Falujący wskaźnik temperatury

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Numer postu:#46  Postprzez Wiesław90 » Wt 23:01, 11 sty 2011

JDK napisał(a):Wymiana kosztowała mnie tyle co poświęciłem czasu na to ;) Warto to samemu zrobić bo nie jest to skomplikowana czynność...


A jest jakaś wymierna kwota czy sam dłubałeś , ile czasu to zajmuje ??
Jak ktoś ma w życiu pecha to i w bananie pestkę znajdzie. XD
Wiesław90
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 822
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Nakło Śl.
Wiek: 34
Panda: 1.1 =)

Numer postu:#47  Postprzez Deacon » Wt 23:42, 11 sty 2011

ja tylko tak dodam od siebie, bo kolega wyzej proponuje termos firmy Vernet. niestety ale to najgorszy wybor - cena idzie tutaj w parze z jakoscia. lepiej dolozyc kilka PLN'ow wiecej i kupic chociaz Wahlera.
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Numer postu:#48  Postprzez JDK » Wt 23:55, 11 sty 2011

Masz do odkrecenia dwie sruby klucz 10 (najlepiej grzechotka, jedna sruba blizej chlodnicy normalnie odkrecisz a druga jest glebiej i przydaje sie przedluzka), wyjac termostat czyli zdjac opaske, wlozyc nowy zalozyc opaske i skrecic, odpowietrzyc... jak ogarniesz to w 30 minut wymienisz... Ja rozmawialem ze znajomym i powiedzial ze wymienial mnoswo termostatow i zakladal tej firmy, nikt nie wracal do niego z reklamacja... Kazdy moze zalozyc co chce... ja pisze o tym jak ja to zrobilem :) nikt nie musi mnie nasladowac... :P wiesz u mnie wszystko dziala wiec nie mam podstaw zeby pisac negatywne opinie.
JDK
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2044
Dołączył(a): So 13:32, 25 gru 2010
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 34
Panda: Była Biała, Był Sunny, Było Cc 1.2, Było Bmw e36 coupe Jest Sej 1.4 16v 6 speed
Imię: Jędrek

Numer postu:#49  Postprzez old1 » Śr 0:25, 12 sty 2011

Problem został rozwiązany, więc nie wiem czy ciągnąć ten wątek, ale jeszcze postanowiłem napisać.

Jeśli silnik nie osiąga tzw temp roboczej to sterownik daje większą dawkę paliwa( fakt że to jest może i niezauważalne ale jest) .


Czy temperatura robocza to jakaś stała, czy jest to jakiś zakres. Wydaje mi się - na tzw. chłopski rozum - że zmiany w obiegu cieczy chłodzącej muszą mieć wpływ na chwilową temperaturę cieczy, a więc będzie się ona wahać.

Przypuśćmy, że ruszamy przy mrozie rzędu kilkudziesięciu stopni. Silnik osiąga właściwą temperaturę i żeby uchronić go przed przegrzaniem termostat puszcza płyn na duży obieg. Chłodnica jest właściwie "zmrożona" do pierwszego przepływu cieczy, więc chłodzi ją niezwykle skutecznie, a więc wskazówka temp. płynu musi lekko opaść.

Nie wiem niestety, jaką wartość ma jedna kreska - 2, 4, 6 stopni? Sterownik będzie aż tak czuły na takie wahanie? Trzeba by to sprawdzić;)

U mnie występuje ono już od jakichś 3 lat. Codziennie robię trasę Piekary - Michałkowice - Piekary i na tym dystansie zimą spalam 5,5 na 100 km, latem 0,5 litra mniej, więc chyba ok.

Podczas ostatniego wyjazdu na narty sylwestrowe na trasie Piekary - Bukowina Tatrzańska (3 osoby + narty + bagaż) spaliła mi mniej niż 5 litrów na 100.

Podsumowując - nie widzę negatywnych skutków drobnego wahanie temperatury - przynajmniej jeśli chodzi o spalanie.
old1
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 60
Dołączył(a): So 18:30, 23 paź 2010
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Numer postu:#50  Postprzez JDK » Śr 0:30, 12 sty 2011

Drobne owszem moze i tak ale u mnie nie bylo to drobne, a po wymianie termostatu problem znikl czyli to bylo przyczyna wahan wskaznika temperatury a raczej zlej temperatury silnika bo wskaznik po prostu ja pokazywal.
JDK
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2044
Dołączył(a): So 13:32, 25 gru 2010
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 34
Panda: Była Biała, Był Sunny, Było Cc 1.2, Było Bmw e36 coupe Jest Sej 1.4 16v 6 speed
Imię: Jędrek

Numer postu:#51  Postprzez marcin » Śr 14:15, 12 sty 2011

Mam pytanie do JDK jak spuściłeś płyn z układu chłodzenia?
marcin
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): N 21:28, 12 gru 2010
Lokalizacja: Ksawerów
Wiek: 43
Panda: Active plus

Numer postu:#52  Postprzez JDK » Śr 15:29, 12 sty 2011

nie spuszczałem... Odkrecilem termostat i to to mialo wyleciec to wylecialo (plyn z silnika). Pozniej tylko uzupelnilem ubytek i to wszystko. Wiesz termostat jest dosyc wysoko wiec nie za wiele wyleci plynu ;)
JDK
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2044
Dołączył(a): So 13:32, 25 gru 2010
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 34
Panda: Była Biała, Był Sunny, Było Cc 1.2, Było Bmw e36 coupe Jest Sej 1.4 16v 6 speed
Imię: Jędrek

Numer postu:#53  Postprzez marcin » Śr 20:11, 12 sty 2011

Dziękuje za odpowiedz. ja jade do swojego mechanika w poniedziałek bo mi też wskazówka faluje ok 2 kresek. Planuje zmienić termostat bo doszedłem do tego wniosku po prześledzeniu tej dyskusji że to jedyne słuszne wyjście z sytuacji aby zlikwidować wachania wskaźnika.
marcin
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): N 21:28, 12 gru 2010
Lokalizacja: Ksawerów
Wiek: 43
Panda: Active plus

Numer postu:#54  Postprzez JDK » Śr 20:14, 12 sty 2011

no i najtansze... ;)
JDK
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2044
Dołączył(a): So 13:32, 25 gru 2010
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 34
Panda: Była Biała, Był Sunny, Było Cc 1.2, Było Bmw e36 coupe Jest Sej 1.4 16v 6 speed
Imię: Jędrek

Numer postu:#55  Postprzez Wiesław90 » Śr 20:19, 12 sty 2011

Zastanawiam sie ile taka wymiana kosztuje w warsztacie , ktoś wie ??
Jak ktoś ma w życiu pecha to i w bananie pestkę znajdzie. XD
Wiesław90
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 822
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Nakło Śl.
Wiek: 34
Panda: 1.1 =)

Numer postu:#56  Postprzez marcin » Śr 20:19, 12 sty 2011

jeszcze jedno a jak odpiołeś tą opaske na termostacie bo ona jest nie rozbieralna. pużniej założe normalną opaskę skręcaną
marcin
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): N 21:28, 12 gru 2010
Lokalizacja: Ksawerów
Wiek: 43
Panda: Active plus

Numer postu:#57  Postprzez JDK » Śr 20:21, 12 sty 2011

popsulem srubokretem i kombinerkami :) i zalozylem nowa ;) nie ma zadnego problemu z obiema czynnosciami :D
JDK
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2044
Dołączył(a): So 13:32, 25 gru 2010
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 34
Panda: Była Biała, Był Sunny, Było Cc 1.2, Było Bmw e36 coupe Jest Sej 1.4 16v 6 speed
Imię: Jędrek

Numer postu:#58  Postprzez bambrys » Śr 20:54, 12 sty 2011

ja kupiłem oryginalny i chyba sam wymienię bo nie ma sensu płacić za coś takiego tylko powiedz mi jak odpowietrzyłeś układ i czy tą uszczelkę co tam jest to dałeś nową czy tą starą i czy jakiś silikon dawałeś czy nie?
bambrys
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 329
Dołączył(a): Wt 13:57, 28 gru 2010
Lokalizacja: Nisko
Wiek: 40
Panda: 1,1 Olimpic klima gaz BRC
Imię: Dawid

Numer postu:#59  Postprzez JDK » Śr 20:58, 12 sty 2011

Uszczelke mialem w komplecie z termostatem dobrze oczyscilem powierzchnie na silniku papierkiem sciernym, nie dawalem zadnego silikonu... Tu masz link
http://www.fiatpanda.org.pl/plikownia.h ... info&id=51

sciagnij sobie i zobacz co i jak.
JDK
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2044
Dołączył(a): So 13:32, 25 gru 2010
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 34
Panda: Była Biała, Był Sunny, Było Cc 1.2, Było Bmw e36 coupe Jest Sej 1.4 16v 6 speed
Imię: Jędrek

Numer postu:#60  Postprzez bambrys » Śr 21:15, 12 sty 2011

ok dzięki jutro może podejmę się wymiany przy okazji usuwania mojej usterki szarpania :cry:
bambrys
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 329
Dołączył(a): Wt 13:57, 28 gru 2010
Lokalizacja: Nisko
Wiek: 40
Panda: 1,1 Olimpic klima gaz BRC
Imię: Dawid

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron