Matt39 napisał(a):Ja tez mam problem z hamulcami. Ostatnio zauważyłem że auto jest wolniejsze. Po zakonczeniu jazdy czuć z tylnych kól spaloną gumę lub okładzine szczęki. rozbierłem bęben. Bęben jest zardzewiały i ma rant na zewnątrz i wewnatrz. krecąc kołem czuc w jednym miejscu opór. poruszłem szczękami i koło kręci się lekko za chwilę sytuacja wraca.
Matt39 napisał(a):przednie koła też na podniesionym kręcę kołem czuć opór, zdejmuję koło klocki przylegają mocno do tarczy (czy tak jest prawidłowo?) zdejmuję klocki poruszam tłoczkiem i ok.
wuja69 napisał(a):Możesz zmierzyć średnicę wew. bębna? powinna wynosić 180mm.
Matt39 napisał(a):ustawiłem samoregulatro żeby szczęki maksymalnie były ścisniete i tak bęben stary wchodzi gładko i jak go przykręcę to kręci się bez oporów ale jak założę nowy i dokręcę go śrubami to ni h.... nie można go nawet ruszyc. Co jest grane?
Sztygar napisał(a):Podczepię się pod temat, gdyż jest powiązany z moim pytaniem
A chodzi mi o to, ile kosztują klocki hamulcowe (jakie firmy polecacie) i czy dla kilku złotych bawić się z tym samemu (marne mam doświadczenie) czy lepiej jednak zostawić to mechanikowi?
Romix13 napisał(a):Matt39 napisał(a):ustawiłem samoregulatro żeby szczęki maksymalnie były ścisniete i tak bęben stary wchodzi gładko i jak go przykręcę to kręci się bez oporów ale jak założę nowy i dokręcę go śrubami to ni h.... nie można go nawet ruszyc. Co jest grane?
To jest grane, że na starym miałeś bardziej ręczny naciągnięty, bo najprawdopodobniej były ranty już, skoro masz samoregulator na maximum ściśnięty to zanim założysz nowy bęben , najpierw popuść konkretnie regulację linki ham. ręcznego na tyle, że jak założysz nowe bębny ,to mają się luźno kręcić. Potem musisz na nowo sobie ręczny wyregulować, naciągnąć.
Sztygar napisał(a):Podczepię się pod temat, gdyż jest powiązany z moim pytaniem
A chodzi mi o to, ile kosztują klocki hamulcowe (jakie firmy polecacie) i czy dla kilku złotych bawić się z tym samemu (marne mam doświadczenie) czy lepiej jednak zostawić to mechanikowi?
Matt39 napisał(a): Mam pytanie czy to normalne że jak dusiłem pedał hamulca przy zdjętym bębnie to tryskało i z jednej i drugiej strony cylinderka a pedał był miękki? Jak założyłem bęben to ok hamuje i pedał jest twardy.
rosomak napisał(a):Matt39 napisał(a): Mam pytanie czy to normalne że jak dusiłem pedał hamulca przy zdjętym bębnie to tryskało i z jednej i drugiej strony cylinderka a pedał był miękki? Jak założyłem bęben to ok hamuje i pedał jest twardy.
Jak nie masz założonych bębnów to ci cylinderki wyciskaja sie na maxa i będzie lało.
rosomak napisał(a):Czy pamiętacie swoje odczyty, ewentualnie może ktoś się oriętuje ile powinno być ?
Powrót do Mechanika - problemy techniczne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości