Regulacja sprzęgła

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Regulacja sprzęgła

Numer postu:#1  Postprzez SzaLaS » Śr 11:46, 05 wrz 2012

Witam. Czy mógłby mi ktoś zmierzyć odległość od początku gwintu do początku śruby regulującej sprzęgło? Miejsce regulacji znajduje się przed katalizatorem patrząc od przodu auta. ( tuż przy osłonie kata ) z góry dziękuję.

Druga prośba to odległośc tej gumy co jest po prawej stronie. czy jest ona w normalnym kształcie czy rozciągnięta. Sprzęgło mi za wysoko bierze i chciałbym zrobić tak jak oryginał powinien być. pozdrawiam :)
Lenistwo jest ukrytym ojcem postępu :)
SzaLaS
Emeryt
Avatar użytkownika
 
Posty: 446
Dołączył(a): Cz 23:34, 29 wrz 2011
Wiek: 35
Panda: 1.1 LPG
Imię: Wojtek

Re: Regulacja sprzęgła

Numer postu:#2  Postprzez boston » Śr 17:08, 05 wrz 2012

250zł plus robocizna i znowu będzie nisko brało :D
PROFESJONALNE ZDJĘCIA TWOJEGO SAMOCHODU ? ZAPRASZAM NA PRIV
boston
Klubowicz na emeryturze
 
Posty: 287
Dołączył(a): Śr 20:01, 29 cze 2011
Wiek: 39
Panda: JTD

Re: Regulacja sprzęgła

Numer postu:#3  Postprzez SzaLaS » Śr 17:12, 05 wrz 2012

Ja mam nowe sprzęgło :) ale za bardzo sobie podkreciłem . :) a chce zrobić na ori zeby brało.
Lenistwo jest ukrytym ojcem postępu :)
SzaLaS
Emeryt
Avatar użytkownika
 
Posty: 446
Dołączył(a): Cz 23:34, 29 wrz 2011
Wiek: 35
Panda: 1.1 LPG
Imię: Wojtek

Re: Regulacja sprzęgła

Numer postu:#4  Postprzez victor89 » Śr 17:22, 05 wrz 2012

SzaLaS napisał(a):Ja mam nowe sprzęgło :) ale za bardzo sobie podkreciłem . :) a chce zrobić na ori zeby brało.

Ja sam sobie regulowałem linkę więc ciężko będzie mi pomóc i podać fabryczną długość wystającego gwintu.
Sam testuj, kręć o obrót i sprawdzaj jak bierze. W Twoim wypadku musisz popuszczać nakrętkę (odkręcać).
Jeśli chcesz zrobić to samemu, podnieś pedał sprzęgła maksymalnie do góry i podstaw coś pod niego by w takiej pozycji został. Wtedy bajecznie łatwo sobie wyciągniesz delikatnie linkę by móc swobodnie kręcić nakrętką regulacyjną.
FES 3.5 + ELM 327 1.4b. Proxi/osiowanie, kasowanie błędów itp.
victor89
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 777
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 35
Panda: 1.2 Dynamic '04 + LPG
Imię: Wiktor

Re: Regulacja sprzęgła

Numer postu:#5  Postprzez SzaLaS » Śr 17:30, 05 wrz 2012

ja mam wymieniane sprzęgło wiec wiesz:) jak możesz to podaj wymiar swój jak wiesz o jaki mi chodzi pomiar. :)
Lenistwo jest ukrytym ojcem postępu :)
SzaLaS
Emeryt
Avatar użytkownika
 
Posty: 446
Dołączył(a): Cz 23:34, 29 wrz 2011
Wiek: 35
Panda: 1.1 LPG
Imię: Wojtek

Re: Regulacja sprzęgła

Numer postu:#6  Postprzez OsiemKilo » Śr 22:49, 05 wrz 2012

Regulator o którym piszesz sluży do regulacji wysokości pedału sprzęgła. Skok pedału powinien wynosić, jak dobrze pamiętam 240mm +/- 7mm
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Regulacja sprzęgła

Numer postu:#7  Postprzez antidotum » Cz 13:39, 06 wrz 2012

OsiemKilo napisał(a):Regulator o którym piszesz sluży do regulacji wysokości pedału sprzęgła. Skok pedału powinien wynosić, jak dobrze pamiętam 240mm +/- 7mm

Skok pedału sprzęgła powinien wynosić 140mm +/- 7mm :) .
6l /100km
antidotum
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 54
Dołączył(a): N 12:20, 22 sty 2012
Lokalizacja: Olkusz
Wiek: 47
Panda: ACTUAL 1.1 + licznik Dynamic + centralny + pilot + full elektryka

Re: Regulacja sprzęgła

Numer postu:#8  Postprzez victor89 » Cz 15:11, 06 wrz 2012

Dopiero dzisiaj dorwałem miarkę i miałem chwilkę spokoju :D

Od początku gwintu linki do początku nakrętki dokładnie 46mm
FES 3.5 + ELM 327 1.4b. Proxi/osiowanie, kasowanie błędów itp.
victor89
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 777
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 35
Panda: 1.2 Dynamic '04 + LPG
Imię: Wiktor

Re: Regulacja sprzęgła

Numer postu:#9  Postprzez OsiemKilo » Cz 15:20, 06 wrz 2012

antidotum napisał(a):
OsiemKilo napisał(a):Regulator o którym piszesz sluży do regulacji wysokości pedału sprzęgła. Skok pedału powinien wynosić, jak dobrze pamiętam 240mm +/- 7mm

Skok pedału sprzęgła powinien wynosić 140mm +/- 7mm :) .

Sory, mój błąd :mlot:
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Regulacja sprzęgła

Numer postu:#10  Postprzez wojtassslg » So 8:59, 23 lis 2013

antidotum napisał(a):
OsiemKilo napisał(a):Regulator o którym piszesz sluży do regulacji wysokości pedału sprzęgła. Skok pedału powinien wynosić, jak dobrze pamiętam 240mm +/- 7mm

Skok pedału sprzęgła powinien wynosić 140mm +/- 7mm :) .


w eLearnie piszą 150 +-5 .
Ktoś wie na jaki klucz jest na przytrzymanie pancerza linki - kontra?
Obstawiam płaską 4 ale problem jest z takimi kluczami i chyba będe musiał narzędzie sam sobie zrobić :)
Oczywiście śruba do regulacji jest na 17.
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 35

Re: Regulacja sprzęgła

Numer postu:#11  Postprzez OsiemKilo » So 13:08, 23 lis 2013

Wchodzisz po kolei: Dane techniczne > Dane konstrukcyjne > 18 SPRZĘGŁO > 1820 STEROWNIKI ODŁĄCZENI... > SKOK PEDAŁU SPRZĘGŁA
Odległość między pedałem naciśniętym do oporu a pedałem w pozycji spoczynkowej (mm) 140 +/-7 (wszystkie wersje silnikowe)

Jeśli chodzi o regulacje to nie wiem jak jest w benzynie ale w dieslu nie potrzeba żadnych kluczy, jest tam taka guma z gwintem w środku którą sie kręci co 1/4 obrotu.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Regulacja sprzęgła

Numer postu:#12  Postprzez wojtassslg » So 16:37, 23 lis 2013

wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 35

Re: Regulacja sprzęgła

Numer postu:#13  Postprzez wojtassslg » So 19:41, 23 lis 2013

Temat ogarnięty, regulacja zakończona powodzeniem, dla kontry potrzebny klucz płaski 4,5 jak ktoś ma mocno zapieczoną śrubę na klucz 17. Penetrator mało pomógł.
Gdy śruba jest mega mocno zapieczona jak w moim przypadku, polecam rozruszanie zapieczenia ((zakręć + odkręć) * n).
Po zerwaniu zapieczenia polecam spryskać gwint pancerza smarem silikonowym w szpreju.
Nie potrzeba kupować mega drogich kluczy płaskich w takich rozmiarach, wystarczy poszerzyć szczelinę klucza do nypli rowerowych. Absolutnie odradzam użycie kombinerek i innych błyskotliwych wynalazków, którymi można by się poratować w przypadku braku narzędzi.

Podczas wysprzęglania napędu, przy końcowej fazie skoku pedału sprzęgła, wyczuwalny ewidentny przeskok i zmniejszenie przykładanej siły.
Rozumiem, że to objaw zużytego sprzęgła?
Dodam, że czasem lubi się uślizgnąć.
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 35

Re: Regulacja sprzęgła

Numer postu:#14  Postprzez OsiemKilo » N 12:17, 24 lis 2013

Obrazek
Obrazek
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Regulacja sprzęgła

Numer postu:#15  Postprzez wojtassslg » N 12:25, 24 lis 2013

super... z tego co wiem to nie było zmiany konstrukcyjnej sprzęgła dla silnika 1.1 z nową i stara głowicą... chyba, że się mylę
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 35

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron