaść pod autem
Czas pracy ok. 30 minut. Do wymiany nie jest potrzebny kanał.
1. Luzujemy śruby prawego koła.
2. Podnosimy auto na podnośniku lub lewarku
3. Odkręcamy śruby i ściągamy koło
4. Odkręcamy wkręty mocujące plastikowe nadkole i ściągamy je
5. Odkręcamy osłonę paska - 3 wkręty
Mamy teraz taki widok:
6. Teraz kładziemy się pod autem i zakładamy klucz oczkowy 15 na napinacz:
Naciskamy klucz w stronę tyłu silnika celem zwolnienia napinacza. Trzeba użyć trochę siły. Drugą ręką ściągamy pasek.
7. Teraz trzeba założyć nowy pasek. Najlepiej pozakładać na duże koła i napinacz a na końcu na rolkę alternatora. Tak jak przy ściąganiu trzeba pchać klucz założony na napinacz w stronę tyłu silnika tyle, że dużo mocniej. Trochę gimnastyki jest ale na spokojnie da się założyć pasek.
8. Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności czyli osłona paska, nadkole, koło.
Gotowe
Tutaj stan paska po 112tyś. km.