4 cylinder - brak syngału

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: 4 cylinder - brak syngału

Numer postu:#31  Postprzez Zwierzak » Cz 15:16, 22 gru 2011

Ta regulacja służy do wyregulowania okresu w którym samochód chodzi równocześnie na gazie i na benzynie. Najlepiej jak bedziesz zaczynał od 0 i stopniowo zwiększał aż samochód przestanie Ci się dławić przy przełączaniu. Najmniejszy czas jaki bedzie do tego potrzebny będzie najlepszy :)
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: 4 cylinder - brak syngału

Numer postu:#32  Postprzez natus08 » Wt 14:30, 27 gru 2011

Witam,

dzisiaj przyszedł prezent xD - niestety nie wiem jak podłączyć te dwa kabelki, o których pisałeś :|
Obrazek
To jest stara kostka, one sobie idą, idą, zakręcają i nagle chowają się w grubej wiązce przewodów....
Jakieś pomysły? Myślę, żeby to przeciąć i zlutować, ale czy to dobry pomysł?
Myślałem też, żeby je wypiąć z kostki i po prostu podpiąć pod nową ale nie wiem jak :|
natus08
Specjalista
 
Posty: 351
Dołączył(a): Cz 15:25, 09 cze 2011
Lokalizacja: Radomsko
Wiek: 35
Panda: 1.2 Dynamic 2003r. + lpg

Re: 4 cylinder - brak syngału

Numer postu:#33  Postprzez Zwierzak » Wt 14:36, 27 gru 2011

Można je wyciągnąć z kostki przy pomocy igły, tylko ciężko jest to wytłumaczyć - te końcówki we wtyczce mają takie zabezpieczenie, które trzeba tą igłą dogiąć i wyciągnąć pin.

Przecięcie i zlutwanie też jest dobrą opcją :) zaizoluj przewody tylko potem dobrze zwykłą izolacją albo termokurczliwą


To jest bardzo podobna wtyczka:

http://forum.purepc.pl/Modyfikacje-f15/Jak-Rozebrac-Wtyczke-X-pin-pci-e-t294609.html
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: 4 cylinder - brak syngału

Numer postu:#34  Postprzez natus08 » Wt 17:02, 27 gru 2011

I tak już przeciąłem przewody :D i mam zamiar lutować. Obiadek zjem i idę dalej robić, bo wszystko już podłączone prócz 2 kabelków.

Jedynie mam pytanie, czy do lutowania muszę odpiąć klemę akumulatora?
natus08
Specjalista
 
Posty: 351
Dołączył(a): Cz 15:25, 09 cze 2011
Lokalizacja: Radomsko
Wiek: 35
Panda: 1.2 Dynamic 2003r. + lpg

Re: 4 cylinder - brak syngału

Numer postu:#35  Postprzez Zwierzak » Wt 17:40, 27 gru 2011

Nie musisz :)
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: 4 cylinder - brak syngału

Numer postu:#36  Postprzez natus08 » Wt 19:34, 27 gru 2011

Wszystko zrobione, polutowane, może nie jest pięknie ale jest no i zabezpieczone. Zostawiłem regulację tak jak było po zakupie i uruchamiam silnik, przełączam na gaz dodając gazu i obroty pofalowały do 300-400 ledwo ledwo ale uciągnął. Przekręciłem regulację w 2 stronę trochę i tak samo, później jeszcze i to samo.
Więc dałem na połowę regulację i odpaliłem na benz i przełączyłem ręcznie na gaz - samochód od razu gasł. Choćbym nie wiem jak ustawił regulację - gaśnie.
Jak dodam gazu to normalnie uciągnie, ale przez tak 5-10 sekund falują obroty dopóki tego sam nie ustabilizuję. Jak się rozpędzę i gwałtownie zahamuję to też falowanie.

Co teraz zrobić z falowaniem na gazie? Może po wyczyszczeniu przepustnicy taki objaw?
natus08
Specjalista
 
Posty: 351
Dołączył(a): Cz 15:25, 09 cze 2011
Lokalizacja: Radomsko
Wiek: 35
Panda: 1.2 Dynamic 2003r. + lpg

Re: 4 cylinder - brak syngału

Numer postu:#37  Postprzez Zwierzak » Wt 20:00, 27 gru 2011

Po czyszczeniu byś musiał skasować adaptacje mu i wtedy zobacz. A potencjometr ustaw mniej więcej tak jak na starym było :)

Regulacje musisz tak ustawić, żeby z jednej strony nie odcinało mu paliwa za szybko, a z drugiej strony żeby nie był zasilany równocześnie benzyną i gazem,
Ostatnio edytowano Wt 20:03, 27 gru 2011 przez Zwierzak, łącznie edytowano 1 raz
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: 4 cylinder - brak syngału

Numer postu:#38  Postprzez natus08 » Wt 20:02, 27 gru 2011

Tylko jak tu teraz rozgrzać go żeby wiatrak się włączył ?:D A na starym było na maksa, dałem tak to jeszcze gorzej było :P więc póki co jest na połowie.
natus08
Specjalista
 
Posty: 351
Dołączył(a): Cz 15:25, 09 cze 2011
Lokalizacja: Radomsko
Wiek: 35
Panda: 1.2 Dynamic 2003r. + lpg

Re: 4 cylinder - brak syngału

Numer postu:#39  Postprzez Zwierzak » Wt 20:10, 27 gru 2011

rozgrzej go na benzynie
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: 4 cylinder - brak syngału

Numer postu:#40  Postprzez natus08 » Wt 20:13, 27 gru 2011

Ale zostawić go i niech sobie chodzi, czy jeździć? I po włączeniu wiatraka zgasić i zaraz znów odpalić?
natus08
Specjalista
 
Posty: 351
Dołączył(a): Cz 15:25, 09 cze 2011
Lokalizacja: Radomsko
Wiek: 35
Panda: 1.2 Dynamic 2003r. + lpg

Re: 4 cylinder - brak syngału

Numer postu:#41  Postprzez Zwierzak » Wt 20:16, 27 gru 2011

Odpalasz, nagrzewasz do 80*C, gasisz, na lampki, FES i kasujesz adaptacje, odpalasz i przegazowujesz 3 razy prawie do odcięcia i tyle.

Pewnie znowu bedziesz miał komunikaty o za bogate/ubogiej mieszance ale powinno się to ustabilizować jak ostatnim razem.

Diodka na emulatorze sygnalizuje tak jak w instrukcji?
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: 4 cylinder - brak syngału

Numer postu:#42  Postprzez natus08 » Wt 20:25, 27 gru 2011

Kurdę trochę głupio :( Raz - w taką pogodę rozgrzać pandziochę to masakra, dwa - nie będę słyszał, że włączył się wentylator jak będę jechać. Na trasie 60 km jak będę tak jechał w granicach 100? to rozgrzeje się? Bo u mnie tylko w lato kilka razy słyszałem, że wentylator chodzi nigdy się tak nie nagrzewał.
natus08
Specjalista
 
Posty: 351
Dołączył(a): Cz 15:25, 09 cze 2011
Lokalizacja: Radomsko
Wiek: 35
Panda: 1.2 Dynamic 2003r. + lpg

Re: 4 cylinder - brak syngału

Numer postu:#43  Postprzez Zwierzak » Wt 20:31, 27 gru 2011

Środek skali na wskaźniku temp starczy, a to wystarczy chwilę odpalić, żeby na wolnych pochodził
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: 4 cylinder - brak syngału

Numer postu:#44  Postprzez natus08 » Wt 21:08, 27 gru 2011

Jutro to już zrobię, a może być darmowy FES 3.3? I ta adaptacja pojawi się w błędach? Czy gdzieś indziej?
natus08
Specjalista
 
Posty: 351
Dołączył(a): Cz 15:25, 09 cze 2011
Lokalizacja: Radomsko
Wiek: 35
Panda: 1.2 Dynamic 2003r. + lpg

Re: 4 cylinder - brak syngału

Numer postu:#45  Postprzez Zwierzak » Wt 21:26, 27 gru 2011

Darmowy może być. Adaptacja jest na końcu w linijce co błędy parametry i test elemantów
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron