Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj
Moderatorzy: Majkel_B, Pols
Numer postu:#16 przez morpheus1581 » Pn 21:41, 19 lis 2018
Oczywiście. Tymbardziej ze zauważyłeś problem z nagrzaniem silnika w bardziej zimne dni. Termostat prawdopodobnie jest cały czas w pozycji otwartej przez co płyn się nie nagrzewa bo jest na dużym obiegu przez chłodnice.
morpheus1581- Klubowicz na emeryturze
-
- Posty: 1900
- Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 43
- Panda: Była Panda jest Fabia
- Imię: Marcin
Numer postu:#17 przez przemeks19 » Pn 22:34, 19 lis 2018
Podejrzewałbym termostat ale zbiło mnie to z tropu że w cieplejsze jak się auto nagrzewało dochodziło do połowy... Potem wskazówka opadała potem znów rosła do połowy. Myślałem sobie że w tym momencie jak opadała w dół to otwierał się duży obieg bo termostat puścił płyn stąd myślałem że jest dobry.
przemeks19- Aktywny
-
- Posty: 58
- Dołączył(a): Śr 22:30, 18 kwi 2018
- Lokalizacja: Studzienica
- Panda: 1.1 169
- Imię: Przemysław
Numer postu:#18 przez adam1965 » Pn 22:57, 19 lis 2018
Termostat sprawdza się w prosty sposób.
Odpalasz zimne auto i sprawdzasz jak szybko nagrzewa się wąż termostat- chłodnica.
Patrzysz na wskaźnik i sprawdzasz co chwilę czy wąż jest ciepły.
Jeżeli jest ciepły a wskazówka ledwo się dźwiga to masz na pewno termostat który puszcza za wczesnie.
Czyli do wymiany
adam1965- Profesjonalista
-
- Posty: 409
- Dołączył(a): Pt 7:43, 29 wrz 2017
- Lokalizacja: Małopolska
- Panda: 1.1
- Imię: Adam
Numer postu:#19 przez przemeks19 » So 13:04, 24 lis 2018
Termostat jest dobry... Dziś odpaliłem... Was był zimny do momentu jak doszła wskazówka do połowy... Potem wskazówka opadała z centymetr.... Złapałem za wąż i dopiero wtedy zaczął się robić ciepły... Nie mam pojęcia o co tu chodzi.
przemeks19- Aktywny
-
- Posty: 58
- Dołączył(a): Śr 22:30, 18 kwi 2018
- Lokalizacja: Studzienica
- Panda: 1.1 169
- Imię: Przemysław
Numer postu:#20 przez przemeks19 » So 15:26, 24 lis 2018
Wąż*
przemeks19- Aktywny
-
- Posty: 58
- Dołączył(a): Śr 22:30, 18 kwi 2018
- Lokalizacja: Studzienica
- Panda: 1.1 169
- Imię: Przemysław
Numer postu:#21 przez adam1965 » So 20:05, 24 lis 2018
Może być że termostat się otwiera natychmiast a nie stopniowo.
Ja bym go jednak sprawdził.
Powinien się na początku otwarcia delikatnie uchylić i powiększać to uchylenie wraz ze wzrostem temp.
A jeżeli skoczy nagle to wskazówka może skokowo opaść.
Tak się dzieje gdy zaworek termostatu się przykrzywi.
Jest szczelny ale sie klinuje.
I następuje szybkie otwarcie gdy zagrzeje się
adam1965- Profesjonalista
-
- Posty: 409
- Dołączył(a): Pt 7:43, 29 wrz 2017
- Lokalizacja: Małopolska
- Panda: 1.1
- Imię: Adam
Numer postu:#22 przez przemeks19 » So 20:34, 24 lis 2018
I co potem ciężko mu się zamknąć??
Nie będę sprawdzał tylko go wymienię..
przemeks19- Aktywny
-
- Posty: 58
- Dołączył(a): Śr 22:30, 18 kwi 2018
- Lokalizacja: Studzienica
- Panda: 1.1 169
- Imię: Przemysław
Numer postu:#23 przez adam1965 » So 21:14, 24 lis 2018
Różne są usterki .
Ale w twoim przypadku może być albo blokowanie się albo zużycie czynnika w mieszku.
Może być też nie do końca odpowietrzony układ.
Są np sytuacje że w odpowietrzniku jest płyn a w nagrzewnicy czy chłodnicy bąble które nie wyleciały.
Nie kupuj tylko żadnych paści typu Termot itp.
Jeżeli juz to Vernet albo Wahler
adam1965- Profesjonalista
-
- Posty: 409
- Dołączył(a): Pt 7:43, 29 wrz 2017
- Lokalizacja: Małopolska
- Panda: 1.1
- Imię: Adam
Numer postu:#24 przez przemeks19 » So 11:57, 01 gru 2018
Witam
Panowie odgrzewam temat...
Znowu coś mi zaczęło piszczeć na zimnym silniku z okolic rozrządu... Dziś zdejmę pasek dodatków i wyklucze te elementy...
Znowu pompa wody?? Bo piszczy na tej wysokości od strony koła!!!! Nie mam już sił!!
przemeks19- Aktywny
-
- Posty: 58
- Dołączył(a): Śr 22:30, 18 kwi 2018
- Lokalizacja: Studzienica
- Panda: 1.1 169
- Imię: Przemysław
Numer postu:#25 przez adam1965 » So 15:34, 01 gru 2018
E tam znowu.
Panda jest tak prosta jak cep u Pawlaka i Kargula.
Może być problem w łożyskowaniu.
Czyli pompa i rolka napinająca.
Inna rzecz to jakość kupowanych części.
Nie piszesz co było montowane.
adam1965- Profesjonalista
-
- Posty: 409
- Dołączył(a): Pt 7:43, 29 wrz 2017
- Lokalizacja: Małopolska
- Panda: 1.1
- Imię: Adam
Numer postu:#26 przez przemeks19 » So 21:03, 01 gru 2018
Pompa wody SKF (wcześniej siadła Valeo tak jak napisałem)
Pasek rozrządu Continental
Napinacz rozrządu DAICO
Dzis wymieniałem opony u mechanika i kazałem mu sprawdzić skad ten pisk..
Powiedzial ze to z rozrządu, i mowi ze jezdze na bardzo napiętym pasku i mowi ze może to pasek na zebach piszczeć albo siadła kolejna pompa wody od nieprawodłowego napięcia paska. Mowi ze powieniem nim obracać dookoła a on jest napięty jak struna.
Najlepsze jest to ze napinalem go tak jak było oznakowanie na napinaczu:/
przemeks19- Aktywny
-
- Posty: 58
- Dołączył(a): Śr 22:30, 18 kwi 2018
- Lokalizacja: Studzienica
- Panda: 1.1 169
- Imię: Przemysław
Numer postu:#27 przez adam1965 » N 11:50, 02 gru 2018
Według starej szkoły to pasek prawidłowo napięty powinien dać się skręcić w najdłuższym miejscu o kąt 90 st.
A nie do okoła.
A zgodnie z serwisówką powinno się mierzyć napięcie paska specjalnym przyrządem.
Co do pompy to pytanie gdzie ten SKF był wyprodukowany.
Możliwe że to jest azjatycki SKF.
Ale to pasek trzeba zrzucić i sprawdzać co dostało luzy
adam1965- Profesjonalista
-
- Posty: 409
- Dołączył(a): Pt 7:43, 29 wrz 2017
- Lokalizacja: Małopolska
- Panda: 1.1
- Imię: Adam
Numer postu:#28 przez przemeks19 » Śr 20:02, 05 gru 2018
Wczoraj popuscilem pasek i pisk na razie ustał... Możliwe że to pasek tak mógł popiskiwac?
przemeks19- Aktywny
-
- Posty: 58
- Dołączył(a): Śr 22:30, 18 kwi 2018
- Lokalizacja: Studzienica
- Panda: 1.1 169
- Imię: Przemysław
Numer postu:#29 przez adam1965 » Śr 21:49, 05 gru 2018
Przeważnie od zbyt słabego naciągu paska lubią się piski pokazywać.
Ale popuszczenie to by świadczyło o problemie z napinaczem.
Ale że w 1.1 ja nie zauważyłem napinacza to proponuję się zająć sprawdzeniem łożysk w alternatorze , i reszcie osprzętu.
Tym bardziej że nie piszesz co masz.
I może czas to zrobić jakie masz wyposażenie aby można było coś poradzić?
adam1965- Profesjonalista
-
- Posty: 409
- Dołączył(a): Pt 7:43, 29 wrz 2017
- Lokalizacja: Małopolska
- Panda: 1.1
- Imię: Adam
Numer postu:#30 przez przemeks19 » Śr 22:41, 05 gru 2018
Adam ale ja piszę tutaj o tym że popuscilem napinacz paska rozrządu....
Osprzęt nie piszczy bo jak zdjalem pasek osprzętu to pisk dalej był.
przemeks19- Aktywny
-
- Posty: 58
- Dołączył(a): Śr 22:30, 18 kwi 2018
- Lokalizacja: Studzienica
- Panda: 1.1 169
- Imię: Przemysław
Powrót do Mechanika - problemy techniczne
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości