wahacz/zawieszenie pytanie

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

wahacz/zawieszenie pytanie

Numer postu:#1  Postprzez bloodkrol » Pn 16:56, 18 cze 2012

Witam,
mam pytanie przy moim egzemplarzu (56kkm) w porównaniu do reszty wyeksploatowana jest prawa strona (przód) samochodu.
Nawet przy niedużych prędkościach/nierównościach coś uderza po prawej.

Na przeglądzie gość powiedział że faktycznie prawa strona jest bardziej wyrobiona (stwierdził po zużyciu amortyzatora).

I TU PYTANIE:
Prawy wahacz do wymiany - to nie podlega dyskusji.
Wymienić należy prawy i lewy czy w przypadku wahacza nie ma to znaczenia (tak jak np. na amortyzatorach)?

Pozdrawiam
bloodkrol
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 18
Dołączył(a): Śr 18:32, 18 kwi 2012
Lokalizacja: Kielce
Wiek: 33
Panda: bida '04 1.1

Re: wahacz/zawieszenie pytanie

Numer postu:#2  Postprzez Camcioo » Pn 21:57, 18 cze 2012

to zależy w jakim stanie jest druga strona, ja rok temu wymieniałem oba i w tym okazało się że lewa strona do wymiany a prawa jak nowa więc wymieniłem tylko jedno :P
Oferuje konsultacje : treningowe, żywieniowe i suplementacyjne :ok:
Podłączenie pod Fes-a, Mes-a, Osiowanie, kasowanie błędów itd
Camcioo
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2623
Dołączył(a): Wt 22:14, 27 gru 2011
Lokalizacja: Będzin / Grodziec
Wiek: 33
Panda: Czarnula / Bravo 1.4 t-jet
Imię: Kamil

Re: wahacz/zawieszenie pytanie

Numer postu:#3  Postprzez Szopek » Pn 22:26, 18 cze 2012

Jeśli jeden jest dobry to po co wymieniać ;) Podjedź jeszcze raz na diagnostyke i niech Ci sprawdzi dokładnie lewą strone.
Szopek
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 411
Dołączył(a): Śr 20:51, 15 lut 2012
Lokalizacja: Bychawa/Lublin
Wiek: 36
Panda: 1.3 M-jet (Black&Yellow edition)
Imię: Kamil

Re: wahacz/zawieszenie pytanie

Numer postu:#4  Postprzez w5minut_pl » Pn 22:45, 18 cze 2012

Co by nie powiedzieć to autko ma już swoje lata, więc może jednak oba. Jak jest na to kasa, oczywiście.
W tym roku wymieniałem w autku córci wahacze i teleskopy (auto z 2003)
I mimo ze teoretycznie do wymiany był tylko prawy to po fakcie okazało się że ten lewy też byłby do wymiany najdalej za rok
w5minut_pl
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 195
Dołączył(a): So 18:36, 12 mar 2011
Lokalizacja: Łódź
Panda: 1,1 razy 2
Imię: Andrzej

Re: wahacz/zawieszenie pytanie

Numer postu:#5  Postprzez OsiemKilo » Cz 0:04, 21 cze 2012

Lepiej wymieniać wahacze parami.Chodzi głównie o właściwości jezdne. Prawa strona zawsze bedzie bardziej zużyta biorąc pod uwage jak wygląda stan większości dróg (więcej nierówności i dziur po prawej stronie). Nawet klocki zużywają się szybciej z prawej strony przez większą ilośc pyłu z pobocza.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: wahacz/zawieszenie pytanie

Numer postu:#6  Postprzez air_22 » N 14:46, 24 lis 2013

Uzupełniająć temat wahaczy i ich wymiany, jakie wahacze kupic?
air_22
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 155
Dołączył(a): N 21:30, 09 gru 2012
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 40
Panda: 1.1 Actual Eco
Imię: Arek

Re: wahacz/zawieszenie pytanie

Numer postu:#7  Postprzez air_22 » So 21:29, 05 kwi 2014

Kupiłem wahacze na allegro od gościa z okolicy bielska. Wahacze firmy TRW, podobno takie są fabrycznie montowane. U partnera fiata oryginały kosztują 400zł od sztuki a te z magneti marelli za 300zł. Za 300zł to normalnie można kupić dwa.
Za wymianę liczą różnie od 50-80zł za wahacz + ustawienie zbieżności ok. 100zł
air_22
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 155
Dołączył(a): N 21:30, 09 gru 2012
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 40
Panda: 1.1 Actual Eco
Imię: Arek

Re: wahacz/zawieszenie pytanie

Numer postu:#8  Postprzez air_22 » So 12:24, 12 kwi 2014

No i poskąpiłem na wymianie, zrobiłem to sam...
Ściągamy koło, odkręcamy nakrętkę śruby sworznia (Klucz 13), po tej operacji zwykle ciężko jest wybić tą śrubę więc próbujemy ją ruszyć kluczem (też 13 oczywiście), można użyć jakiegoś smaru penetrującego, na pewno nie zaszkodzi, potem możną spokojnie ją wybić.
Pozostałe dwie długie śruby odkręcamy kluczem 18 i wyciągamy wahacz. Może być zapieczony na sworzniu, więc wbijamy śrubokręt w szczelinę i wybijamy, wyciągamy wahacz, czyścimy co potrzeba i wkładamy nowy. zakręcamy śrubę na sworzniu na gotowo, śruba ta robi tylko za zawleczkę. Pozostałe dwie śruby dokręcamy, ale nie do końca, zakładamy koło, opuszczamy auto i dokręcamy kluczem 18 te dwie śruby.

Oba wahacze wymienione w godzinę z czego pierwszy 40 minut drugi 20:)
i nie zauważyłem żeby konieczna była zbieżność, także zaoszczędziłem 200zł i jaka satysfakcja :P
Polecam.


Uzupełniając temat wymiany.
Po wymianie sprawdzamy odległość od ziemi do najwyższego punktu na błotniku. Powinna wynosić 631mm!
U mnie wyglądało to tak, że lewa strona z której rzadko kiedy ktoś siedzi, bo zwykle jeżdżę sa wynosi dokładnie 631, natomiast od strony kierowcy było dobre 15mm mniej.
Przydałoby się wymienić sprężyny czy amortyzator czy to i to?
air_22
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 155
Dołączył(a): N 21:30, 09 gru 2012
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 40
Panda: 1.1 Actual Eco
Imię: Arek

Re: wahacz/zawieszenie pytanie

Numer postu:#9  Postprzez OsiemKilo » So 12:55, 12 kwi 2014

Może być, że wymienisz wszystko i nic tego nie zmieni. Jeśli amory i spręzyny kwalifikują sie do wymiany to wymień. Jeśli nie to możesz nie wymieniać.

Pozostałe dwie długie śruby odkręcamy kluczem 18 i wyciągamy wahacz. Może być zapieczony na sworzniu, więc wbijamy śrubokręt w szczelinę i wybijamy

Z tym wbijaniem śrubstaka to ostrożnie bo zwrotnica jest żeliwna i jak pęknie mocowanie sworznia to mamy całą zwrotnicę do wymiany. Lepiej użyc brechy i przeć na wahacz aby poszedł do dołu.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: wahacz/zawieszenie pytanie

Numer postu:#10  Postprzez air_22 » So 13:43, 12 kwi 2014

Masz rację, może pęknąć dlatego zalecana ostrożność, ale myślę że śrubokręt to ostateczność, ważne żeby tylko obrócić śrubę sworznia i wyjdzie bez problemu.
Warto również zaopatrzyć się w dwie nowe nakrętki samokontrujące M6
air_22
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 155
Dołączył(a): N 21:30, 09 gru 2012
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 40
Panda: 1.1 Actual Eco
Imię: Arek

Re: wahacz/zawieszenie pytanie

Numer postu:#11  Postprzez olo 1 » Cz 19:43, 01 maja 2014

ja do siebie kupuje zamienniki(jak znajdę opakowanie to dam nazwę).wytrzymują ok 30tys.tylko dlatego ,że autko jest tłuczone po strasznych dziurach,ale z automatu wymieniam tylną tuleję na pełną,bo te mają elastyczną,te pełne kupiłem na zapas chyba od punto w sklepie była likwidacja i facet nie był pewien,co do wymiany wymieniam ten co jest kulawy,kiedyś był u nas warsztat co regenerował sworznie-rozbierał,dorabiał miseczki z teflonu lub stalowe,robił od dołu w kapslu śrubę do regulacji i śmigałeś do śmierci
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

cron