Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

Numer postu:#1  Postprzez Szopek » Pt 17:34, 13 kwi 2012

Cześć. Czy jest ktoś w stanie podać mi oznaczenie filtra paliwa do multijeta?
Szopek
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 411
Dołączył(a): Śr 20:51, 15 lut 2012
Lokalizacja: Bychawa/Lublin
Wiek: 36
Panda: 1.3 M-jet (Black&Yellow edition)
Imię: Kamil

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

Numer postu:#2  Postprzez Zwierzak » Pt 17:39, 13 kwi 2012

Filtron:

PE 982 lub w wersji EURO5 PP 966/3
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

Numer postu:#3  Postprzez Szopek » Pt 17:47, 13 kwi 2012

Tak myślałem. Dzięki wielkie. Czy możliwy jest znaczny (ogromny) spadek mocy przez zapchany filtr paliwa?. Jeżdżę ponad rok z brakiem przyspieszenia i ciągle zastanawiałem się czego to być tego wina.
Szopek
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 411
Dołączył(a): Śr 20:51, 15 lut 2012
Lokalizacja: Bychawa/Lublin
Wiek: 36
Panda: 1.3 M-jet (Black&Yellow edition)
Imię: Kamil

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

Numer postu:#4  Postprzez Zwierzak » Pt 17:49, 13 kwi 2012

Możliwa i zarazem najtańsza opcja braku mocy
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

Numer postu:#5  Postprzez kuchar » Pt 17:49, 13 kwi 2012

A jaki przebieg ew ile czasu nie wymieniałeś filtra??
kuchar
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 27
Dołączył(a): Wt 18:12, 06 mar 2012
Lokalizacja: Sieradz
Wiek: 37
Panda: 1.3 MJ actual

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

Numer postu:#6  Postprzez Szopek » Pt 17:51, 13 kwi 2012

230 tyś. Nie wiem czy kiedykolwiek był wymieniany, bo wszyscy mechanicy do tej pory sądzili że filtr jest niewymienny :wink:
Zastanawiam się czy do niego nie zajrzeć, ale nie jestem pewny czy przykręcanie go ponownie będzie dobre
Szopek
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 411
Dołączył(a): Śr 20:51, 15 lut 2012
Lokalizacja: Bychawa/Lublin
Wiek: 36
Panda: 1.3 M-jet (Black&Yellow edition)
Imię: Kamil

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

Numer postu:#7  Postprzez Zwierzak » Pt 17:59, 13 kwi 2012

Filtr nie jest jakoś megadrogi więc najlepiej go wymień :)
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

Numer postu:#8  Postprzez Szopek » Pt 18:00, 13 kwi 2012

Zamierzam, ale z ciekawości bym zajrzał do niego teraz, tylko obawiam się, że stara uszczelka może się zniszczyć
Szopek
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 411
Dołączył(a): Śr 20:51, 15 lut 2012
Lokalizacja: Bychawa/Lublin
Wiek: 36
Panda: 1.3 M-jet (Black&Yellow edition)
Imię: Kamil

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

Numer postu:#9  Postprzez 2fast » So 21:18, 14 kwi 2012

Szopek napisał(a):Zamierzam, ale z ciekawości bym zajrzał do niego teraz, tylko obawiam się, że stara uszczelka może się zniszczyć


Witam kolegę :-)
Kup filtr oryginalny nie jest drogi w sumie. Kupisz zamiennik założysz i będziesz wymieniał co 20tyś. Kupując ordżinalny pojeździsz przynajmniej 60 tyś, mało tego masz w komplecie oring itd... - wystarczy odkręcić zapodać i po robocie. Jeśli chcesz to podaj Vin na zagmar1984@gmail.com napiszę ci dokładny koszt ale pewnie między 70 a 100 zł.


Szopek napisał(a):230 tyś. Nie wiem czy kiedykolwiek był wymieniany, bo wszyscy mechanicy do tej pory sądzili że filtr jest niewymienny :wink:
Zastanawiam się czy do niego nie zajrzeć, ale nie jestem pewny czy przykręcanie go ponownie będzie dobre


Gdzie ty to auto serwisujesz :P Filtr paliwa 1.3 Mj wymiana co 60 tyś .
Jeśli ten filtr wytrzymał 230 tyś to moje gratulacje :jejeje: znaczy że jest dobry :zakrecony:

Piszesz o braq przyśpieszenia - sprawdź zawór EGR może się zacinać nie zawsze komputer będzie sygnalizował usterkę, posprawdzaj przepływkę może być uszkodzona. Ogólnie jak sprawdzisz to co napisałem to napisz mam jeszcze kilka pomysłów :-) .
2fast
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): Pn 21:36, 06 lut 2012
Lokalizacja: Krosno
Panda: 500L 1.3 Mj Panda Cross
Imię: Marek

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

Numer postu:#10  Postprzez Szopek » Pn 19:09, 16 kwi 2012

Odkręciłem filtr, było tam jednym słowem czarno. Dowiedziałem się też, że filtr jednak zmieniany był, ale dość dawno :D Niestety co się okazało znajomy przywiózł mi nie ten filtr co trzeba i tutaj uwaga bo są 2 typy Filtron PE 982:

taki, który z tego co wyczytałem pasuje tylko do Opli (wszystko jest indetyczne oprócz gniazda):
Obrazek


oraz taki, który powinien być:
Obrazek

Mam nadzieje, że jutro dostane odpowiedni, zobaczymy czy coś dało. Przy okazji okazało się, że wtyczka przy przepływce nie była do końca wciśnięta, przez co mogła nie łączyć.

PS. Autor tematu nie zaniedbuje auta, czasem po prostu woli wymienić coś co trzeba zrobić najpierw :D
Szopek
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 411
Dołączył(a): Śr 20:51, 15 lut 2012
Lokalizacja: Bychawa/Lublin
Wiek: 36
Panda: 1.3 M-jet (Black&Yellow edition)
Imię: Kamil

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

Numer postu:#11  Postprzez XWRJJX » Cz 11:37, 26 cze 2014

Witam. Postanowiłem dołączyć się do tematu, gdyż dotyczy również filtra paliwa. Panowie czy są jakiekolwiek problemy z odkręceniem filtra paliwa? Czy łatwo jest uszkodzić gniazda od przewodów paliwowych? Macie w tym temacie jakieś doświadczenia? Nie ukrywam, że mechanik troszkę mnie nastraszył, że jeżeli zrobię to nieumiejętnie, to muszę się liczyć z zakupem nowych przewodów paliwowych... Co wy na to??
Fiat 126p (1985)-> Opel Corsa B (1993)-> Audi A3 (1997) -> VW Touran (2004) -> VW Golf V Plus (2006) -> Fiat Panda Dynamic 169 (2010) :)
XWRJJX
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 84
Dołączył(a): Śr 18:28, 18 cze 2014
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 40
Panda: Dynamic 1.3 16V MultiJet 70KM 2010 - typ: 169
Imię: Wojciech

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

Numer postu:#12  Postprzez OsiemKilo » Cz 18:33, 26 cze 2014

Z tymi przewodami to nie kojarzę żadnych problemów ale żeby odkręcić obudowe filtra to była przeprawa jak cholera bo po dobroci nie chciało się odkręcić.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

Numer postu:#13  Postprzez XWRJJX » Cz 22:21, 26 cze 2014

No i dupa... Środkowy przewód nie chciał wyjść po dobroci. :( Mechanior miał rację (w końcu na fiatach zęby zjadł) - przewody zamówione, gdyż brak zamienników samych złączek (też wymyślili). Pozdrawiam i przestrzegam zarazem. Samochód niby czteroletni, ale nie rozpieszcza mnie...
Fiat 126p (1985)-> Opel Corsa B (1993)-> Audi A3 (1997) -> VW Touran (2004) -> VW Golf V Plus (2006) -> Fiat Panda Dynamic 169 (2010) :)
XWRJJX
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 84
Dołączył(a): Śr 18:28, 18 cze 2014
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 40
Panda: Dynamic 1.3 16V MultiJet 70KM 2010 - typ: 169
Imię: Wojciech

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

Numer postu:#14  Postprzez Dreamcatcher » Pt 6:39, 27 cze 2014

Sam dobrze nie pamiętam, a nie mam akurat auta by zobaczyć, ale czy koniecznym było odpinanie przewodów by wkład filtra wymienić? Nie wystarczyłoby odkręcic tylko obudowę i odchylić?
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2048
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

Numer postu:#15  Postprzez XWRJJX » Pt 7:01, 27 cze 2014

Podobno dekiel filtra paliwa jest bardzo ciężko odkręcić (gnie się na wszystkie strony). Pomimo posiadania specjalnego klucza trzeba filtr unieruchomić, aby niczego nie połamać. Z tego powodu należałoby odpiąć przewody paliwowe i przystąpić do odkręcania. Najgorsze jest to, że nie można kupić samych końcówek wchodzących do filtra (zamienniki nie występują) - zostaje zakup kompletnego zestawu przewodów paliwowych... koszt minimum 100 zł + przesyłka (za używkę) na znanym portalu aukcyjnym. Poza tym wydaje mi się, że samych końcówek nie można wymienić, gdyż zlane są z plastikową rurką (nie gumową)...
Fiat 126p (1985)-> Opel Corsa B (1993)-> Audi A3 (1997) -> VW Touran (2004) -> VW Golf V Plus (2006) -> Fiat Panda Dynamic 169 (2010) :)
XWRJJX
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 84
Dołączył(a): Śr 18:28, 18 cze 2014
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 40
Panda: Dynamic 1.3 16V MultiJet 70KM 2010 - typ: 169
Imię: Wojciech

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron