1.3 Mjet wymiana paska wieloklinowego

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

1.3 Mjet wymiana paska wieloklinowego

Numer postu:#1  Postprzez Deacon » Wt 18:50, 24 wrz 2013

Witam

Dzisiaj przy okazji wywalania kata zauważyłem, że pasek wieloklinowy jest w fatalnym stanie. Trzeba go wymienić tylko pytanie czy sam pasek czy może razem z napinaczem? Sam pasek Conti to jakieś 60zl, zestaw z napinaczem SKF to jakieś 200zl. Przebieg 112tyś km.
Kasa nie gra aż takiej roli ale pytam, czy to się wymienia kompletem czy tylko pasek?
No i pytanie zasadnicze - robił to już ktoś w klekocie? Dam radę sam to ogarnąć? :)
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: 1.3 Mjet wymiana paska wieloklinowego

Numer postu:#2  Postprzez OsiemKilo » Wt 19:02, 24 wrz 2013

Ja jeszcze nie robiłem ale juz sie przymierzałem, bo u mnie pasek jest jeszcze ok ale słychac trochę rolkę napinacza. Patrzyłem tam juz kilka razy i wygląda na to, że operacja jest do wykonania we własnych zakresie.
Jeśli chodzi o wymiane to najlepiej pasek razem z napinaczem. Pytanie tylko co z pompą wody? Wymieniać czy zostawić?
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: 1.3 Mjet wymiana paska wieloklinowego

Numer postu:#3  Postprzez Deacon » Wt 21:30, 24 wrz 2013

Już wiem, że trzeba ściągnąć prawe koło, prawe nadkole, osłonę paska i mamy dostęp do wszystkiego.
Pompę wody to chyba przy zmianie rozrządu dopiero?
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: 1.3 Mjet wymiana paska wieloklinowego

Numer postu:#4  Postprzez OsiemKilo » Wt 21:56, 24 wrz 2013

Z tego co ja się orientuję to pompa wody jest na pasku klinowym. Rozrząd w naszych autach jest teoretycznie dożywotni ;)
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: 1.3 Mjet wymiana paska wieloklinowego

Numer postu:#5  Postprzez Deacon » Wt 23:16, 24 wrz 2013

Tak, pompa jest na pasku ale jak nie cieknie i auto się poprawnie nagrzewa to nie widzę sensu wymieniać.
Rozrząd jest teoretycznie dożywotni ale... łańcuch też się wyciąga a ślizgi wycierają więc jak zacznie dzwonić to trzeba będzie wymienić :)
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: 1.3 Mjet wymiana paska wieloklinowego

Numer postu:#6  Postprzez Deacon » Śr 18:01, 25 wrz 2013

Pasek wymieniony :) Wymieniłem bez napinacza bo był w bardzo dobrym stanie.

Mini manual

Potrzebne narzędzia:
- nowy pasek (Contitech 6PK1180 dla wersji bez klimatyzacji, 6PK1310 dla wersji z klimatyzacją)
- klucz do kół
- podnośnik/lewarek
- klucz oczkowy 15
- wkrętak krzyżowy
- coś pod plecy jak będziemy się kłaść pod autem

Czas pracy ok. 30 minut. Do wymiany nie jest potrzebny kanał.

1. Luzujemy śruby prawego koła.
2. Podnosimy auto na podnośniku lub lewarku
3. Odkręcamy śruby i ściągamy koło
4. Odkręcamy wkręty mocujące plastikowe nadkole i ściągamy je
5. Odkręcamy osłonę paska - 3 wkręty

Mamy teraz taki widok:
Obrazek

6. Teraz kładziemy się pod autem i zakładamy klucz oczkowy 15 na napinacz:
Obrazek
Naciskamy klucz w stronę tyłu silnika celem zwolnienia napinacza. Trzeba użyć trochę siły. Drugą ręką ściągamy pasek.

7. Teraz trzeba założyć nowy pasek. Najlepiej pozakładać na duże koła i napinacz a na końcu na rolkę alternatora. Tak jak przy ściąganiu trzeba pchać klucz założony na napinacz w stronę tyłu silnika tyle, że dużo mocniej. Trochę gimnastyki jest ale na spokojnie da się założyć pasek.
Obrazek

8. Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności czyli osłona paska, nadkole, koło.

Gotowe :)

Tutaj stan paska po 112tyś. km.
Obrazek
Obrazek
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: 1.3 Mjet wymiana paska wieloklinowego

Numer postu:#7  Postprzez MATI8888_M1 » Cz 11:07, 26 wrz 2013

Fajna mini manual, widzę inaczej od 1.1 i 1.2 ale naprawdę jest się przydać manual.
Obrazek
RED PANDA by MATI8888_M1
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) na PW.
MATI8888_M1
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 343
Dołączył(a): Pt 11:12, 12 lip 2013
Lokalizacja: Wilczyn
Panda: 1.1 LPG | 2009 | Active
Imię: Mateusz

Re: 1.3 Mjet wymiana paska wieloklinowego

Numer postu:#8  Postprzez OsiemKilo » Wt 23:59, 12 lis 2013

Juz teraz dzięki za manual, bardzo sie przyda Obrazek
Nie wymieniałeś napinacza?
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: 1.3 Mjet wymiana paska wieloklinowego

Numer postu:#9  Postprzez Deacon » Śr 1:08, 13 lis 2013

Nie wymieniłem bo nic się z nim nie działo :)
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron