Falujący wskaźnik temperatury

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Falujący wskaźnik temperatury

Numer postu:#1  Postprzez JaceK » So 22:20, 04 gru 2010

Heh, mam to od dawna. Temperatura dochodzi do "połowy" czyli 90 stopni, a tu nagle łup, spada do tej kreski poniżej, i znowu rośnie. Czy u Was jest podobnie?
JaceK
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1969
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 42
Panda: 1.2 Dynamic Full Opcja
Imię: Jacek

Numer postu:#2  Postprzez Vito » So 22:35, 04 gru 2010

U mnie jest identycznie. Jeden kolega z innego forum z tym walczył dość długo, wydał dużo kasy na wszystkie elementy układu chłodzenia i objawy dalej były :(

Podobno TTTM czyli ten typ tak ma :)
Vito
Admin na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 4203
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Wiek: 45
Panda: była - jest pug 508
Imię: Witek

Numer postu:#3  Postprzez zecer1971 » So 23:04, 04 gru 2010

W moim przypadku pomogła wymiana termostatu firmy Wahler.
zecer1971
Zasłużony dla PCP
Avatar użytkownika
 
Posty: 859
Dołączył(a): Pt 23:07, 05 lis 2010
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 52
Panda: Była Active z klimą
Imię: Tomek

Numer postu:#4  Postprzez marcin » Cz 17:20, 23 gru 2010

Mi to się zaczeło jak zapowierzyłem nagrzewnice w samochodzie.
A czy u was występuje ten problem też latem bo u mnie tylko zimą?
Wie ktoś jak prawidłowo odpowietrzyć układ chłodzenia? Proszę o szczegułowy opis.
marcin
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): N 21:28, 12 gru 2010
Lokalizacja: Ksawerów
Wiek: 43
Panda: Active plus

Numer postu:#5  Postprzez tytusolk » Cz 19:37, 23 gru 2010

Mam ten sam problem ale tylko zimą, auto zachowuje się normalnie i wszystko jest OK więc nie zaqwracam sobie tym głowy :D
Z tym jest chyba tak jak pisze Vito TTTM :D
tytusolk
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 613
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: OLK/DG
Wiek: 46
Panda: 1.2 Dynamiczna zapalniczka:)
Imię: Sebastian

Numer postu:#6  Postprzez Franek16i » Pt 4:43, 24 gru 2010

ja mam tak samo:) w lecie elegancko lapie temp szybciutko :) i trzyma:) ,
a w zimie dochodzi do 90 i spada do tej pierwszej kreski moze troche wyzej:/ poprostu uklad chlodzenia jest za dobry do tego samochodu:) wymienialem termostat bo byl pandniety bo i w lecie obnizal temperature ale to z rok temu bylo a tak to zawsze w zimie u mnie raz gra dwa troche opadnie pozniej jak sie zagrzeje jest normalnie trzyma:)
Franek16i
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 34
Panda: Pandolot 1.2 + NOS:)

Numer postu:#7  Postprzez Huczas » Pt 11:42, 24 gru 2010

może wystarczy odpowietrzyć układ?
Huczas
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1995
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Ruciane-Nida/ Warszawa
Wiek: 37
Panda: 1.2 Dynamic

Numer postu:#8  Postprzez Vito » Pt 15:41, 24 gru 2010

Nie wystarczy :( za dużo takich przypadków jest 8)
Vito
Admin na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 4203
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Wiek: 45
Panda: była - jest pug 508
Imię: Witek

Numer postu:#9  Postprzez artuss7 » Pt 23:07, 24 gru 2010

Miałem podobny przypadek w Grande Punto 1.2, pomogła wizyta w ASO i wymienili termostat, tata ma roczne bravo 1.4 i podobna sytuacja z temperaturą miała miejsce tydzień temu ale już jest spokój. Nie jesteście sami ;p
artuss7
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 390
Dołączył(a): So 18:30, 23 paź 2010
Lokalizacja: Limanowa/Kraków
Wiek: 35
Panda: 100 HP

Numer postu:#10  Postprzez marcin » N 0:42, 26 gru 2010

U mnie taka sytuacja jest gdy włączone jest ogrzewanie jak ogrzewanie jest nastawione na zimne to wskaźnik tęperatury nawet nie drgnie.
Co o tym sądzicie i czy to napewno wina termostatu?
marcin
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): N 21:28, 12 gru 2010
Lokalizacja: Ksawerów
Wiek: 43
Panda: Active plus

Numer postu:#11  Postprzez Wolfi » N 11:54, 26 gru 2010

Przyczyn moze byc wiele, ja termostatu nie wymienialem, falował mi wskaznik wiec dolałem płynu i przestalo. Teraz po wymianie płynu na nowy nie ma juz takich objawów...
Wiele było spekulacji na ten temat łacznie z wymiana chłodnicy...Ten typ po prostu tak ma...
Obrazek
Wolfi
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 980
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Nisko
Wiek: 42
Panda: 1.1

Numer postu:#12  Postprzez 12pawel » Pn 11:40, 27 gru 2010

Nie ma czegoś takiego jak ten typ tak ma. Temperatura musi być 87-90 stopni i żaden wskaźnik nie może drgać. Chcecie jeździć z takim układem chłodzenia to wasza sprawa ale liczcie się że sporo więcej pali niedogrzany silnik, a i bardziej sie przy niskich temp zużywa.

1. odpalcie silnik i przetestujcie termostat czyli: podnieście maske i złapcie ręką wąż który idzie do chłodnicy od prawej strony( prawa strona jak stoi się przodem do maski), jeśli wąż zrobi się ciepły wcześniej niż wskazówka będzie na połowie skali znaczy że termostat jest do du.. i przepuszcza w niższych temp. (opcja bardzo prawdopodobna)
2. odpowietrzenie układu. Pod maską na wygłuszeniu są 2 przewody z cieczą chłodzącą idącą do nagrzewnicy, na jednym(górnym) jest takie pokrętełko. na odpalonym, nagrzanym silniku(koniecznie musi być nagrzany i włączony tak zwany "duży obieg")należy wykręcić te pokrętło i obserwować czy leci ciecz czy powietrze. Jak leci ciecz to wszystko ok.
Przy odkręcaniu tego pokrętła lekko dodać gazu żeby pompa cieczy chłodzącej dostała trochę więcej obrotów.
3. podepnijcie komputer pod pandę i sprawdźcie czy wskaźnik was nie oszukuje a temp jest ok. Jeśli komputer wskaże ok 87stopni a wskaźnik będzie wskazywał mniej niż połowę znaczy że jest do du.. ( mało prawdopodobne)
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#13  Postprzez JDK » Pn 14:45, 27 gru 2010

Ja tak mam gdy włączę ogrzewanie na ful to spada szybko a jak wyłączę to wraca znowu na pół...
Bo życie jest zbyt krótkie żeby jeździć autem bez Gleby
JDK
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2044
Dołączył(a): So 13:32, 25 gru 2010
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 34
Panda: Była Biała, Był Sunny, Było Cc 1.2, Było Bmw e36 coupe Jest Sej 1.4 16v 6 speed
Imię: Jędrek

Numer postu:#14  Postprzez 12pawel » Pn 14:52, 27 gru 2010

No to masz coś nie tak. Sprawdź tak jak pisałem wyżej czy nie padł Ci termostat itp.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#15  Postprzez sabath21 » Pn 17:23, 27 gru 2010

Kolego 12pawel sprawa była poruszana nie raz, kolega z ak wymienial chyba z 10 termostatów i dalej było to samo, oddawal auto do serwisu i za kazdym razem cos wymieniali, zawsze wystepowal ten problem. Ja wymieniłem termostat i znów to samo także nie ma sie co kłócić. Uklad chlodzacy zostal tak skonstruowany i koniec. Nie ma co dywagowac wiecej na ten temat. IMO czujnik temperatury jest bardzo czuly na zmiane temperatury. Jezeli wskaznik opadnie o jedną kreskę to moze to byc zmiana +- 3 stopnie. U ojca w megane wskaznik faluje identycznie jak w pandzie, KONIEC KROPKA wiecej nie mam do dodania a wnioski sami wyciagnijcie.
sabath21
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 272
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Kielce
Wiek: 37
Panda: 1.1 Actual 150hp

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

cron