Potężny kłopot z układem chłodzenia

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#1  Postprzez sfist » So 15:17, 26 maja 2012

Witam serdecznie ! Wczoraj w drodze na uczelnie obwodnica Trojmiasta zauwazylem ze nagle wskazowka temperatury zaczela isc w gore (predkosc podrozna ok. 110-120 km/h), gdy doszla do 3/4 skali zaczelo dziwnie pachniec hmmm...ja wiem...intensywny zapach...jedyne co mi przyszlo do glowy do prazone orzechy :D potem zaczely z przodu dochodzic dziwne dzwieki jakby ssania przez slomke, a gdy sie zatrzymalem bo wskazowka temperatury doszla na czerowne pole i ostroznie otworzylem maske okazalo sie ze mi plyn chlodniczy ucieka gora. Na dowod zamieszczam filmik, ktory moze rozjasni sytuacje:
http://tinypic.com/player.php?v=357ha4o&s=6
Pozniej, gdy silnik ostygl i moglem odkrecic korek od plynu chlodniczego, w srodku zauwazylem pelno rozowawych grudek, czyzby borygo sie zwazylo pod wplywem temperatury ? Mialo taki sam kolor. Prosze o pomoc, co to moze byc, ciezkie bedzie to w naprawie no i oczywiscie najwazniejsze dla studenta: czy drogie :) ?
sfist
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 76
Dołączył(a): Śr 1:47, 21 gru 2011
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 36
Panda: 2004 1.1 Active

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#2  Postprzez Dreamcatcher » So 15:55, 26 maja 2012

jeśli coś pływa to może to być olej. Diagnoza może być na ten czas jedna: uszczelka pod głowicą. Dla pewności sprawdź czy olej na bagnecie nie ma dziwnego koloru i czy go nie przybyło. Do sprawdzenia także wentylator chłodnicy (mógł np. paść bezpiecznik, silnik nei miał właściwego chłodzenia i ...). No niestety tania impreza to to nie jest.
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2048
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#3  Postprzez Szopek » So 16:44, 26 maja 2012

Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą, albo termostat. Czy robiłeś coś ostatnio/wymieniałeś w samochodzie?
Szopek
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 411
Dołączył(a): Śr 20:51, 15 lut 2012
Lokalizacja: Bychawa/Lublin
Wiek: 36
Panda: 1.3 M-jet (Black&Yellow edition)
Imię: Kamil

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#4  Postprzez waldekb3 » So 17:57, 26 maja 2012

Duże prawdopodobieństwo że poszła uszczelka pod głowicą.
Fiat Panda 1.2 8v Dynamic
CanTieCar 3.2 pro
waldekb3
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1121
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 47
Panda: 1.2 8v Dynamic 2004r
Imię: Waldek

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#5  Postprzez sfist » So 18:16, 26 maja 2012

Wentylator sprawny, działał gdy podniosłem maskę, ale z wiadomego względu jego wysilki spełzły na niczym. Odkrecałem korek oleju, nie ma białego nalotu, bagnet też bez zmian, bo przyznam, że też mi to przyszło na mysl. Ogolnie zachowuje się jakby nie mial wogóle płynu chłodniczego, bo się ciągle grzeje, ale jak chce dolać, to wchodzi góra pół litra, pewnie te różowe "smarki" zapchaly zbiorniczek
Ostatnio edytowano Pt 15:13, 20 lip 2012 przez Zwierzak, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Naruszenie punktu 11. regulaminu forum
sfist
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 76
Dołączył(a): Śr 1:47, 21 gru 2011
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 36
Panda: 2004 1.1 Active

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#6  Postprzez Dreamcatcher » So 20:25, 26 maja 2012

czyżby jednak faktycznie termostat? chłodnica się normalnie nagrzewa?
I jeśli nie UPG to skąd te "smarki"? Jedną z możliwości ich powstania to zmieszanie płynu chłodniczego na bazie glikolu z tym na bazie alkoholu, lecz to mało prawdopodobne.
No ciekawe.
Albo coś przytkane w chłodnicy (sprawdź węże) albo pompa wody.
Jaki masz przebieg w aucie?

tylko skąd te smarki? nie lałeś czasem do chłodnicy koncentratu wymieszanego z wodą z kranu (kamień)? W sumie to też raczej wątpliwe.
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2048
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#7  Postprzez johnydeep » So 20:52, 26 maja 2012

możliwe diagnozy:

1. Pompa wody - mogly sie urwać łopatki i woda stoi w miejscu.
2. Uszczelka pod głowica
3. wina użytkowania - zbyt mało płynu w układzie chłodzenia - ale twierdzisz ze wchodzi maks 0.5L - wiec odpada
4. termstat - zamknał sie na małym obiegu + np zapowietrzenie układu
5. korek chłodnicy - robi ciśnienie w układzie
6. moga być zatkane kanały wodne w bloku, lub głowicy - ale mało prawdopodobne
Wiecej powodów z płynem nie kojarze :)

Osobiscie stawiam na pozycje 1 i 2 na 99 % albo pompa wody albo uszczelka, zreszta po filmiku to widac ze powietrze idzie z silnika :)

Jeżeli kolega jechał cały czas i patrzył jak wskazowka idzie na czerowne pole to wspołczuje :) nazywa sie to przegrzanie silnika czyli mozesz sie spodziewac remontu silnika jeżeli bardzo go przegrzałes plus napewno UPG.

Zrób mały test, odkreć korek jak auto jest zimne zeby ci nie wystrzeliła woda z chlodnicy, dolej płyny tak zebys widział go we wlewie, odpal auto i obserwuj, dobrze by było jeszcze zeby układ było odpowietrzony, jeżeli woda zacznie rosnąć,czyli stan sie bedzie podnosił to na na 200 % masz uszczelke pod głowica.

Koszty UPG jeżeli sam robisz to ok 100 zł bez oleju, jeżeli u kogos to ok 400 trzeba dac. Jeżeli pompa wody to samemu ok 120 bez rozrzadu, a u mechanika skasuje cie z 200 - 250 min bez wymiany rozrzadu, kompletny rozzad z pompa wody to koszt ok 350 -500 zł
johnydeep
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 99
Dołączył(a): Wt 11:58, 05 lip 2011
Lokalizacja: kraków
Wiek: 39
Panda: 2 x PANDA 1.1 turbo lpg 540 HP

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#8  Postprzez sfist » So 21:58, 26 maja 2012

Zrobilem ten test, o ktorym pisales kolego, chwile po odpaleniu woda we wlewie zaczela sie podnosic i wylewac :(
sfist
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 76
Dołączył(a): Śr 1:47, 21 gru 2011
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 36
Panda: 2004 1.1 Active

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#9  Postprzez Lukasz » So 23:12, 26 maja 2012

sprawdz przy rozrzadzie czy nie ma mokrego pod pokrywa oslaniającą go, jesli pompa jest zwalona powinno dziurką bezpieczenstwa poleciec i byc mokre (pompa wyjechana - nie daje odpowiedniego ciśnienia płynu ) jesli widzisz ze skala idzie powyzej połowy temp wody dodaj gazu do 4000obr/min i obserwuj czy nie opada, jesli opada - pompa

(P.S jesli pompa to od razu wymiana z rozrządem ze względu na to ze pasek ktory jest ściagniety nie powinien byc juz zakładany.. ale jak kto woli.. ja w moim przypadku pompy nie ryzykowalem :) )
Lukasz
Przyjaciel klubu
Avatar użytkownika
 
Posty: 709
Dołączył(a): Wt 21:48, 27 wrz 2011
Lokalizacja: Mysłowice
Wiek: 32
Panda: Abarth 500 EsseEsse 160KM '10 + Alfa Romeo MiTo 1.4tb 155KM '08
Imię: Łukasz

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#10  Postprzez johnydeep » N 8:51, 27 maja 2012

Jężeli woda sie podnosi zaraz na zimnym wiec nie szukaj juz wiatru w polu. Trzeba głowice sciagnac i wymienic uszczelke pod głowica, i autem nie mozna jeżdzic kolego poki tego nie zrobisz :) Gdyby pompa była siadnięta to dopiero po dłużej chwili by sie woda podnosiła w zbiorniczku, musiałoby sie auto nagrzac a jak idzie na zimnym to przyczyna jest jasna :)

Łukasz nie czaje -
jesli widzisz ze skala idzie powyzej połowy temp wody dodaj gazu do 4000obr/min i obserwuj czy nie opada, jesli opada - pompa


Skoro temperatura rosnie i po przygazowce temp spada to chyba pompa działa bo robi ciesnienie i pcha goracą wode do chlodnicy :) gdy pompa nie działa po przygazowaniu to temp by dalej rosła :) Chyba miało byc ze jeśli po przygazowce temp nie odpada dalej to wtedy pompa :) Gdy ma przedmuchy to nie da sie popmpy sprawdzic bo za duzo powietrza jest w układzie i gotowanie wody tak czy tak bedzie po nagrzaniu :P
johnydeep
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 99
Dołączył(a): Wt 11:58, 05 lip 2011
Lokalizacja: kraków
Wiek: 39
Panda: 2 x PANDA 1.1 turbo lpg 540 HP

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#11  Postprzez sfist » N 11:19, 27 maja 2012

No to klops, co zrobic :( trzeba sie bedzie w tygodniu dostac do mechanika, ogarnac lawete albo hol, jazda wogole nie wchodzi w gre. Dziekuje za rozgryzienie tematu, jak bede znal konkrety z warsztatu to sie podziele szczegolami :)

Btw, tak wygladaja obecnie korek wlewu plynu chlodniczego i sam wlew:

http://img198.imageshack.us/img198/6792/27052012021.jpg
http://img845.imageshack.us/img845/4647/27052012022.jpg
sfist
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 76
Dołączył(a): Śr 1:47, 21 gru 2011
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 36
Panda: 2004 1.1 Active

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#12  Postprzez Lukasz » N 13:30, 27 maja 2012

Jesli jest biały nalot tak jak na zdjęciach olej zmieszał się z płynem chłodniczym, masz bardzo ostro wydmuchana uszczelke pod głowicą najprawdopodobniej od pierwszego cylindra się zaczeło. Wez samochód na hol/lawete bo widze ze bardzo duzo ci płynu chłodniczego ucieka i miesza sie z olejem. (Przygotuj sie na wyczyszczenie całego silnika z tego "białego gluta", nowy olej, nowy płyn chłodniczy, planowanie głowicy, nowa uszczelka, (pod pokrywa od razu takze zmień bo to przy jednej robocie a kosztuje z 20zł)

(Mógł bys pokazac jeszcze jak wyglada korek z pokrywy zaworów od dolewania oleju?)


(Johny - jesli pompa jest zajechana i daje małe cisnienie na wolnych obrotach silnik sie grzeje, podnoszac obroty robi wieksze cisnienie co powoduje opadaniem wskazówki temperatury do połowy -temp robocza. jesli sie tak nie dzieje to uszczelka walnieta 90%)
Lukasz
Przyjaciel klubu
Avatar użytkownika
 
Posty: 709
Dołączył(a): Wt 21:48, 27 wrz 2011
Lokalizacja: Mysłowice
Wiek: 32
Panda: Abarth 500 EsseEsse 160KM '10 + Alfa Romeo MiTo 1.4tb 155KM '08
Imię: Łukasz

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#13  Postprzez sfist » N 14:36, 27 maja 2012

Prosze bardzo, korek oleju wraz z wlewem:
http://img607.imageshack.us/img607/4857/27052012023.jpg
sfist
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 76
Dołączył(a): Śr 1:47, 21 gru 2011
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 36
Panda: 2004 1.1 Active

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#14  Postprzez Lukasz » N 14:47, 27 maja 2012

Olej ucieka do układu chłodzenia, uszczelka jak byk walnieta
Lukasz
Przyjaciel klubu
Avatar użytkownika
 
Posty: 709
Dołączył(a): Wt 21:48, 27 wrz 2011
Lokalizacja: Mysłowice
Wiek: 32
Panda: Abarth 500 EsseEsse 160KM '10 + Alfa Romeo MiTo 1.4tb 155KM '08
Imię: Łukasz

Re: Potężny kłopot z układem chłodzenia

Numer postu:#15  Postprzez Kardan » N 20:22, 27 maja 2012

Stawiam na UPG. :cry:
Kardan
Bywalec
 
Posty: 130
Dołączył(a): N 9:23, 27 lut 2011
Wiek: 50
Imię: ---

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron