Punto 1,2 8v 60KM też w mojej opinii jest sporo dynamiczniejsze od pandy mimo iż na co dzień punto ujeżdża ciotka w stylu kapeluszniczo emeryckim. Niestety spalanie punto też odczuwalnie niższe niż w Pandzie, choć kolor aut ten sam
Jednak od czasu jak odkupiłem Pandę od siostry (znam auto od nowości) dużo już w nim poprawiłem i ogólna dynamika poprawiła się choć nadal szału nie ma.
Niestety Panda jest również odczuwalnie wolniejsza od Seicento 1,1Mpi czyli 55KM które mniej mi paliło i było dużo ostrzejsze, a v max SC według nawigacji 184km/h Pandy to z wielkim bólem 160km/h.
Mam nadzieje, że z czasem dojdę co i jak z moją Pandą, aktualnie zmiany od zeszłego roku jeśli chodzi o silnik i inne mające wpływ na osiągi to;
-kable + świece - poprawa równości pracy nie wypadają zapłony
-nowy rozrząd + pompa wody, olej filtr oleju i powietrza - brak specjalnie odczuwalnych zmian
-podmiana cewki - nie szarpie ale jeszcze czasem zajączek
-regulacja luzu zaworowego - wszystkie wydechowe okazały się po za dopuszczalnymi granicami dwa ssące na granicy dopuszczalnej dwa po za - auto nabiera dynamiki nie szarpie duża różnica inna jazda inny samochód
-montaż gazu - brak odczuwalnych zmian auto nie dużo traci na gazie pracuje równo jest ok ale pozostaje lekkie szarpnięcie między 2-3tysiące
-czyszczenie przepustnicy - auto lepiej rozwija moc w pełnym zakresie obrotów do oporu, na wolnych obrotach nie ma takich delikatnych szarpnięć - choć zarówno przed jak i po auto równo trzymało i trzyma obroty jałowe, wyczyszczenie przepustnicy dało bardzo odczuwalną różnicę w pracy silnika - przepustnica była bardzo brudna
- wymiana skrzyni i sprzęgła - poprzednia skrzynia się posypała - bez wpływu na osiągi lepiej chodzi sprzęgło gorzej lewarek na biegi 1 i 2 - muszę jakoś przesmarować linki - nadal to na mnie czeka
- ostatnią pracą nad silnikiem było odcięcie niebieskiego przewodu od pochłaniacza oparów paliwa - auto odpalało i odpala dobrze powodem odpięcia układu jest próba likwidacji delikatnych szarpnięć między 2-3 tysiące obrotów - jest chyba lepiej albo to sugestia
- nie pamiętam tego układu w SC.
Jeżeli ktoś doczytał do końca to dodam, że większość prac w jakimś mniejszym lub większym stopniu wpłynęła na poprawę pracy jednostki. Minimalnie spadło też spalanie przy tej samej co dziennej jeździe.
W najbliższym czasie zbliża mi się przegląd instalacji gazowej przy okazji wymiana filtrów od gazu czyszczenie ew. regulacja, co będę chciał połączyć z wymianą oleju, filtra i filtra powietrza. Zobaczymy czy to coś da.