element eco jazdy

Tutaj rozmawiamy o wszystkim i o niczym.

Moderatorzy: Majkel_B, Camcioo

element eco jazdy

Numer postu:#1  Postprzez pitt_99 » N 9:03, 03 mar 2013

Witam.
Z racji tego, że w internecie jest pełno sprzecznych informacji, chciałbym się zapytać o jeden element zasad ekonomicznej jazdy. Mianowicie, przy jakiej prędkości należy jeździć z jaką prędkością obrotową. Otóż wiele "fachowców" uważa, że najlepiej jest jeździć na jak najniższych obrotach, czyli dość szybko zmieniać biegi na wyższe. (Cały czas mowa o wersji benzynowej). Jeżdżę tak cały czas, natomiast miałem okazję przejechać się ostatnio Fordem Kugą w wersji dieslowskiej. Ustawiłem tempomat na 40 km/h, na IV biegu obroty wynosiły 1200 obr/min, a spalanie około 6 l/100 km. Po zmianie na III bied, zachowaniu tej samej prędkości, obroty wzrosły do 1900 obr/min, a spalanie spadło do około 3,2 l/100km. Rozumiem, że w Dieslach chodzi o to, aby jeździć z obrotami zbliżonymi do tych, które uzyskuje się przy największym momencie obrotowym.
W silnikach benzynowych też tak jest?

Nie mam obrotomierza w swoim Miśku, a biegi zmieniam tak:
I - > 15 km/k
II - 15 ÷ 25-30 km/h
III - 25-30 ÷ 40 km/h
IV - 40 - 50 km/h
V- < 50 km/h
pitt_99
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 233
Dołączył(a): Pn 17:26, 11 lut 2013
Lokalizacja: Jaworzno
Wiek: 39
Panda: II Actual 1.1 LPG
Imię: Piotr

Re: element eco jazdy

Numer postu:#2  Postprzez wojtassslg » N 9:16, 03 mar 2013

tak samo jest, jak walisz 75% pedału przyśpieszenia na niskich obrotach to po niedługim czasie jak się silnik rozgrzeje sterownik daje wczesny zapłon i przyrost ciśnienia jest mały i efektywnosc spada. Im więcej nabite auto tym bardziej odczuć to można. Jak najszybciej przyśpieszyć do prędkości podróżnej nie przekraczając maksymalnego momentu obrotowego i zobaczysz jak ci spadnie spalanie
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 35

Re: element eco jazdy

Numer postu:#3  Postprzez bart_tychy » N 10:53, 03 mar 2013

wojtassslg napisał(a):tak samo jest, jak walisz 75% pedału przyśpieszenia na niskich obrotach to po niedługim czasie jak się silnik rozgrzeje sterownik daje wczesny zapłon i przyrost ciśnienia jest mały i efektywnosc spada. Im więcej nabite auto tym bardziej odczuć to można. Jak najszybciej przyśpieszyć do prędkości podróżnej nie przekraczając maksymalnego momentu obrotowego i zobaczysz jak ci spadnie spalanie

on wie co mówi. jak jest + 30' to ma zamknięte szyby w aucie "bo mniej pali"
bart_tychy
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1058
Dołączył(a): Wt 17:27, 02 lis 2010
Lokalizacja: Tychy
Wiek: 35
Panda: była, ale nie ma :( jest paseratti
Imię: Bartek

Re: element eco jazdy

Numer postu:#4  Postprzez Camcioo » N 11:02, 03 mar 2013

bart_tychy napisał(a):on wie co mówi. jak jest + 30' to ma zamknięte szyby w aucie "bo mniej pali"

No mniej bo mniejszy opór powietrza ale się leje z człowieka jak ze "świni" :D :zakrecony:
Oferuje konsultacje : treningowe, żywieniowe i suplementacyjne :ok:
Podłączenie pod Fes-a, Mes-a, Osiowanie, kasowanie błędów itd
Camcioo
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2623
Dołączył(a): Wt 22:14, 27 gru 2011
Lokalizacja: Będzin / Grodziec
Wiek: 33
Panda: Czarnula / Bravo 1.4 t-jet
Imię: Kamil

Re: element eco jazdy

Numer postu:#5  Postprzez wojtassslg » N 12:10, 03 mar 2013

bart_tychy napisał(a):
wojtassslg napisał(a):tak samo jest, jak walisz 75% pedału przyśpieszenia na niskich obrotach to po niedługim czasie jak się silnik rozgrzeje sterownik daje wczesny zapłon i przyrost ciśnienia jest mały i efektywnosc spada. Im więcej nabite auto tym bardziej odczuć to można. Jak najszybciej przyśpieszyć do prędkości podróżnej nie przekraczając maksymalnego momentu obrotowego i zobaczysz jak ci spadnie spalanie

on wie co mówi. jak jest + 30' to ma zamknięte szyby w aucie "bo mniej pali"


tyś był tyś widział, dawno temu i nie prawda.
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 35

Re: element eco jazdy

Numer postu:#6  Postprzez Sztygar » N 12:57, 03 mar 2013

Pitt- biegi zmieniam podobnie, jak nie zależy mi na jakimś zawrotnym przyspieszeniu ( o ile można o takim mówić w silniku 1.1:P ) i spalanie oscyluje w granicach 5,2 litra. Najważniejsze, aby nie wciskać pedału gazu do oporu, bo wtedy najbardziej wzrasta spalanie :)
Sztygar
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 49
Dołączył(a): Śr 15:06, 16 sty 2013
Lokalizacja: Mikołów
Wiek: 35
Panda: 1.1 benzyna, 2003r.
Imię: Adrian

Re: element eco jazdy

Numer postu:#7  Postprzez bambrys » Pn 1:55, 04 mar 2013

50 i 5 bieg trochę za szybko ja zmieniam przynajmniej przy 60 silnik ma lżej ale pozostałe tak samo
Obrazek
bambrys
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 329
Dołączył(a): Wt 13:57, 28 gru 2010
Lokalizacja: Nisko
Wiek: 40
Panda: 1,1 Olimpic klima gaz BRC
Imię: Dawid

Re: element eco jazdy

Numer postu:#8  Postprzez Bykuu » Śr 11:49, 06 mar 2013

Po co szyby otwierać jak klima jest :))
Bykuu
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): Śr 12:35, 12 wrz 2012
Lokalizacja: Białystok
Panda: 1.3 Mj 2006


Powrót do Luźne tematy...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron