możliwe diagnozy:
1. Pompa wody - mogly sie urwać łopatki i woda stoi w miejscu.
2. Uszczelka pod głowica
3. wina użytkowania - zbyt mało płynu w układzie chłodzenia - ale twierdzisz ze wchodzi maks 0.5L - wiec odpada
4. termstat - zamknał sie na małym obiegu + np zapowietrzenie układu
5. korek chłodnicy - robi ciśnienie w układzie
6. moga być zatkane kanały wodne w bloku, lub głowicy - ale mało prawdopodobne
Wiecej powodów z płynem nie kojarze
Osobiscie stawiam na pozycje 1 i 2 na 99 % albo pompa wody albo uszczelka, zreszta po filmiku to widac ze powietrze idzie z silnika
Jeżeli kolega jechał cały czas i patrzył jak wskazowka idzie na czerowne pole to wspołczuje
nazywa sie to przegrzanie silnika czyli mozesz sie spodziewac remontu silnika jeżeli bardzo go przegrzałes plus napewno UPG.
Zrób mały test, odkreć korek jak auto jest zimne zeby ci nie wystrzeliła woda z chlodnicy, dolej płyny tak zebys widział go we wlewie, odpal auto i obserwuj, dobrze by było jeszcze zeby układ było odpowietrzony, jeżeli woda zacznie rosnąć,czyli stan sie bedzie podnosił to na na 200 % masz uszczelke pod głowica.
Koszty UPG jeżeli sam robisz to ok 100 zł bez oleju, jeżeli u kogos to ok 400 trzeba dac. Jeżeli pompa wody to samemu ok 120 bez rozrzadu, a u mechanika skasuje cie z 200 - 250 min bez wymiany rozrzadu, kompletny rozzad z pompa wody to koszt ok 350 -500 zł