Zbieżność w 100hp

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Zbieżność w 100hp

Numer postu:#1  Postprzez Fantomas » Cz 21:26, 23 lut 2012

Mam pytanie czy w tym aucie jest taka zbieżność przewidziana (przednia oś) geometria zawieszenia jest ok sprawdzałem w ASO
Zauważyłem wewnętrzną część opon(letnie) jakby bardziej startą- prawa i lewa opona tak samo.
Jak często ustawiacie zbieżność w swoich samochodach?
Może to być wina jakiegoś elementu układu kierowniczego? ,drążek itp.bo jakieś małe sutki-puki słyszę na nierównościach.

Z góry dzięki za odpowiedzi co myślicie.
Fantomas
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 38
Dołączył(a): Pt 18:52, 10 lut 2012
Lokalizacja: Wadowice
Wiek: 45
Panda: 100hp

Re: Zbieżność w 100hp

Numer postu:#2  Postprzez moszczu » Cz 21:44, 23 lut 2012

Każda Panda poddziera szybciej opony od wewnętrznej strony :( , nawet jak geometria jest ok. Kiedyś Jakiś Pan mnie się pytał czy moja Panda też tak ma, że koła z przodu jakby lekko pochylone na boki (a pandę miał nie spełna rok) więc mu odpowiedziałem ten typ tak ma...
moszczu
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1709
Dołączył(a): Wt 22:04, 22 mar 2011
Lokalizacja: Głowno
Wiek: 35
Panda: 1.1 Blue Actual 2003r.
Imię: Michał

Re: Zbieżność w 100hp

Numer postu:#3  Postprzez Fantomas » Cz 21:47, 23 lut 2012

dobre.
Fantomas
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 38
Dołączył(a): Pt 18:52, 10 lut 2012
Lokalizacja: Wadowice
Wiek: 45
Panda: 100hp

Re: Zbieżność w 100hp

Numer postu:#4  Postprzez czarnysmok » Pt 16:10, 24 lut 2012

Sprawdź luzy na wahaczach lub drążkach kierowniczych, bo to ma bezpośredni wpływ na zbieżność.
Stukać Ci może również stabilizator ale on nie ma wpływu na geometrię kół.
czarnysmok
czarnysmok
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 52
Dołączył(a): Cz 11:59, 17 lis 2011
Lokalizacja: Lublin
Panda: 1.2 Dynamic, 1.1 Bida, 1.1 Bida Van, 1.3 JTD.

Re: Zbieżność w 100hp

Numer postu:#5  Postprzez patsi » Pt 17:58, 24 lut 2012

moszczu napisał(a):Każda Panda poddziera szybciej opony od wewnętrznej strony :(


:shock: Ciekawa teoria, żadna z naszych 3 Pand nie wykazywała takiej cechy...
patsi
Klubowiczka na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 328
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: małopolska
Imię: patsi

Re: Zbieżność w 100hp

Numer postu:#6  Postprzez Huczas » Pt 18:49, 24 lut 2012

w mojej również nie zauważyłem ;)
Huczas
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1995
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Ruciane-Nida/ Warszawa
Wiek: 37
Panda: 1.2 Dynamic

Re: Zbieżność w 100hp

Numer postu:#7  Postprzez Kordian » So 13:42, 25 lut 2012

Też tego nie zauważyłem w mojej. :)
Panda ABARTH Bordo Limited Edition
Kordian
Użytkownik Zbanowany
Avatar użytkownika
 
Posty: 1626
Dołączył(a): So 18:30, 23 paź 2010
Panda: Abarth Bordo Limited Edition
Imię: PANICZ Kordian

Re: Zbieżność w 100hp

Numer postu:#8  Postprzez ma16 » So 14:20, 25 lut 2012

ostatnio zdejmowałem koła z felg alu i były idealnie równomiernie zużyte... więc sam tego nie zauważyłem żeby tak było
Prawdziwy zdrajca włoskiej marki Powraca !

Pełny MES. Osiowanie, błędy itp. Kontakt PW.
ma16
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1150
Dołączył(a): So 12:38, 25 gru 2010
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 34
Panda: 1,1 2003 - SOLD :(
Imię: Marek

Re: Zbieżność w 100hp

Numer postu:#9  Postprzez wojzag2 » So 14:28, 25 lut 2012

potwierdzam to jest jak z kołami w tatrze :) kąty kół są ustawione na +1 po tym jak doładujesz auto mają być na 0 lub -1.

Wiadomo czysta matematyka

+1 zdziera od wewnatrz opone
0 - idealnie
-1 zdziera od zewnatrz


Każda Panda jaką jeździałem tak miała niestety fura jak MALUCH :)
wojzag2
wojzag2
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 119
Dołączył(a): Pn 12:03, 23 sty 2012
Lokalizacja: Krosno
Wiek: 38
Panda: 1.3 MJ DYNAMIT

Re: Zbieżność w 100hp

Numer postu:#10  Postprzez bombel » So 16:02, 25 lut 2012

patsi napisał(a):
moszczu napisał(a):Każda Panda poddziera szybciej opony od wewnętrznej strony :(


:shock: Ciekawa teoria, żadna z naszych 3 Pand nie wykazywała takiej cechy...


Ja niestety potwierdzam tę przypadłość ... widzę to po letnich oponach (od wewnętrznej strony zjechane)

Zobacze teraz jak po zimie, auto ma wymienione oba przednie wahacze, sprawdzoną zbieżność plus w tym roku dostał dwa nowiutkie zimowe koła - na wiosnę się temu przyglądne
bombel
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1594
Dołączył(a): Cz 16:50, 08 gru 2011
Lokalizacja: KCH
Wiek: 39
Panda: 1.1 + NOS ;)
Imię: Sebastian

Re: Zbieżność w 100hp

Numer postu:#11  Postprzez Lukasz » Pt 11:21, 02 mar 2012

Zbieżność kół nie jest robiona tak |---| w przedno napedowym samochodzie jest ona ustawiona tak \---/ a w tylno tak /---\ (bardzo delikatne odchylenie - widok z góry pojazdu) ustawia sie dlatego tak kola ze przy przyspieszaniu one sie odginaja w strone która powoduje wyprostowanie ich do osi pojazdu. Zdziera wam się wewnętrzna strona poniewaz zbiezność jest zła. ( Malo jaki serwis ustala zbieżnosć tak jak sie powinno... robia to na szybko byle skasowac klienta, jak ktos jest ciekawy jak prawidlowo powinni ustawiac zbieżność pisac na prv)


Jeśli zdziera wam opone od wewnetrznej strony lub od zewnetrznej - do zbieżnosći
Jeśli zdziera wam zewnątrz i wewnątrz - ciśnienie
Lukasz
Przyjaciel klubu
Avatar użytkownika
 
Posty: 709
Dołączył(a): Wt 21:48, 27 wrz 2011
Lokalizacja: Mysłowice
Wiek: 32
Panda: Abarth 500 EsseEsse 160KM '10 + Alfa Romeo MiTo 1.4tb 155KM '08
Imię: Łukasz

Re: Zbieżność w 100hp

Numer postu:#12  Postprzez hucker » N 23:08, 23 kwi 2017

Czy ktoś wie jaka wartość zbieżność powinna być w wersji 4x4 ?
hucker
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 64
Dołączył(a): So 18:48, 04 cze 2016
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Panda: 1.2 gaz 4x4
Imię: Wojciech

Re: Zbieżność w 100hp

Numer postu:#13  Postprzez Hipolit » Pn 9:20, 24 kwi 2017

Moja PII ma juz poad 128 tys km i zawsze opony zużyte były równomiernie.
Hipolit
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 21
Dołączył(a): Pn 23:16, 14 gru 2015
Lokalizacja: Podkarpacie
Panda: PIII 1.2 Lounge lpg oraz 500L Trekking lpg
Imię: Hipolit

Re: Zbieżność w 100hp

Numer postu:#14  Postprzez Albercik » Pt 23:20, 28 kwi 2017

Z ciekawostek - nie zawsze, objawem braku zbieżności, są zdzierane opony. U mnie, szmelcwagen stracił zbieżność jakiś czas temu, przez kończące się tuleje wahaczy (słychać piszczenie opon na skrętach), jednak opony zużywane są równomiernie. Stan ten trwa już ponad 10 tys. km. więc już by coś było widać na oponach. Tymczasem opony całe, jedynie - muszę zwalniać trochę przed zakrętami...
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Zbieżność w 100hp

Numer postu:#15  Postprzez olo 1 » Pn 7:19, 01 maja 2017

Przy dobrze ustawionej geometrii nic nie piszczy,trzeszczy,zdziera.Wartości to 0,+1,-1.Warto obciążyć przód 2x60 kg.,ustawić i sprawdzić ponownie.Fakt znaleźć kogoś kto zna się na rzeczy to cud.Zanim ustawisz cokolwiek sprawdzamy:ciśnienie w ogumieniu,całe zawieszenie(przód i tył),układ kierowniczy i hamulcowy.A przede wszystkim kalibrację przyrządów.
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

cron