Cieknący olej spod cewki

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Cieknący olej spod cewki

Numer postu:#1  Postprzez boston » N 12:25, 23 paź 2011

Witam!
cieknie olej już od dłuższego czasu ale dopiero teraz mam czas sie wziąć za moją pandę
chyba z pod cewki - tam z tyłu za nią i na pewno nie jest to uszczelka pod misą bo jest wymieniona i szczelnie tam wszystko
zaznaczyłem na foto
co na to poradzić ? wiem - uszczelnić
ale jak ?

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
PROFESJONALNE ZDJĘCIA TWOJEGO SAMOCHODU ? ZAPRASZAM NA PRIV
boston
Klubowicz na emeryturze
 
Posty: 287
Dołączył(a): Śr 20:01, 29 cze 2011
Wiek: 39
Panda: JTD

Re: Cieknący olej spod cewki

Numer postu:#2  Postprzez Zwierzak » N 12:27, 23 paź 2011

Tam jest oring uszczelniający między wspornikiem cewek a głowicą. W ASO kosztuje chyba 2 pln z groszami jak kiedyś kupowałem
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Cieknący olej spod cewki

Numer postu:#3  Postprzez boston » N 12:33, 23 paź 2011

ale to od zewnętrznej strony wszystko załatwię ?
PROFESJONALNE ZDJĘCIA TWOJEGO SAMOCHODU ? ZAPRASZAM NA PRIV
boston
Klubowicz na emeryturze
 
Posty: 287
Dołączył(a): Śr 20:01, 29 cze 2011
Wiek: 39
Panda: JTD

Re: Cieknący olej spod cewki

Numer postu:#4  Postprzez Zwierzak » N 12:51, 23 paź 2011

Tak musisz odkręcić wspornik. Jest na 3 nakrętkach o ile mnie pamięc nie myli
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Cieknący olej spod cewki

Numer postu:#5  Postprzez boston » N 13:25, 23 paź 2011

a no to dobrze że od zewnątrz
PROFESJONALNE ZDJĘCIA TWOJEGO SAMOCHODU ? ZAPRASZAM NA PRIV
boston
Klubowicz na emeryturze
 
Posty: 287
Dołączył(a): Śr 20:01, 29 cze 2011
Wiek: 39
Panda: JTD

Re: Cieknący olej spod cewki

Numer postu:#6  Postprzez jarjar82 » Wt 20:11, 27 gru 2011

Czy ktoś mógłby dokładniej przybliżyć procedurę demontażu tej cewki (w celu wymiany oringu) Widzę od jakiegoś czasu że ''moczy" się wtym miejscu silnik. Podejrzewałem że może źle wymieniona uszczelka pod pokrywą zaworów :/

*trzeba odpiąć kable?
*położenie trzech śrub ?
jarjar82
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 37
Dołączył(a): Cz 23:34, 03 lis 2011
Lokalizacja: Bielsko-B.
Wiek: 42
Panda: 1.1 pistacjowa miśka :D

Re: Cieknący olej spod cewki

Numer postu:#7  Postprzez Pipper » Wt 23:07, 27 gru 2011

jarjar82 napisał(a):Czy ktoś mógłby dokładniej przybliżyć procedurę demontażu tej cewki (w celu wymiany oringu) Widzę od jakiegoś czasu że ''moczy" się wtym miejscu silnik. Podejrzewałem że może źle wymieniona uszczelka pod pokrywą zaworów :/
Pokrywkę zaworów trzymają 4 śruby - widoczne po zdjęciu puchy filtra powietrza.
Dodatkowo odkręcałem 1 śrubę jakiegoś uchwytu przewodu przy obudowie rozrządu - w okolicach bagnetu oleju, oraz 1 śrubę z obudowy rozrządu "z boku" silnika, wszystkie śruby pod klucz 10.
Ja dodatkowo zeszlifowałem 4 stopki pokrywy o 1,5mm, lepiej dolega i pokrywę i uszczelkę posmarowałem silikonem temperaturo i olejo odpornym :ok:
Manual z zapożyczony ze stronki klubowej IKP:
Manual przy okazji regulacji zaworów:
http://www.punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/29


*trzeba odpiąć kable?
nic nie trzeba odpinać :ok:
*położenie trzech śrub ?

Stojąc przed pojazdem i patrząc od góry i od strony grodzi: 1 śruba pod cewkami - ta najbliżej grodzi komory silnika, następna nad cewkami i ostatnia w połowie cewek - dojście od spodu.
Tu pełen opis z fotami - pomogło u mnie, walczyłem z tym,termostatem i linkami zmiany biegów ostatnio :mrgreen:
http://www.punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/12
Robota na 15 minut z przerwą na piwo :D
Pipper
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 45
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: EP<->EOP
Wiek: 40
Panda: 1,1 van+

Re: Cieknący olej spod cewki

Numer postu:#8  Postprzez victor89 » Wt 23:54, 27 gru 2011

Najlepiej przyjąć zasadę - wszystkie widoczne śruby odkręcić ;)
Wspornik cewek bez kłopotu schodzi, pokrywa zaworów też. Nie ma tam żadnych spinek, sprężynek które nam nagle wyskoczą. Odkręcamy, zdejmujemy i już.

Uszczelniałem niedawno pokrywę zaworów i te cewki. Kupiony do tego celu został silikon wysokotemperaturowy i UWAGA - musi być odporny na olej, nie wszystkie silikony wysokotemperaturowe są.

Po odkręceniu cewek wyleci parę kropelek oleju, wystarczy trochę papieru toaletowego. Potem oczyścić wszystko (brake cleaner, a jakże :D) i nawalić silikonu od serca. Starą uszczelkę można wywalić, albo założyć ją przed nawaleniem silikonu. Wymiana uszczelki niewiele pomaga, więc nie radze kupować nowej. Albo zostawić starą+silikon, albo całkowicie ją wywalić i dać sam silikon.

Z pokrywą zaworów postępować tak samo, z tym że silikon nakładać bardziej precyzyjnie.
victor89
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 777
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 35
Panda: 1.2 Dynamic '04 + LPG
Imię: Wiktor

Re: Cieknący olej spod cewki

Numer postu:#9  Postprzez marco80 » Śr 23:03, 28 gru 2011

miałem to samo w P2 FL potwierdzam że silikon wysokotemperaturowy załatwia sprawe a co do pokrywy to można jeszcze lekko spiłowac stopki pokrywy tylko trzeba to zrobić równo
marco80
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 380
Dołączył(a): Wt 21:04, 29 lis 2011
Lokalizacja: SI
Wiek: 44
Panda: C2 VTS
Imię: marek

Re: Cieknący olej spod cewki

Numer postu:#10  Postprzez Pipper » Śr 23:37, 28 gru 2011

marco80 napisał(a):miałem to samo w P2 FL potwierdzam że silikon wysokotemperaturowy załatwia sprawe a co do pokrywy to można jeszcze lekko spiłowac stopki pokrywy tylko trzeba to zrobić równo


wszystkie silniki 1,1 i 1,2 8v miały kłopot z deklem zaworowym i postawą cewek i zapoceniami :evil:
Pipper
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 45
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: EP<->EOP
Wiek: 40
Panda: 1,1 van+

Re: Cieknący olej spod cewki

Numer postu:#11  Postprzez jarjar82 » Cz 14:56, 29 gru 2011

victor89... Skoro uporałeś się z tym, to zdradź mi jeszcze jedną tajemnice :)) Silikon wycisnąłeś na sam oring ? grubo ? Czy może iść na całość i nanieść go na wszystkie stykające się powierzchnie?

Pipper dzięki za linka ! :)
jarjar82
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 37
Dołączył(a): Cz 23:34, 03 lis 2011
Lokalizacja: Bielsko-B.
Wiek: 42
Panda: 1.1 pistacjowa miśka :D

Re: Cieknący olej spod cewki

Numer postu:#12  Postprzez Pipper » Cz 17:49, 29 gru 2011

jarjar82 napisał(a):
Pipper dzięki za linka ! :)

Spoko :ok:
Co do silikonu na podstawce cewek, ja nie stosowałem tego i jest suchutko po robocie :)
Ale możesz spróbować dać silikon, nie na podstawę cewek, tylko na element głowicy :ok:
Pipper
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 45
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: EP<->EOP
Wiek: 40
Panda: 1,1 van+

Re: Cieknący olej spod cewki

Numer postu:#13  Postprzez soltek225 » Śr 19:16, 14 lis 2012

witam
dzisiaj odebrałam samochód z serwisu fiata
chciałem reklamować uszczelnienie miski olejowej ,
okazało się ze ciekło z wybieraka skrzyni biegów i z uszczelnienia cewek .
olej pokazał się od skrzyni biegów na misce tak jak by miska pościła ?
miał ktoś coś podobnego ?
pozdrawiam
Procedura Proxi, podłączenie pod FES'a.Centralny zamek ,
soltek225
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 73
Dołączył(a): N 17:04, 17 cze 2012
Lokalizacja: Kwidzyn
Wiek: 42
Panda: 1.1 MPI Actual

Re: Cieknący olej spod cewki

Numer postu:#14  Postprzez victor89 » Cz 23:05, 15 lis 2012

Z wybierakiem walczył boston z tego co pamiętam. Również miał w tamtych okolicach dość sporą fontannę.
FES 3.5 + ELM 327 1.4b. Proxi/osiowanie, kasowanie błędów itp.
victor89
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 777
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 35
Panda: 1.2 Dynamic '04 + LPG
Imię: Wiktor

Re: Cieknący olej spod cewki

Numer postu:#15  Postprzez oxydian » N 18:10, 02 gru 2012

Mam to samo. Zabrałem się za to przy okazji wymiany termostatu. Nawaliłem silikonu, dobrze dokręciłem a olej dalej cieknie... Dramat z tym autem. Na wiosne ponowna rozbiórka.
oxydian
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 112
Dołączył(a): Wt 0:10, 29 maja 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 12
Panda: 1.2 8V LPG Stag4Plus
Imię: Dariusz

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

cron