Klejenie się sprzęgła, zmienny opór pracy pedału

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Klejenie się sprzęgła, zmienny opór pracy pedału

Numer postu:#1  Postprzez victor89 » Pn 23:54, 21 sty 2013

Fascynuje mnie powód takich objawów dlatego was pytam, gdyż może wiecie coś na ten temat.

W temperaturach >0 sprzęgiełko chodzi ciężko, ale już przywykłem. Chodziło tak na starej skrzyni, na nowej skrzyni i z nową tarczą, linką i łożyskiem (docisk też nowy)

W temperaturach <0 dzieją się śmieszne rzeczy, wrażenie jakby sprzęgło się skleiło. Wsiadam do zmarzniętego autka i muszę mocno nacisnąć 'betonowy' pedał sprzęgła, w pewnej chwili następuje przełamanie, huk/trzask i mogę już bardzo swobodnie wciskać i puszczać sprzęgło. Tak lekko jakby pedał był nieważki. Z czasem robi się znowu normalnie (czyli chodzi ciężko).

WTF?
FES 3.5 + ELM 327 1.4b. Proxi/osiowanie, kasowanie błędów itp.
victor89
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 777
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 35
Panda: 1.2 Dynamic '04 + LPG
Imię: Wiktor

Re: Klejenie się sprzęgła, zmienny opór pracy pedału

Numer postu:#2  Postprzez mich43l » Wt 0:07, 22 sty 2013

olej jest w skrzyni ?
ELM 327
Interfejs Tartarini
mich43l
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 289
Dołączył(a): Pn 22:33, 03 gru 2012
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 35
Panda: 1.1 8V + Tartarini TEC99
Imię: Michał

Re: Klejenie się sprzęgła, zmienny opór pracy pedału

Numer postu:#3  Postprzez tomjoz » Wt 0:26, 22 sty 2013

Olej niema nic wspólnego ze sprzęgłem.

W pandach nie są zbyt wytrzymałe sprzęgła.

Potrafi wysiąść nawet po przejechaniu 80tys,km

Piszesz ,że huk trzask,sklejanie to pewnie kończy się docisk

ale też piszesz,że na mrozie betonowy pedał może linka mokra i przymarza..
wstaw go na noc do ciepłego to zamarzającą linkę przetestujesz czy zamarza czy nie.
tomjoz
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 698
Dołączył(a): So 21:21, 10 lis 2012
Lokalizacja: Września
Wiek: 45
Panda: II 1,2 2008rok Dynamic LPG Sekwencja BRC Błękitna
Imię: Tomek

Re: Klejenie się sprzęgła, zmienny opór pracy pedału

Numer postu:#4  Postprzez victor89 » Wt 1:10, 22 sty 2013

tomjoz napisał(a):Olej niema nic wspólnego ze sprzęgłem.
W pandach nie są zbyt wytrzymałe sprzęgła.
Potrafi wysiąść nawet po przejechaniu 80tys,km
Piszesz ,że huk trzask,sklejanie to pewnie kończy się docisk
ale też piszesz,że na mrozie betonowy pedał może linka mokra i przymarza..
wstaw go na noc do ciepłego to zamarzającą linkę przetestujesz czy zamarza czy nie.

Olej jest jak najbardziej, choć tak jak zauważyłeś - nie ma to najmniejszego znaczenia
Komplet sprzęgła wymieniałem rok temu, czyli jakieś 25 tys km temu - nie pamiętam by rok temu były takie śmieszne rzeczy
Docisk również wymieniany - huk to może zbyt duże słowo. Słychać że coś zostaje "przełamane" i już.
Panda 95% swojego życia stoi w garażu, ale wystarczy żeby postała 2h na mrozie i objawy opisane wyżej występują.
Tutaj ewidentnie winowajcą jest mróz - woda w lince mi nie pasuje za bardzo.
FES 3.5 + ELM 327 1.4b. Proxi/osiowanie, kasowanie błędów itp.
victor89
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 777
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 35
Panda: 1.2 Dynamic '04 + LPG
Imię: Wiktor

Re: Klejenie się sprzęgła, zmienny opór pracy pedału

Numer postu:#5  Postprzez tomjoz » Wt 12:27, 22 sty 2013

pisałeś,że pedał twardy "betonowy" wiec tak pomyślałem o przymarzaniu linki.

w sprzęgle niema nic na tyle skomplikowanego żeby usterka była nie do naprawiania czy też nie do ustalenia właściwej diagnozy.

Jeśli przejechałeś 25tys po wymianie to niema prawa się zużyć.
woda w docisku po nagrzaniu na pewno by odparowała i usterka by znikła.
Mi się wydaje tu na słabą jakość docisku,albo jakiś błąd mechanika przy wymianie w wyniku czego zużył się docisk albo jakaś jego cześć np,słoneczko w docisku.

Tylko pytanie dlaczego na mrozie tak się dzieje to jest dziwne.
U mnie jak jest -10 to też trochę sprzęgło się odzywa,a po nagrzaniu jest cisza.Tłumacze se tym że pomału się kończy sprzęgło i tyle,jak się skończy to wymienię.

Ja bym u Ciebie w pierwszej kolejności przejrzał dokładnie linkę może się gdzieś zacina w pancerzu.
tomjoz
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 698
Dołączył(a): So 21:21, 10 lis 2012
Lokalizacja: Września
Wiek: 45
Panda: II 1,2 2008rok Dynamic LPG Sekwencja BRC Błękitna
Imię: Tomek

Re: Klejenie się sprzęgła, zmienny opór pracy pedału

Numer postu:#6  Postprzez victor89 » Wt 14:05, 22 sty 2013

Tak mniej więcej wygląda droga od pedału sprzęgła do silnika. Nie wiem co poza linką a dociskiem może być nie tak. Jeśli to wina wody to już dawno powinna odparować.

Obrazek
FES 3.5 + ELM 327 1.4b. Proxi/osiowanie, kasowanie błędów itp.
victor89
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 777
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 35
Panda: 1.2 Dynamic '04 + LPG
Imię: Wiktor

Re: Klejenie się sprzęgła, zmienny opór pracy pedału

Numer postu:#7  Postprzez tomjoz » Śr 0:01, 23 sty 2013

Właśnie jeśli
ani linka ani docisk,woda w komorze sprzęgła by zaraz odparowała

łożysko oporowe raczej nie powoduje tego że ciężko wcisnąć sprzęgło,wiec nie mam pojęcia

ja nadal stawiam na linkę,albo docisk.

trudno stwierdzić przyczynę jeśli się niema fizycznego kontaktu z autem.
tomjoz
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 698
Dołączył(a): So 21:21, 10 lis 2012
Lokalizacja: Września
Wiek: 45
Panda: II 1,2 2008rok Dynamic LPG Sekwencja BRC Błękitna
Imię: Tomek


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron