witajcie
od dłuższego czasu trapi mnie problem z dziwnym dźwiękiem dobiegającym z komory silnika najprawdopodobniej z okolic rozrządu i paska wielorowkowego (silnik: 1.3 M-jet). Dźwięk występuje na ciepłym silniku (już przy połowie temp. roboczej) na biegu jałowym przy minimalnie wciśniętym pedale gazu (później silnik zagłusza) czasem też przy ruszaniu z niskich obrotów.
część rzeczy już wyeliminowałem. na pierwszy rzut poszedł do wymiany pasek wielorowkowy (18 maja). później przy innej okazji pompa wody, zostały też sprawdzone rolki i napinacz paska. dalej zacząłem jeździć po mechanikach w tym uznanych dieslowcach. wszędzie podejrzenie padało na rozrząd więc w końcu i jego wymieniłem. przy okazji wyszło iż mam nieoryginalną miskę olejową i obspawanego smoka. ponoć po napinaczu było widać już zmęczenie niemniej problemu to nie rozwiązało. po każdej takiej naprawie problem ustępował lecz nie na długo.
po wymianie rozrządu gdy problem wrócił polecono mi wymienić olej na półsyntetyk (obecnie syntetyk selenii). olej ma pół roku ale że jest już ciemny więc wybór już padł na Valvoline DuraBlend diesel 5w40. dziwi mnie tylko parametr ACEA B3/B4 ale w sumie selenia ma taki sam.
dodam jeszcze że autko jest jeżdżone niewiele, kilka razy w tygodniu zwykle na niedogrzanym silniku. poniżej wrzucam to co udało mi się telefonem nagrać (przepraszam za jakość).
http://wrzucacz.pl/file/4711315911733/Plik-audio-03.mp4co to może być? alternator? sprzęgło chyba nie?