Planowanie głowicy

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Planowanie głowicy

Numer postu:#1  Postprzez skubie » Pt 7:54, 30 mar 2012

Chciałbym się dowiedzieć o wadach i zaletach tej czynności?
Co ile lub kiedy (np. czy przy regulacji luzów zaworowych) należy ją wykonywać?

Wiem, że wszystko jest zależne od tego jak mocno planuje się (zaleca się jak najmniej 0,05 mm).
Mówi się, że zwiększa to moc silnika i zmniejsza spalanie.
Obrazek
skubie
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 187
Dołączył(a): Cz 14:14, 04 sie 2011
Lokalizacja: Lublin/Lubartów
Wiek: 40
Panda: 1.1 2004r. BRC Seq24

Re: Planowanie głowicy

Numer postu:#2  Postprzez Jarecki8810 » Pt 8:22, 30 mar 2012

Planowania głowicy nie robi się o tak sobie bo mi się chce. Robi się je po demontażu głowicy z przyczyn koniecznych (zerwanie rozrządu, UPG, przegrzanie motoru), by właściwie przylegała. Ktoś, kto stwierdził, że zmniejsza to spalanie i zwiększa moc i mówi o tym głośno, powinien dostać nagrodę Darwina. Teoretycznie moc powinna wzrosnąć ale jest to rząd wzrostu wyrażony w promilach. Szkoda sobie tym d zawracać a już masakrą byłoby zdejmowanie góry z silnika i planowanie głowicy by przyoszczędzić na spalaniu.
- Najlepszym przyjacielem faceta jest pies !
- A kobieta ?
- Walczy o dziewiąte miejsce z lodówką ...
Jarecki8810
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 491
Dołączył(a): So 4:09, 07 sty 2012
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 36

Re: Planowanie głowicy

Numer postu:#3  Postprzez boston » Pt 8:26, 30 mar 2012

do regulacji luzów zaworowych głowicy się nie ściąga także nie wiem kto Ci takich rzeczy nagadał
generalnie planuje się przy okazji zabiegu zmiany uszczelki pod głowicą
co do zwiększania mocy silnika to można o tym pogadać jednak samo splanowanie nie spowoduje nagle że będzie "ogień"
PROFESJONALNE ZDJĘCIA TWOJEGO SAMOCHODU ? ZAPRASZAM NA PRIV
boston
Klubowicz na emeryturze
 
Posty: 287
Dołączył(a): Śr 20:01, 29 cze 2011
Wiek: 39
Panda: JTD

Re: Planowanie głowicy

Numer postu:#4  Postprzez Zwierzak » Pt 12:15, 30 mar 2012

Jarecki8810 napisał(a):Ktoś, kto stwierdził, że zmniejsza to spalanie i zwiększa moc i mówi o tym głośno, powinien dostać nagrodę Darwina.


Po częsci masz rację, bo we współczesnych silnich gdzie stopień sprężania jest powyżej 10 planowanie głowicy nie ma większego sensu jako zabieg tuningowy sam w sobie.

Po części się mylisz, bo miało to sens kiedyś, jak stopień sprężania był np. 7 i samochód był przystosowany do paliwa niskooktanowego. Wtedy się planowało głowicę żeby uzyskać wyższy stopień sprężania i używać paliwo o wyższej wartości oktanowej. Dawało to wtedy niższe spalanie i wyższą moc (i to wcale nie w promilach).

Poza tym, żeby otrzymać nagrodę Darwina trzeba zginąć lub stracić zdolność reprodukcji :D
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Planowanie głowicy

Numer postu:#5  Postprzez Vanilla » Pt 12:18, 30 mar 2012

U nas (1.1 MPI) jest stopień sprężania 9,6:1 ?
Vanilla
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1208
Dołączył(a): Pt 17:21, 21 sty 2011
Lokalizacja: Sosnowiec
Wiek: 35
Panda: 1.1
Imię: Adam

Re: Planowanie głowicy

Numer postu:#6  Postprzez Zwierzak » Pt 12:43, 30 mar 2012

dla 1,1 9,6 +/- 0,2
dla 1,2 i 9,8 +/- 0,2
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Planowanie głowicy

Numer postu:#7  Postprzez marco80 » Pt 18:26, 30 mar 2012

to zależy czy planujesz bo jest krzywa i tam zdejmuje się tylko trochę materiału czy duzo dużo więcej i wtedy moc musi się zwiększyć (zgadzam się z Zwierzakiem)inną kwestią jest wytrzymałośc takiej jednostki ponieważ obciążenia znacznie wzrosną na szczeście fire potrafi wiele znieść nawet do ponad 100KM
marco80
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 380
Dołączył(a): Wt 21:04, 29 lis 2011
Lokalizacja: SI
Wiek: 44
Panda: C2 VTS
Imię: marek

Re: Planowanie głowicy

Numer postu:#8  Postprzez OsiemKilo » Wt 23:19, 10 kwi 2012

Jedynymi wadami robienia głowicy są koszty i prawdopodobienstwo, że ktoś Ci źle poskłada wszystko do kupy.
Po ściągnięciu głowicy standartowo wymieniasz uszczelniacze zaworowe (pierwszym objawem ich zużycia jest często branie oleju na zimnym silniku). Do rzeczy, które powinno sie wykonać zalicza się rownież docieranie gniazd zaworowych. Jeśli gniazda są wypalone komora spalania nie jest szczelna podczas eksplozji mieszanki, czyli jest mniejsza sprawność silnika. I na koniec przychodzi obróbka głowicy. Ile splanujesz załeży od Ciebie. Z reguły planuje sie do minimum, aby głowica była równa i zakłada się nominalną uszczelke.

Jeśli chcesz prawdziwego przyrostu mocy i posiadasz zasobny portfel to: powieksz kanały w głowicy dolotowe i wylotowe, i wstaw wieksze zawory.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

cron