boston napisał(a):mam proseal czerwony ... czym to sie różni od czarnego ?
Czerwony jest na wyższą temperaturę.
Osobiście stosuję czarny, bo jego odporność temperaturowa jest wystarczająca. Poza tym wolę czarny
boston napisał(a):mam proseal czerwony ... czym to sie różni od czarnego ?
- niech Cię "ręka Boska broni przed takim pomysłem..." jak mawiała moja Babcia. Przyjrzyj się uszczelce i pokrywie zaworów - widzisz "doczepiony" do uszczelki od środkowej strony O-ring o średnicy ok.8 mm ? , służy on do uszczelnienia przejścia kanału olejowego z głowicy do pokrywy zaworów a dalej do podpór, a tym samym łożysk wałka rozrządu. Jak dasz silikon na pokrywę zamiast uszczelki stracisz lub co najmniej osłabisz ciśnienie oleju na łożyskach wałka rozrządu, po niewielkim czasie je zatrzesz. Kanał ten jest bardzo blisko krawędzi pokrywy, zakładając nową uszczelkę trzeba bardzo dokładnie umieścić ją całą i wym. O-ring w miejscu przeznaczonym na nie. Fabryczny montaż w mojej pandolinie do czasu sprawdzenia zaworów, czyli ponad 40 tys. nie wykazał nawet "pocenia" olejem. Po sprawdzeniu zaworów założyłem nową uszczelkę produkcji niemieckiej - Victor Reinz - bez dodatku silikonu, bez śladów "pocenia" do 60 tys. czyli regulacji zaworów ( dwa wydechowe zmniejszyłem luz o 0,10 mm, reszta idealnie w środku tolerancji ), założyłem nową uszczelkę tej samej firmy i jest O.K. Uszczelka nie jest tania - ok. 40 zł, ale dobra, dobrze wykonana, żadnych nadlewek gumy, idealny profil i bardzo miękka. Po wciśnięciu w pokrywę zaworów delikatnie posmarowałem smarem powierzchnię uszczelki po to, aby nie skleiła się mocno z powierzchnią głowicy oraz miała możliwość delikatnego przesuwu i dopasowania w czasie dokręcania pokrywy (podobnie smarujemy uszczelkę filtra ojeju). Nie zaszkodzi oczywiście dokręcać pokrywy metodą na krzyż od środka ku końcom ( podobnie jak głowicę ), żeby powoli się dopasowywała. Podsumowując:soltek225 napisał(a):teraz zastanawiam się tylko na wklejenie ja tylko na silikon ?(bez uszczelki )
Romix13 napisał(a):,jak rozkręcałem kopułę skrzyni, to smarowałem uszczelkę hermetykiem i nigdy nic nie ciekło
Więc zalecam posmarować pod uszczelką hermetykiem zamiast silikonem hermetyk doskonale wypełnia nierówności na powierzchni i po zaschnięciu doskonale uszczelnia
Pentium napisał(a):widzisz "doczepiony" do uszczelki od środkowej strony O-ring o średnicy ok.8 mm ? , służy on do uszczelnienia przejścia kanału olejowego z głowicy do pokrywy zaworów a dalej do podpór, a tym samym łożysk wałka rozrządu.
Powrót do Mechanika - problemy techniczne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości