padł akumulator?

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Numer postu:#16  Postprzez wojtassslg » N 20:00, 26 gru 2010

a ja mam jeszcze lepsza akcje... mam aku 2 lata i 10 miesiecy i po doładowaniu, rano auto mam rozładowane...
sprawdziłem amperomierzem indukcyjnym pobór i na zgaszonym na linii + bierze aż 4 [A] co u licha się zwarło? zaczeło sie dziać jakies 2 tyg temu, myślałem że po prostu aku słaby. Ale coś go żre
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 35

Numer postu:#17  Postprzez Vito » N 21:27, 26 gru 2010

Najczęściej alarm lub radio ulega awarii i pobiera za dużo prądu :(
Vito
Admin na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 4203
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Wiek: 45
Panda: była - jest pug 508
Imię: Witek

Numer postu:#18  Postprzez JDK » N 21:32, 26 gru 2010

moze jedna z cel padla... tzn zasiarczyla sie.
Bo życie jest zbyt krótkie żeby jeździć autem bez Gleby
JDK
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2044
Dołączył(a): So 13:32, 25 gru 2010
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 34
Panda: Była Biała, Był Sunny, Było Cc 1.2, Było Bmw e36 coupe Jest Sej 1.4 16v 6 speed
Imię: Jędrek

Numer postu:#19  Postprzez wojtassslg » Pn 0:29, 27 gru 2010

no własnie po odpięciu wzmacniacza, kondensatora i radia pobory były niemalże takie same jak w pandzie kumpla też 1.1 jak jutro rano odpale to spoko to jeszcze 2 dni poczekam zeby wynik był miarodajny potem bede dochodził co dokładnie go ściąga i zobacze na innym radiu.

1. 1,165
2. 1,160
3. 1,185
4. 1,160
5. 1,180
6. 1,185

taka gęstość elektrolitu - jest dużo za mała ale po ładowaniu na prostowniku akumulatora odpala od razu tzn po 1 obrocie wału na zimny motur, dodam, że niepotrzebnie wlałem troche destylatu.
Do tego dolałem troszke kwasu siarkowego ale niepamiętam jakie stężenie i łacznie płynu mam ponad norme tak, że płyn dochodzi pod koreczki.
Aktualnie mam na aku 12,9 czyli gites a książkowo jest niby 12,8
prąd ładownia na altku w tej nowej pandy 1.1 był 14,2 u mnie 14,1 czyli gites zakładam, że ten spadek to zabrudzony/zurzyty altek.
Sytuacja jest rozwojowa mam nadzieje, że mnie nie szarpnie po kieszeni, bede informował :)

A i tak BTW ktoś kiedyś pytał o prąd rozruchowy pandy na rozgrznym moturze wyszło mi około 40-45A pomiar był mało dokładny i nie wiadomo w jakim delta t miernik całkuje sygnał.
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 35

Numer postu:#20  Postprzez 12pawel » Pn 11:17, 27 gru 2010

wojtassslg napisał(a): na rozgrznym moturze wyszło mi około 40-45A pomiar był mało dokładny i nie wiadomo w jakim delta t miernik całkuje sygnał.


No tak razy 2 i myślę że prąd na rozgrzanym tyle mniej więcej ma. Na zimnym to trzeba spokojnie razy 3 do 4 raza :) Jak silnik o mocy 0,9kW może brać tak mało prądu.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#21  Postprzez wojtassslg » Pn 15:12, 27 gru 2010

mierzyłes czy strzelasz?
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 35

Numer postu:#22  Postprzez 12pawel » Pn 15:26, 27 gru 2010

W astrze 1,7 diesel było średnio 280A . Tu jest wykres
http://img502.imageshack.us/img502/9864 ... 373154.gif
W pandzie nie mierzyłem ale szacuje.
Poza tym to jest łatwo policzyć. Rozrusznik ma 0,9kW(nie mylić, jest to moc rozrusznika na wale nie moc jaką pobiera z akumulatora)
więc tak 0.9kW to 900W, Sprawność silnika prądu stałego to ok 80% więc moc jaką pobiera z akumulatora to ok 1100W Napięcie na akumulatorze podczas rozruchu to ok 10V. Liczymy prąd 1100W/10V=110A do tego dochodzi bendiks który pobiera tu strzelam ok 15A i mamy 125A. do tego dochodzą obciążenia całej elektroniki i wzbudzanie uzwojenia alternatora, wiec szacunkowo przy rozruchu panda pobiera ok 140A przy normalnych warunkach pracy, bo jak silnik rozgrzany to wiadomo że rozrusznik mniej prądu ściągnie, ale na mrozie coś koło 150 może nawet być.

Są to obliczenia szacunkowe ale dość prawdopodobne gdyż w astrze obliczenia są bardzo podobne do pomiarów.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#23  Postprzez wojtassslg » Pn 19:04, 27 gru 2010

ile kosztuje taki miernik z podpięciem do kompa? Zapewne na RS232 chodzi
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 35

Numer postu:#24  Postprzez 12pawel » Pn 20:14, 27 gru 2010

No cena strasznie wysoka. Tutaj są przykłady takiego sprzętu. http://shop.ebay.pl/?_from=R40&_trksid= ... =PicoScope
Miałem okazję bawić się nim kiedyś w pracy teraz niestety już dostępu do niego nie mam.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#25  Postprzez Franek16i » Wt 4:31, 28 gru 2010

jeszcze jakby kolega powiedzial ktory przewodzik trzeba poprawic przy aku ten od tego alternatora:) pzdr:)
Franek16i
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 34
Panda: Pandolot 1.2 + NOS:)

Numer postu:#26  Postprzez 12pawel » Wt 10:09, 28 gru 2010

Przewód do alternatora jest ten sam co do rozrusznika, te 2 elementy są połączone szeregowo. Przewód ten jest zaciśnięty na klemie, a nie do niej przykręcany. Można go poprawić , ale najlepiej dać po prostu drugi, dodatkowy między alternatorem a klemą ( taki mostek zrobić) i problem zniknie. Ja kupiłem 1,2m przewodu LGY 16mm2 + 2 końcówki, wszystko polutowane, a nie zaciskane więc więcej takich problemów już nie będzie raczej.

Jeśli chcecie sprawdzić czy macie złe połączenie trzeba wykonać 2 pomiary woltomierzem. Jeden pomiar bezpośrednio na akumulatorze, drugi bezpośrednio na alternatorze( minus miernika na silnik, plus miernika na wyprowadzenie z alternatora) Jeśli będą różnice w napięciu nawet o te 0,1V to już warto pogrzebać przy połączeniach.

dodam jeszcze że gdy poprawimy połączenie to i rozrusznik będzie lepiej kręcił bo do niego też idzie niższe napięcie przy słabym połączeniu przewodu.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#27  Postprzez wojtassslg » Wt 21:32, 28 gru 2010

No i się pomyliłem. Dzisiaj znowu rozładowany i prad na postoju 3-4A czyli troche mniejszy. Czy może byc to wina zwarcia na przewodach/kostce linii podświetlenia 4 pokręteł nadmuchu?
Bo akcje były takie, że prawa częśc mi się nie świeciła i uznałem to, że po 3 latach od kupna w salonie mogła paść... no i wtedy jak pisałem ze to wina remota, to już świeciła prawda... od piątku lewa częśc się zgasiła, a prawa przy ustawianiu rodzaju nawiewu traciła oświetlenie.
Powiedzcie mi czy jest problem dostać się tam gdzie kostka przychodzi do żarówek i jak to zrobić?
Zasilanie idzie z Body komputera?
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 35

Numer postu:#28  Postprzez Adam » Cz 22:37, 20 sty 2011

huczas napisał(a):Aha, od razu zapytam.

Jaki akumulator polecacie?

tradycyjny czy żelowy?

jaka jest różnica między nimi?

no i jakie parametry?



Akumulatory żelowe nie są przeznaczone do pracy i przechowywania w ujemnych temperaturach (nietrwałe) Doskonale spisują się w motocyklach na 1/2 sezonu - bo długowieczne, mogą leżeć i trzymają. Jednak bezpieczny prąd zwarcia jest mniejszy. Trzeba wybierać większą pojemność, ale ostrożnie - wtedy nie rozładować, by nie uszkodzić słabego alternatora.
Do samochodów normalnie używanych na terenie Polski (tych nie zabytkowych) są niepraktyczne. Używam Centra (obudowa czarna albo szara) w kilku samochodach. Miałem oryginały niemieckie, francuskie, a obecnie Centra. Teraz produkowane są z tak dobrych materaiałów, że są trwałe jak zagraniczne. Cenowo wychodzi korzystniej. Po klkunastu latach jeżeli słabną (gdy zimno) to nie występuje gwałtowny zanik prądu - nie miałem takiego przypadku. Wtedy jadę i wymieniam ok. 7-10lat.
Parametry aku. nigdy wyższe od tych z instrukcji, jeżeli masz zwykły alternator, pasek - zapotrzebowanie na prąd i z silnikiem benzynowym, Przy oleju napędowym - ja nie zadecyduję opinii o pojemności aku., zależy od wymagań, rodzaju pracy i samochodu itp.- i w zasadzie musisz go niszczyć.
bart_gabi
Adam
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): Wt 20:09, 18 sty 2011
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 47
Panda: 2004

Numer postu:#29  Postprzez 12pawel » Cz 22:54, 20 sty 2011

Adam napisał(a):Parametry aku. nigdy wyższe od tych z instrukcji, jeżeli masz zwykły alternator, pasek - zapotrzebowanie na prąd i z silnikiem benzynowym,


Co Ty za bajki opowiadasz, no chyba że masz na myśli napięcie :D
Napięcie fakt nie możesz dać większego, ale jeśli masz na myśli pojemność akumulatora to NIE MA ograniczenia.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#30  Postprzez Adam » Pt 19:53, 21 sty 2011

12pawel napisał(a):
Adam napisał(a):Parametry aku. nigdy wyższe od tych z instrukcji, jeżeli masz zwykły alternator, pasek - zapotrzebowanie na prąd i z silnikiem benzynowym,

Co Ty za bajki opowiadasz, no chyba że masz na myśli napięcie :D
Napięcie fakt nie możesz dać większego, ale jeśli masz na myśli pojemność akumulatora to NIE MA ograniczenia.

Fakt - nie ma ograniczenia w instrukcji co do większej pojemnośc i prądu rozruchowego akumulatora przy silnikach benzynowychi. Zakładaj więc jakie uważasz że potrzebne i gabarytowo możliwe.
Jedynie podałem wyjasnienie konstrukcyjne dla:
40Ah przy 1,1 8V albo 40-50Ah dla 1,2 8V i 4*4 jak i Climbing
i 50Ah przy 1,3 16V lub Snow.
bart_gabi
Adam
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): Wt 20:09, 18 sty 2011
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 47
Panda: 2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

cron