Nierówna praca silnika

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Nierówna praca silnika

Numer postu:#1  Postprzez bloodkrol » Wt 14:14, 16 paź 2012

Witam,
Panowie nagralem dzis filmik jak pracuje silnik mojej pandy.
Faza bardzo silna - podczas jazdy na biegu jalowym rowniez wystepuje tylko z roznym nasileniem...



Link do niego, dodam ze cewki swiece i przewody wymienione w tym miesiacu.
Na gazie i PB przerywa tak samo tylko rozne nasilenie.

Gaz mam od niecalych 2miesiecy, wczesniej tak nie bylo.
Ogolnie tez na PB dziwnie przyspiesza tak niemiarowo na nizszych obrotach wkreca sie nawet slabnac.

Mam nadzieje ze jakos sie doczytacie, pisze z iphone'a co jednak nie jest najwygodniejsze.

Pozdrawiam

Ps: zalaczyla sie chlodnica i sie uspokoilo ale normalnie jak jestem w trasie
Takie przerywanie wystepuje bez specjalnie wiekszego obciazenia
bloodkrol
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 18
Dołączył(a): Śr 18:32, 18 kwi 2012
Lokalizacja: Kielce
Wiek: 33
Panda: bida '04 1.1

Re: Nierowna praca silnika

Numer postu:#2  Postprzez Dorian1.1 » Wt 14:36, 16 paź 2012

Moim zdaniem wyglada jakby nie chodzil na wszystkie gary, lecz zalaczenie wentylatora chlodnicy nie ma z tym nic wspolnego...Problem wystepuje na LPG I PB??
Za kierownicą Pandy życie staje sie piekniejsze:-)
Niebiesko-biały znikający punkt... Spokojnie to tylko ja i moja Pandzia:-)
http://www.facebook.com/PandapoBydgosku Zapraszam

MES, ELM, KKL i wiedza zawsze pod ręką jesteś w Bdg kontaktuj się :)
Dorian1.1
Wieczny Szperacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1892
Dołączył(a): N 21:59, 09 wrz 2012
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 30
Panda: 1.1 54km van 2004r
Imię: Dorian

Re: Nierowna praca silnika

Numer postu:#3  Postprzez dziadek » Wt 15:05, 16 paź 2012

jeżeli usterka występuje tylko na biegu jałowym, to wygląda to na falowanie obrotów. Trudno usłyszeć z nagrania czy pracują wszystkie cylindry. Moim zdaniem podpada pod awarię silnika krokowego. Ewentualnie sprawdź jeszcze cewki.
dziadek
Aktywny
 
Posty: 80
Dołączył(a): Śr 21:50, 21 gru 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 40
Panda: 1,2 dynamic

Re: Nierowna praca silnika

Numer postu:#4  Postprzez bloodkrol » Wt 16:55, 16 paź 2012

Na gazie jest tak samo jak na benzynie.
Cewki kupilem nowe, oryginalne na allegro ponad tydzien temu, wiec raczej wykluczam, ze to ich wina, chyba ze to jakaś wada fabryczna.

Przed zalozeniem gazu takiego czegos kurcze nie bylo ;/

Ew jezeli nie graja 4 gary to dokrecic swiece
Czy jak to wzglednie sprawdzic?

Bo w sumie jak przyciskam gazu to nieraz przy szybkim przyspieszaniu przerywa lekko.

Ps nagranie robione telefonem jak bede w domu wgram w lepszej jakosci - lepszy dzwiek chyba ze to nic nie zmieni
Ostatnio edytowano Wt 21:35, 16 paź 2012 przez Zwierzak, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Naruszenie punktu 11. regulaminu forum
bloodkrol
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 18
Dołączył(a): Śr 18:32, 18 kwi 2012
Lokalizacja: Kielce
Wiek: 33
Panda: bida '04 1.1

Re: Nierowna praca silnika

Numer postu:#5  Postprzez Sotkin » Wt 17:58, 16 paź 2012

Też twierdzę, tak jak kolega dziadek, że to falowanie obrotów. Nie słychać przerw w zapłonie.
Podepnij go pod komputer, może dowiesz się więcej.
Odpisuję tylko tym, dla których polski język jeszcze coś znaczy.
Sotkin
Aktywny
 
Posty: 56
Dołączył(a): Cz 5:50, 11 lis 2010
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 44
Panda: 1.1 2003 VAN

Re: Nierówna praca silnika

Numer postu:#6  Postprzez Franek16i » Wt 20:55, 16 paź 2012

przed zalozeniem gazu czego takiego nie bylo... ale dobrze wszystko popodlaczane i wkrecone?, sprawdz przepustnice umyj i zamotuj:)
Franek16i
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 34
Panda: Pandolot 1.2 + NOS:)

Re: Nierowna praca silnika

Numer postu:#7  Postprzez Dorian1.1 » Śr 22:02, 17 paź 2012

bloodkrol napisał(a):Na gazie jest tak samo jak na benzynie.

Ew jezeli nie graja 4 gary to dokrecic swiece
Czy jak to wzglednie sprawdzic?


ja by sprawdzić takową awarie, niesprawnosc poprostu na odpalonym silniku odlaczam jeden z kabli WN. Jesli zauwazysz ze silnik reaguje na wyciagniecie kabla znaczy ze na danym garku chodzi, jesli zmiany nie bedzie lub na jednym bedzie ona znacznie mniejsza znaczy iz problem masz z tym wlasnie garkiem do ktorego idzie kabel.
Za kierownicą Pandy życie staje sie piekniejsze:-)
Niebiesko-biały znikający punkt... Spokojnie to tylko ja i moja Pandzia:-)
http://www.facebook.com/PandapoBydgosku Zapraszam

MES, ELM, KKL i wiedza zawsze pod ręką jesteś w Bdg kontaktuj się :)
Dorian1.1
Wieczny Szperacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1892
Dołączył(a): N 21:59, 09 wrz 2012
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 30
Panda: 1.1 54km van 2004r
Imię: Dorian

Re: Nierówna praca silnika

Numer postu:#8  Postprzez osa » Cz 0:17, 18 paź 2012

Mam dokładnie to samo tyle że u mnie występuje okresowo można jeździć miesiąc i wszystko ok, a czasem jest tak że dzień po dniu to samo.
I też nie ma różnicy czy lpg czy benzyna, wydaje mi się ze to może być wina silniczka krokowego... chyba trzeba będzie go wyczyścić.
Części i akcesoria motoryzacyjne.
Oleje i plyny Gulf, Liqui Moly.
www.sr20.pl
osa
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): Wt 2:10, 07 lut 2012
Lokalizacja: Polska
Panda: 1,1

Re: Nierówna praca silnika

Numer postu:#9  Postprzez mija » Cz 10:07, 18 paź 2012

Wyczyść przepustnicę 30 mint pracy a będzie duża różnica miałem tak samo po 2 miesiącach na LPG ale wcześniej nie była nigdy czyszczona przepustnica najechane ok 86tysięcy km. Wyczyszczenie przepustnicy nie spowodowało, że auto stało się rakietą ale sprawniej przyśpiesza (bez przerywania) i równo pracuje na wolnych obrotach.
Warto też przy okazji przepsikać kontakt sprayem połączenia; przewody-świece, przewody-cewki, wtyczki od cewek i przepustnic - mamy taki okres pogodowy na dworze, że caczynają sie tego typu problemy z zawilgoceniem.
pozdrawiam
mija
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 578
Dołączył(a): Cz 20:01, 06 wrz 2012
Lokalizacja: EZG
Panda: 1,2 PB/LPG - 2003R
Imię: Michał

Re: Nierówna praca silnika

Numer postu:#10  Postprzez Romix13 » Cz 13:15, 18 paź 2012

Na moje oko wygląda to na falowanie obrotów silnika, jak masz możliwość podepnij miśka pod kompa i czy coś wyjdzie bo może być kilka przyczyn:
Najpierw wyczyść silniczek krokowy , "osa"dobrze napisał powyżej ,jest on odpowiedzialny za falowanie obrotów i czystość przepustnicy również, ponieważ może być bardzo zabrudzona lepkim osadem.
Najczęściej po wyczyszczeniu tych obydwóch elementów dobrze jest zrobić ich ponowną adaptację. (podłączenie FESa)
jeśli nic się nie zmieni , dalsze powody:
wina przepływomierza , lub któregoś z czujników które wysyłają błędne dane do sterownika silnika ,ten zwiększa obroty, sonda lambda dostaje sygnał o zbyt bogatej mieszance i wysyła sygnał o zmniejszenie i tak w kółko :) jeśli podepniesz powinno coś wyjść ,(jeśli na kompie wyjdzie zbyt uboga mieszanka) to sprawdz czy nie dostaje lewego powietrza, może być również tak że przepływomierz uległ uszkodzeniu i podaje sprzeczne info.niż sonda co powoduje falowanie.
Jeżeli wina nie będzie po stronie dolotowej to może być tak ,że sonda się kończy. Na kompie musiałbyś sprawdzić wskazania sondy.
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: Nierówna praca silnika

Numer postu:#11  Postprzez Franek16i » Cz 20:25, 18 paź 2012

w benzynie przeciez nie ma przeplywomierza?
Franek16i
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 34
Panda: Pandolot 1.2 + NOS:)

Re: Nierówna praca silnika

Numer postu:#12  Postprzez Romix13 » Cz 21:15, 18 paź 2012

Franek , racja rozpędziłem się ,dzięki za poprawkę przepływomierz jest tylko w 1.3 JTD
ale mimo to stawiam na silniczek krokowy ,lub zasyfioną przepustnicę jeśli komp nic innego nie wykaże. :)
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: Nierówna praca silnika

Numer postu:#13  Postprzez johnydeep » So 20:29, 20 paź 2012

mija napisał(a):Wyczyść przepustnicę 30 mint pracy a będzie duża różnica miałem tak samo po 2 miesiącach na LPG ale wcześniej nie była nigdy czyszczona przepustnica najechane ok 86tysięcy km. Wyczyszczenie przepustnicy nie spowodowało, że auto stało się rakietą ale sprawniej przyśpiesza (bez przerywania) i równo pracuje na wolnych obrotach.
Warto też przy okazji przepsikać kontakt sprayem połączenia; przewody-świece, przewody-cewki, wtyczki od cewek i przepustnic - mamy taki okres pogodowy na dworze, że zaczynają sie tego typu problemy z zawilgoceniem.
pozdrawiam


Super pomysł... cewki i kable maja miedziane wyjscia. Ich styki sa dodatkowo w gumowej oslonie, wiec kolego nie ma szans, zeby "zawilgocenie" im szkodzilo, chyba ze kos ma dziurawe kable to wtedy auto przerywa :D, no ale wiadowo 49 zl niektorym ludziom szkoda, co pokazali na tym forum :D . Jak ci auto przerywa w deszczowa pogode to masz uwalony uklad zaplonowy, czyli te kable, cewki i swiece, ktore wymieniles. A psikanie "kontakt spreyem" to moze psikac, ale po polonezie... a nie po pandzie :D Gdyby pogoda miala taki wplywa na wtyczki o ktorych mowisz to zadne auto by w deszowo pogode nie jezdzilo. Odżałuj sobie 200 zl na nowy uklad zaplonowy, a zobaczysz co to jazda bez przerywania :D
Ostatnio edytowano N 16:55, 21 paź 2012 przez Zwierzak, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Naruszenie punktu 11. regulaminu forum - Nauczycielka polskiego zmarła zaraz przed tym, jak miała wprowadzić zasady interpunkcji.
johnydeep
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 99
Dołączył(a): Wt 11:58, 05 lip 2011
Lokalizacja: kraków
Wiek: 39
Panda: 2 x PANDA 1.1 turbo lpg 540 HP

Re: Nierówna praca silnika

Numer postu:#14  Postprzez mija » N 21:51, 21 paź 2012

johnydeep napisał(a):
mija napisał(a):Wyczyść przepustnicę 30 mint pracy a będzie duża różnica miałem tak samo po 2 miesiącach na LPG ale wcześniej nie była nigdy czyszczona przepustnica najechane ok 86tysięcy km. Wyczyszczenie przepustnicy nie spowodowało, że auto stało się rakietą ale sprawniej przyśpiesza (bez przerywania) i równo pracuje na wolnych obrotach.
Warto też przy okazji przepsikać kontakt sprayem połączenia; przewody-świece, przewody-cewki, wtyczki od cewek i przepustnic - mamy taki okres pogodowy na dworze, że zaczynają sie tego typu problemy z zawilgoceniem.
pozdrawiam


Super pomysł... cewki i kable maja miedziane wyjscia. Ich styki sa dodatkowo w gumowej oslonie, wiec kolego nie ma szans, zeby "zawilgocenie" im szkodzilo, chyba ze kos ma dziurawe kable to wtedy auto przerywa :D, no ale wiadowo 49 zl niektorym ludziom szkoda, co pokazali na tym forum :D . Jak ci auto przerywa w deszczowa pogode to masz uwalony uklad zaplonowy, czyli te kable, cewki i swiece, ktore wymieniles. A psikanie "kontakt spreyem" to moze psikac, ale po polonezie... a nie po pandzie :D Gdyby pogoda miala taki wplywa na wtyczki o ktorych mowisz to zadne auto by w deszowo pogode nie jezdzilo. Odżałuj sobie 200 zl na nowy uklad zaplonowy, a zobaczysz co to jazda bez przerywania :D


Tak masz teoretycznie rację szkoda tylko, że ludzie mają nowe kable świece i problemy. Mi auto nie przerywa, a wyczyszczenie przepustnicy, tak jak pisałem prawdopodobnie pierwszy raz w moim aucie ja to robiłem, a było koło 90tysięcy wyraźnie poprawiło pracę silnika ( przepustnica była strasznie zasyfiona).

Jeśli chodzi o kontakt spraye jako wynalazki do poloneza zapewniam Cię, że miały rację bytu w AR 156 Sportwagon 1,9 JTD bo wyobraź sobie że;
Utleniają się końcówki kabli na wtyczkach no niestety i dodam, że miałem problem z zasilaniem pompy paliwa i wiesz co było problemem? Przewód zasilający na mierniku było ok ale pod obciążeniem połączenia nie było.

W pandach często problemy z prądem pojawiają się w związku z zatkanymi rynienkami podszybia tam na ścianie grodziowej idzie wiązka do kabiny.
Pozdrawiam
mija
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 578
Dołączył(a): Cz 20:01, 06 wrz 2012
Lokalizacja: EZG
Panda: 1,2 PB/LPG - 2003R
Imię: Michał


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron