Filtr Powietrza

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Numer postu:#16  Postprzez Deacon » N 16:43, 15 maja 2011

12pawel napisał(a):Chodzi o to że sportowe filtry są "rzadsze" i mają mniejszą zdolność pochłaniania pyłów, dlatego silnik dostaje więcej powietrza i dostaje mocy.


nie sa rzadsze, tylko sa zrobione z bawelny a nie z papieru. dlatego przepuszczaja wiecej powietrza. filtruja tak samo jak papierowe. to, ze przepuszczaja syf do silnika to bzdury jakies.


Zwierzak napisał(a):Więc jeśli ktoś w naszych samochodach jest w stanie odczuć wzrost mocy to znaczy że marnuje swój talent i powinien być kierowcą testowym


wzrostu mocy nie odczuwam ale czuje, ze inaczej sie wkreca na obroty. slychac to i czuc.
tak samo mialem w poprzednim samochodzie, gdzie zamontowalem stozek - wyraznie bylo czyc, ze lepiej ciegnie od dolu. i byl super dzwiek no ale to byl silnik 2,5l :)

ja juz napialem wyzej - 15-18zl za filtr to jest g....no jakies a nie filtr. filtr musi miec "troche" materialu filtrujacego a to musi "troche" kosztowac.
kiedys czytalem test filtrow, co prawda oleju ale tu panuje ta sama zasada.
testujacy rozcinali puszki, wyciagali wklady, rozwijali i mierzyli. w tych tanich filtrach papieru bylo bardzo malo, te drozsze po rozwinieciu byly pare razy dluzsze.

ja kupilem do Pandy na probe - zobaczymy jak sie sprawdzi.
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Numer postu:#17  Postprzez michalijegopanda » N 21:41, 15 maja 2011

Tak wyczytałem ze jak filtry te sportowe co się smaruje tymi olejkami to całkiem dobrze bo jak jest wilgotny to więcej tych drobin zatrzymuje, bo papierowy to suchy jest i na pewno się z niego coś pyli.
michalijegopanda
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Mikołajki
Wiek: 36
Panda: 1.4 wersja HP 2006r
Imię: Michał

Numer postu:#18  Postprzez zamberek » So 20:33, 18 cze 2011

szukałem i nie mogę znaleźć :( odnośnie tematu gdzie był poruszany o filtrze kabinowym...mój misiek to 1.1 actual i wiem że nie ma w nim owego filtra a mam dosyć syfu na desce! ktoś się orientuje? to jest ten filtr?: http://www.alejasamochodowa.pl/go/_info ... b6abfe6073
zamberek
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 701
Dołączył(a): Śr 23:50, 01 cze 2011
Lokalizacja: Grajewo/Warszawa
Wiek: 37
Panda: '05 1.1 VAN LPG
Imię: Maciek

Numer postu:#19  Postprzez zecer1971 » So 22:55, 18 cze 2011

zamberek napisał(a):szukałem i nie mogę znaleźć :( odnośnie tematu gdzie był poruszany o filtrze kabinowym...mój misiek to 1.1 actual i wiem że nie ma w nim owego filtra a mam dosyć syfu na desce! ktoś się orientuje? to jest ten filtr?: http://www.alejasamochodowa.pl/go/_info ... b6abfe6073


Filtr kabinowy występuje tylko w pandach wyposażonych w klimatyzację, oto on http://allegro.pl/filtr-kabinowy-filtro ... 38694.html :)
zecer1971
Zasłużony dla PCP
Avatar użytkownika
 
Posty: 859
Dołączył(a): Pt 23:07, 05 lis 2010
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 52
Panda: Była Active z klimą
Imię: Tomek

Numer postu:#20  Postprzez zamberek » So 23:42, 18 cze 2011

z tego co pisali ludzie na jakimś tam forum tak samo jak i Ty zecer że nie ma takiego czegoś w misiu :( ale jeżeli ktoś chce założyć w miśku w którym nie ma klimy to jest taka możliwość dołożenia go ;)
zamberek
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 701
Dołączył(a): Śr 23:50, 01 cze 2011
Lokalizacja: Grajewo/Warszawa
Wiek: 37
Panda: '05 1.1 VAN LPG
Imię: Maciek

Numer postu:#21  Postprzez zecer1971 » N 0:17, 19 cze 2011

zamberek napisał(a):z tego co pisali ludzie na jakimś tam forum tak samo jak i Ty zecer że nie ma takiego czegoś w misiu :( ale jeżeli ktoś chce założyć w miśku w którym nie ma klimy to jest taka możliwość dołożenia go ;)


Chyba jest taka możliwość, tylko trzeba wyciąć nożykiem otwór i kupić pokrywkę :D
zecer1971
Zasłużony dla PCP
Avatar użytkownika
 
Posty: 859
Dołączył(a): Pt 23:07, 05 lis 2010
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 52
Panda: Była Active z klimą
Imię: Tomek

Numer postu:#22  Postprzez zamberek » N 12:06, 19 cze 2011

no prawdopodobnie ten otwór jest przykręcony już tą pokrywą :P ile w tym prawdy to nie wiem...w lipcu będę miał więcej czasu to napewno tak zajrzę ;)
zamberek
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 701
Dołączył(a): Śr 23:50, 01 cze 2011
Lokalizacja: Grajewo/Warszawa
Wiek: 37
Panda: '05 1.1 VAN LPG
Imię: Maciek

Numer postu:#23  Postprzez artuss7 » N 12:58, 19 cze 2011

Polecam filtr marki SIMOTA, dobra cena i jednak robi robotę ;D fajny jest dźwięk jak zasssysssa powietrze ;)
artuss7
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 390
Dołączył(a): So 18:30, 23 paź 2010
Lokalizacja: Limanowa/Kraków
Wiek: 35
Panda: 100 HP

Numer postu:#24  Postprzez BeHa » Pn 22:50, 11 lip 2011

Wg wiedzy przeniesionej z motocykli nie powinno się wymieniać samej wkładki filtra na np K&N bez zmian w wydechu. Co z tego, że wkład filtra jest super wypasiony i ma większą przepustowość jak katalizator i ori tłumik nie są wyliczone na szybsze oddawanie spalin. Moim zdaniem takie modyfikacje to tylko dla lepszego samopoczucia bo efekt mocy może być nawet gorszy niż na standardowym filtrze - tak miałem w moto po teście na hamowni na sportowym filtrze, seryjnym tłumiku i seryjnych dyszach gaźników. Kumpel na tym samym filtrze i sportowym przelotowym wydechu oraz dyszach stage 2 miał przyrost koło 15-20km. Druga sprawa - nie oszukujmy się silnik 1.1 z pandy to nie jakiś potwor mocy i nie widzę sensu w jego modyfikowanie, taniej i sensowniej chyba zrobić swapa na 1.4. Ale to tylko moje zdanie i moja subiektywna opinia po jeździe motocyklem z połową tej pojemności co w pandzie i o połowe wyższą mocą.
BeHa
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): Pn 20:51, 04 lip 2011
Lokalizacja: Częstochowa
Wiek: 37
Panda: 1.2 lpg 2006

Numer postu:#25  Postprzez JDK » Wt 21:41, 12 lip 2011

To prawda ze wydech i dolot jak zlozy sie w jedna calosc daje lepsze rezultaty... Ale np ogladalem program jak facet zalozyl do subaru wkladke sportowa i kompletny wydech przelot. W efekcie stracil 11 kM :) komputer wariowal bo nie byl wysterowany i przez to byl spadek mocy... Po kompie zchamowal auto na 34 kM wiecej od serii :) tak wiec idac tym tokiem rozumowania kazda modyfikacja moze byc zwiazana z utrata mocy albo uzyskaniem. I oczywiscie im wiecej modow tym lepsze sa pozniej efekty w zestawieniu ich wszystkich.
Bo życie jest zbyt krótkie żeby jeździć autem bez Gleby
JDK
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2044
Dołączył(a): So 13:32, 25 gru 2010
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 34
Panda: Była Biała, Był Sunny, Było Cc 1.2, Było Bmw e36 coupe Jest Sej 1.4 16v 6 speed
Imię: Jędrek

Numer postu:#26  Postprzez Deacon » Wt 22:31, 12 lip 2011

2 miesiace jezdze na tej Simocie i zlego slowa nie powiem. tak jak pisalem wczesniej czuc, ze lepiej wkreca sie na obroty i dzwiek sie zmienil.
ktos, kto kupuje sama wkladke filtra powietrza albo sportowy filtr z mysla o wzroscie mocy powinien sie puknac w czolo :)
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re:

Numer postu:#27  Postprzez Dreamcatcher » Wt 12:02, 17 lip 2012

jak tam Deaconie wrażenia po roku jeżdżenia siomtą? Sam od bodajże maja z takim filterkiem pomykam, ale póki nie zrobię porządku z EGR nie będę mógł konkretów powiedzieć, niemniej nie narzekam. Jest nieźle. Jak uważasz jak często warto czyścić filtr? tak jak producent zaleca wymianę filtra czy częściej?
12pawel napisał(a):To że zakładacie sportowe filtry to wcale nic dobrego dla silnika nie robicie. Owszem silnik dostaje więcej powietrza więc zauważyć można lekki wzrost mocy, ale nie zapominajmy o tym że jak filtr przepuszcza więcej powietrza to słabiej filtruje zanieczyszczenia i do silnika dostaje się bardziej zapylone powietrze.

Jeśli filtr jest utrzymany w należyty sposób, czyli nie dopuszcza się do nadmiernego jego zabrudzenia, oraz nasącza olejkiem w odpowiedni sposób to filtry tego typu nie przepuszczają zanieczyszczeń, jeśli filtr po myciu nie zostanie nasączony olejkiem o istnieje możliwość ze będzie on przepuszczał mikro drobinki kurzu

ps.
tak wiem - odgrzałem kotleta :p
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2048
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re:

Numer postu:#28  Postprzez OsiemKilo » Wt 21:48, 17 lip 2012

Nie rozumiem dlaczego tak dużo osób pisało o przyroście mocy :roll:
Ogólnie rzecz biorąc to jest temat rzeka, bo dopóki ktoś nie pojedzie na hamownie pandą i nie zrobi pomiarów ze zwykłym i ze "sportowym" filtrem, to dywagacje na ten temat kompletnie nie mają sensu.

Co do filtrowania to tak jak odgrzał Dreamcatcher. Jak sie dba to sie jeździ.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Filtr Powietrza

Numer postu:#29  Postprzez Deacon » Wt 22:06, 17 lip 2012

obecnie po wymianie przepływki wróciłem do zwykłego filtra papierowego. wyczytałem, że filtry sportowe mogą mieć zły wpływ na przepływkę. ile w tym prawdy, nie wiem.
Ostatnio edytowano Śr 14:49, 18 lip 2012 przez Zwierzak, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Naruszenie punktu 11. regulaminu forum
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: Filtr Powietrza

Numer postu:#30  Postprzez Dreamcatcher » Śr 8:55, 18 lip 2012

zły wpływ? brr
jaki? i jak miałby źle działać? tzn. jaki schemat złego wpływu?
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2048
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron